Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14

Discussie: gretsch corvette

  1. #1

    Standaard gretsch corvette

    Hallo,

    Ik ben aan het kijken voor een nieuwe gitaar.
    Ik speel altijd al hollow body (gibson es/ epiphone joe pass) en wil nu graag een solid body proberen.
    Gister ben ik in Utrecht bij Dirk Witte geweest en heb ik op een Gretsch corvette gespeeld. Die vond ik echt geweldig spelen en het geluid was ook echt wat ik wil. Alleen is deze gretsch in Korea gemaakt en is het prijs verschil zo groot met een Amerikaanse Gretsch.
    Ik vroeg mij af of deze gitaar kwalitatief goed is en wat het verschil is met een Amerikaanse.

    link:
    http://www.gretschguitars.com/gear/i...&cat2=&q=&st=1

    Dit is de eerste gitaar die ik heb geprobeerd dus suggesties voor andere modellen zijn altijd welkom.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2002
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    2.341

    Standaard

    Nou als je hem toch al te gek vind, waarom neem je hem dam niet?
    Alleen is het dan geen "Amerikaanse".

    Of dat veel verschil maakt weet ik niet. Heb geen ervaring met Gretsches.

  3. #3

    Standaard

    Gretsch wordt tegenwoordig in Japan gemaakt hoor.
    Wat maakt het uit ook, waar een gitaar vandaan komt? Hij speelt fijn, klinkt fijn, ziet er mooi uit en is wat je zoekt, is dat dan echt zo belangrijk?

    Kopen en lekker spelen man

  4. #4

    Standaard

    Megatron pickups! Hoe stoer is dat....

    http://www.tvgids.nl/programma/9399992/Transformers/

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2008
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    7.411

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door thomasdebruin Bekijk bericht
    Hallo,

    Ik ben aan het kijken voor een nieuwe gitaar.
    Ik speel altijd al hollow body (gibson es/ epiphone joe pass) en wil nu graag een solid body proberen.
    Gister ben ik in Utrecht bij Dirk Witte geweest en heb ik op een Gretsch corvette gespeeld. Die vond ik echt geweldig spelen en het geluid was ook echt wat ik wil. Alleen is deze gretsch in Korea gemaakt en is het prijs verschil zo groot met een Amerikaanse Gretsch.
    Ik vroeg mij af of deze gitaar kwalitatief goed is en wat het verschil is met een Amerikaanse.

    link:
    http://www.gretschguitars.com/gear/i...&cat2=&q=&st=1

    Dit is de eerste gitaar die ik heb geprobeerd dus suggesties voor andere modellen zijn altijd welkom.
    De Koreaanse versies zijn best goed hoor, ik zou zeggen ga er eens een paar proberen

    Ik heb zelf een paar Koreaanse exemplaren geprobeerd en die waren allemaal prima in orde.

    Afwerking was prima in orde en ze speelden ook allen fijn

  6. #6

    Standaard

    jaa ik sta er ook wel achter om hem te kopen. Ik hoorde alleen van een vriend van mij dat hij ook zo een gretsch had gekocht, maar dan een ander model, en die viel gewoon uit elkaar.
    Maar het lijkt mij een beetje sterk dat je de merknaam 'Gretsch', met een niet al te geringe reputatie, op slechte gitaren zet.

    Ik ga er gewoon voor!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2008
    Locatie
    In een ananas diep in de zee
    Berichten
    6.094

    Standaard

    "die viel uit elkaar" klinkt ook als een enigzins uit zijn verband gerukte door de jaren heen verromantiseerde herinnering.

    Wat een heerlijk gitaartje om te zien!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Gretsch valt al enkele jaren onder Fender. De kwaliteits contole is sindsdien stukker beter geworden. Gretsches worden gebouwd in USA ( Customshop), Japan ( duurdere versies) en de bekende Koreaanse en Chinese adressen waar ook de Squiers e.d. vandaan komen.
    Koop gerust een Gretsch als je een Koreaanse versie ziet. Veel van die dingen komen bij o.a. de Samick fabrieken vandaan. ( Waar trouwens heel veel merken , heel veel gitaren en onderdelen vandaan komen).
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2009
    Locatie
    Aan het Wad
    Berichten
    1.563

    Standaard

    Volgens mij komen sommige goedkope series Gretsch'en uit China. En ik heb exemplaren gezien waar nog geen schroef recht in zat.

    Groet Jan
    For sale. Roger strat by Duesenberg (voorheen Diego). Nog als nieuw, halve prijs. PM voor info en pics.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.361

    Standaard

    Heb ik regelmatig vastgehad.
    Maatje van me speelt er één.
    Het is niet mijn ding, laat ik dat voorop stellen.
    Beetje te dun wat mij betreft, mis wat body, ook in de klank, maar het is een felle gitaar als een SG bijvoorbeeld.
    Afwerking laat niets te wensen na, daar hoef je het niet voor te laten.
    Dat 'ie uit Korea komt zou ik het ook niet voor laten als ik jou was.
    Enige euvel overigens, maar daar ontkom je niet aan, dat is die tremelo.
    Het ontstemt wat snel.
    Maar verder - wanneer de constructie en sound je ding is -, puik gitaartje hoor, qua prijs kwaliteit gezien in orde.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top