Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 26

Discussie: Digitech GSP 2101

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 oktober 2003
    Locatie
    Zuidelijke Nederlanden
    Berichten
    2.111

    Standaard Digitech GSP 2101

    hallo,

    onlangs speelde ik met iemand samen die een Digitech GSP 2101 gebruikte, over de eindtrap van een H&K Vortex (solid state) en het bijhorende cabje. Ondanks dat die H&K budget is, klonk dit lekker. Heeft me doen besluiten om ook zo'n toestel 2dehands te kopen. Ik wou het toestel inde return van mijn Marshall DSL steken en dan over een greenback cab. Een andere optie waar ik aan dacht, was om gewoon de effecten van dit toestel te gebruiken (via send & return) en de voorversterking van de Digitech te bypassen.

    Eerste vraag, kan ik de preamp van de Digitech bypassen?
    en ten tweede, graag tips hoe ik het eenvoudigst met dit toestel aan de slag kan. Ik heb al even geprobeerd met de fabriekssettings, maar ik word gewoon gek om bepaalde parameters te wijzigen.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2009
    Locatie
    Hengelo
    Berichten
    103

    Standaard

    De preamp van de 2101 is inderdaad te bypassen, eigenlijk zou je even moeten kijken op de site van tubefreak, hij weet genoeg over dit effect unit.

    Ook zou ik, als ik jouw was, gaan kijken voor de upgrades van de 2101. Kost niet veel en is erg gemakkelijk, je hebt dan een bult meer processor power en wanneer je presets wisselt klinkt het oude geluid nog even door, zodat je niet een abrupt einde hebt aan je delays en reverbs (van bijvoorbeeld je solo's).

    Upgrades die er zijn:
    PPC210 upgrade (doubles it's normal processing power)
    Software 3.00.00 of 3.00a

    Je hoort inderdaad vaak dat mensen last hebben van het instellen van de 2101, maar wanneer je het doorhebt klinken de effecten ook echt super (en dat voor het geld...)
    Laatst gewijzigd door flaintlead; 11 mei 2010 om 14:31

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 oktober 2003
    Locatie
    Zuidelijke Nederlanden
    Berichten
    2.111

    Standaard

    thx, ja, als je er kan mee werken, klinkt het echt goed.

  4. #4

    Standaard

    Zoek liever naar een GSP compleet met de PPC. PPC's zijn namelijk op....

    Daarmee verdubbel je de processing power: Nieuwe, uitgebreidere algoritmen zijn mogelijk en het wordt omgelijk om het oude effect door te laten klinken *bij de oude algoritmen*. Op zich logisch, de nieuwe algoritmen gebruiken al beide processoren, dus spillover is niet mogelijk.

    Software updates tot Software 3.00.00 of 3.00a geven verbeterde algoritmen, maar geen extra rekenkracht. Volgens mij hebben de hogere versies ook meer presets.

    De ...a in de software versie betekent dat er een 20MHz control processor in zit. Voor het geluid maakt dat in principe niets uit, al geloof ik dat de continuous controller pedalen iets sneller het geluid beinvloeden, waardoor de wah soepeler is.

    Maurice
    Niet goed maar wel hard!

    Te koop: Marshall VS100r Valvestate top, Peavey 5150 4x12 buikkast en goedkope zelfbouw 4x12 onderkast

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 oktober 2003
    Locatie
    Zuidelijke Nederlanden
    Berichten
    2.111

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mmrizio Bekijk bericht
    Zoek liever naar een GSP compleet met de PPC. PPC's zijn namelijk op....

    Daarmee verdubbel je de processing power: Nieuwe, uitgebreidere algoritmen zijn mogelijk en het wordt omgelijk om het oude effect door te laten klinken *bij de oude algoritmen*. Op zich logisch, de nieuwe algoritmen gebruiken al beide processoren, dus spillover is niet mogelijk.

    Software updates tot Software 3.00.00 of 3.00a geven verbeterde algoritmen, maar geen extra rekenkracht. Volgens mij hebben de hogere versies ook meer presets.

    De ...a in de software versie betekent dat er een 20MHz control processor in zit. Voor het geluid maakt dat in principe niets uit, al geloof ik dat de continuous controller pedalen iets sneller het geluid beinvloeden, waardoor de wah soepeler is.

    Maurice
    ik heb een adres waar die extra chip verkrijgbaar is (of toch was). Maar het ding is nu al zo uitgebreid. Ik heb eens even de presets doorlopen, klonk wel goed, maar wou wat wijzigingen aanbrengen (minder chorus of delay...) en het leek me zo verdomd moeilijk dat ik het ding gauw in de doos heb gestopt. Het lijkt me allemaal zo ingewikkeld, ik ben niet gewoon om met digitale spullen, midi enz... te prutsen en heb er ook niet echt geduld voor.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Tja, voor een goede sound moet je tweaken. Controls op 5 en gain op 10 werkt niet echt. De leercurve is bij veel toestellen vrij stijl, maar ga er gewoon lekker voor zitten en binnen een uurtje heb je al heel wat door. Na een paar dagen ken je het toestel en een paar weken later kun je precies maken wat je wilt.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2002
    Locatie
    Borne (OV)
    Berichten
    2.569

    Standaard

    Hey heavy-metal-thunder,

    Ik vroeg me af of het jou gelukt is om de preamp echt te bypassen.
    Op de site van Tubefreak staat er wel iets over maar volgens mij blijft de 2101 het signaal beïnvloeden.

    Ik heb hem nu in de fx loop van mijn Carvin Legacy hangen (input 2101-->send Legacy, output 2101--> return Legacy).
    Dit klinkt best goed, maar vooral bij het spelen van tonen op de E en A snaar voegt hij toch behoorlijk wat buzz/korreligheid toe.
    Het mooiste is als de hele EQ van de digitech geen invloed meer heeft, maar vooralsnog heeft hij dat wel, ook al zet je alle Hz op 0dB.
    Laatst aangepast door Maiden Michiel : vandaag om 6:66
    Te koop: Kitty Hawk 4x12", Marshall JTM60

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Maiden Michiel Bekijk bericht
    Hey heavy-metal-thunder,

    Ik vroeg me af of het jou gelukt is om de preamp echt te bypassen.
    Op de site van Tubefreak staat er wel iets over maar volgens mij blijft de 2101 het signaal beïnvloeden.

    Ik heb hem nu in de fx loop van mijn Carvin Legacy hangen (input 2101-->send Legacy, output 2101--> return Legacy).
    Dit klinkt best goed, maar vooral bij het spelen van tonen op de E en A snaar voegt hij toch behoorlijk wat buzz/korreligheid toe.
    Het mooiste is als de hele EQ van de digitech geen invloed meer heeft, maar vooralsnog heeft hij dat wel, ook al zet je alle Hz op 0dB.
    Ik heb de GSP2101 en je kunt de preamp niet echt bypassen. Je kunt wel de analoge effecten (compressor, OD distortion etc. uitzetten maar je kunt b.v. de preamp vd legacy niet na de analoge sectie naar binnen sturen.
    Ik heb problemen met een programma (van Martin Ecker) dat algoritmes naar de GSP2101 zou kunnen dumpen. Dat werkt bij mij niet goed.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 april 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.185

    Standaard

    Beste Adrian, leuk dat er bij bent, maar misschien wat minder leuk dat je er vandaag blijkbaar toch niet helemáál bij bent. Volgende keer even kijken hoe oud het onderwerp is, waar je op reageert.
    Evengoed welkom hier.

    En oude onderwerpen mogen overigens best heropend worden, als er een aanleiding voor is, hoor.
    Laatst gewijzigd door piezo; 27 juni 2019 om 23:48

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Adrian denkt "ik begin voorzichtig..."

    Volgens mij heeft MarkS ook zo'n Digitech, die zal er wellicht iets van weten

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top