Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 8 van 8 EersteEerste ... 678
Weergegeven resultaten: 71 t/m 77 van 77
  1. #71

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tillens Bekijk bericht
    zoektocht.. verkoop nooit een gieter als je nu al weet dat je godsgruwelijk hartzeer er aan over houd.
    Probleem met dit advies (hoewel ik het zelf ook in de praktijk breng) is dat je na verloop van tijd met een rack vol gitaren zit, waar je er in de praktijk maar 1 of 2 regelmatig van gebruikt.

    Verkoop anders gewoon je Tele! Gibson voor de optredens (en later voor je dochter) en Fender voor thuis (al werkt dat ook prima voor gigs, toch?).

    Succes!
    https://soundcloud.com/paul-van-egmond/

    "Unfortunately Common sense on this rock we call Earth is so rare it's a damn superpower." - Anon.

  2. #72

  3. #73
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.489

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door its_me_leon Bekijk bericht

    Als je in Duitser bent ja...
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #74
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paulusdeBKB Bekijk bericht
    Probleem met dit advies (hoewel ik het zelf ook in de praktijk breng) is dat je na verloop van tijd met een rack vol gitaren zit, waar je er in de praktijk maar 1 of 2 regelmatig van gebruikt.

    Verkoop anders gewoon je Tele! Gibson voor de optredens (en later voor je dochter) en Fender voor thuis (al werkt dat ook prima voor gigs, toch?).

    Succes!
    Zo'n gigantische collectie heb ik niet hoor. Ik heb zes podiumwaardige gitaren, waarvan er minimaal twee altijd in de truck liggen en twee paraat staan voor andere gelegenheden (kleinere optredens, gigs met andere bandjes, studiospul en repetities). En dat wissel ik soms een keertje af.

    De Tele verkoop ik trouwens sowieso niet. Die gitaar is zo perfect in balans, zo enorm veelzijdig, goed afgesteld, lekkere no-nonsense plank, warm clean, brute grom, blijft altijd perfect op stemming en als ik 'm verkoop mag ik blij zijn als ik er €800,- voor krijg. Dus neeeeeeeee, dat gaat 'm niet worden.

    Als mijn Contemporary strat met 1 humbucker genoeg zou opleveren, dan ging die eruit. Maar die levert veel te weinig op, zeker voor wat ze eigenlijk waard zou moeten zijn.

    Ik moet gewoon ophouden met zeiken. Ik doe het, of ik doe het niet. Als ik het doe, dan moet er een gitaar weg, simpel zat. Voor meer kwaliteit zal ik meer moeten verkopen.

    Ik ga gewoon wat gitaren uitproberen en kijken hoe gek ik word.
    In mijn hoofd begin ik mijn eisen al behoorlijk naar beneden toe bij te stellen, temeer daar ik me ervan bewust ben dat het zeker nog een jaar duurt voor ik zover ben om te gaan optreden, tenzij het heel gek loopt. Tot die tijd kan een simpel gitaartje me al heel blij maken. Ik vind het heerlijk om wat te blèren en te kampvureluren. Ik zie wel hoe het loopt.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  5. #75

    Standaard

    Gezonde insteek. Ik had twee jaar terug ook zo'n episode: moest per se een nieuwe strat, bij voorkeur een mooie Amerikaanse, signature, custom shop whatever. Gezocht en gespeeld, geGASd en vergeleken en uiteindelijk naar huis met een MIM Classic Player in Shoreline Gold. Prima plank voor het geld hoewel zeker geen topklasse instrument, maar het scheelt wel bijna 2000 euro met een top-of-the-bill gitaar. Daar kan ik mijn gezin ruim een maand op draaien!
    https://soundcloud.com/paul-van-egmond/

    "Unfortunately Common sense on this rock we call Earth is so rare it's a damn superpower." - Anon.

  6. #76

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    Jammer dat je niet in de buurt woont. Ik had je DM graag willen testen.
    Ik ben sowieso erg benieuwd naar de goedkopere electro-acoustische Martins. Ik hoor er over het algemeen redelijk positieve verhalen over.

    Kom je toevallig volgende week in de buurt van Nijmegen?
    Hallo Vulvasonic,

    Heb je net een privebericht gestuurd...

    Greetz,

    Han.
    --
    dadgad (and other open tunings).

  7. #77

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    Ik heb torenhoge schulden en daar ben ik voorlopig niet van af. Verkopen en/of ruilen is mijn ENIGE optie als ik acoustisch wil.
    Dan snap ik echt niet dat je per sé zo'n dure gitaar wil ... In de prijsklasse van 500-1000€ zal je toch ook wel een goed klinkende gitaar vinden? Hoeveel meer speelplezier gaat die duurdere gitaar je geven denk je?

    Hopelijk ga je niet deze richting uit :
    http://en.wikipedia.org/wiki/Buyer's_remorse
    Laatst gewijzigd door DavyTheIncredible; 31 mei 2010 om 11:24

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top