Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3
  1. #1

    Standaard Baltimore by Johnson??? 'n LP

    Ik heb nu toch weer iets in huis voor wat kluswerk: 'n 'Baltimore by Johnson', Les Paul-model zonder enige welving of binding, met twee humbuckers. Naast een 'echte'



    'n Leerling heeft 'm tweedehands aangeschaft; kost naar verluidt nieuw 95 euro (ik weet niet of dat inclusief versterkertje is).

    Klinkt niet eens verkeerd en lijkt netjes afgewerkt. Op het fretwerk na:



    De brughumbucker klinkt best vet en meet een weerstand van ongeveer 13,5 kOhm. Het halselement komt nog niet aan de helft van die waarde; maar klinkt wel lekker bluesy. De stand 'beide elementen' klinkt eigenlijk hetzelfde als 'alleen hals (ik neem aan door het grote impedantieverschil); ik heb een vermoeden dat het halselement maar op 'één poot' loopt.

    Het leukste aan het gitaartje vind ik eigenlijk dit stickertje achter op de hals:



    Chemisch afval? 't Is dat ik geen geigerteller heb, anders had ik ze al eens op radioactieve straling gecontroleerd
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2008
    Locatie
    Dicht bij Gent, O-Vl, België
    Berichten
    2.798

    Standaard

    yay de hoorn bij de cutaway ziet er mij wel maar fragiel uit, of is het gezichtsbedrog dat hij zo fijn is?
    no life without music

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pueblo Bekijk bericht
    yay de hoorn bij de cutaway ziet er mij wel maar fragiel uit, of is het gezichtsbedrog dat hij zo fijn is?
    Op de foto lijkt het nog wat erger, maar het is inderdaad maar een heel dun puntje.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top