Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 20
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 september 2002
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    12.302

    Standaard

    hallo. ik kan sinds kort pinch harmonics. ik probeer het nu sinds een tijdje (veel te laat mee begonnen overigens) en dat gaat wel. ik heb het over octaverende pinch-harmonics, ik heb namelijk horen zeggen dat er vele soorten bestaan.

    ik kan gewoon een normaal solotje helemaal pinchen, dat wil zeggen, iedere noot geoctafeerd. maar wat als ik nu dus maar enkele noten wil pinchen in die hele solo ?

    dat lukt niet goed, want ik moet mijn plectrum heel kort houden, en ik pinch dus alles, of niets. hoe doen jullie en/of steve vais dit ? heel snel afwisselend je pick kort/lang vastpakken ?


  2. #2

    Standaard

    Als ik goed naar mijn hand kijk denk ik dat het ligt aan horizontaal of diagonaal aanslaan. Bij diagonaal is er een pinch, bij horizontaal is het gewoon. Denk ik.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 september 2002
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    12.302

    Standaard

    ten opzichte van de snaren bedoel je dus ?

    plectrum in het verlengde van de snaren is pinch ? en haaks op de snaren is normaal ??

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 september 2002
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    12.302

    Standaard

    onee andersom dus. lastig dit. hellup mensen !! wie legt het goed uit ?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 augustus 2002
    Berichten
    6.051

    Standaard

    je plectrum vasthouden zoals je t altijd doet, als je dan n harmonic wilt hou jeje duim n beetje schuin zodat je kan picken en ook met je duim de snaar kan raken...ofzo

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 september 2002
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    12.302

    Standaard

    owwww. ok, kzal eens proberen. tot nu toe hield ik dus voor pinch mijn plectrum heel spastisch heel kort. maar dat hoeft dus niet....

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2002
    Locatie
    hardenberg
    Berichten
    2.060

    Standaard

    uhm owke dit is lastig om uit te leggen...

    op zich hoef je je duim niet helemaal naar de punt te schuiven..ik heb mijn duim ongeveer een halve cm van de punt af. als ik dan wil pinchen dan draai ik mn duim naar de snaar toe ofzo...tis een heel kleine beweging maar volgens mij werkt t zo. dus gewoon je draaid je duim naar de snaar toe....

    k hoop dat dit duidelijk is arjen, en blijven oefenen...anders leer ik t je wel een keer als je oooooit hier gaat optreden....:wink:

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 september 2002
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    12.302

    Standaard

    ok, bedankt jor. ik hoop dat het lukt zo.

    en ja als ik OOOOOIIIIITTTTTTT nog eens bij jou ga optreden, dan moet je het anders maar ff uitleggen.......... als het nu niet lukt.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    het is gewoon een soort iets wat je moet oefenen, het is niet dat er een geheime techniek waardoor je opeens willekeurig kunt pinch harmonicen ofzo, het vergt gewoon veel oefening.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 september 2002
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    12.302

    Standaard

    ik snap het. ik ga meteen aan de slag :smile:

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top