Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 augustus 2007
    Berichten
    367

    Standaard Cryin' Joe Satriani Cover Reprise

    Reprise van een clip van een jaar terug. Dat chorus stuk met die slide in plaats van een bend in de eerste clip zat me echt niet lekker. Deze keer opgenomen met de Hughes & Kettner Switchblade 50 in plaats van de Boss GT-10. Ietwat minder plastic geluid (jammer toch) maar qua sound bevalt het me zeker wel. Aan de eindsolo moet ik nog sleutelen maar qua geluid bevalt het me zeker wel. Jullie meningen, kritiek, tips zijn welkom.

    http://www.youtube.com/watch?v=SugexZftqss
    Mijn YouTube Homepage:
    http://www.youtube.com/user/Hv358

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2006
    Berichten
    6.680

    Standaard

    sappige sound en erg knap gespeeld!

    Ik vond/vind het echt vet!

  3. #3

    Standaard

    Heel vet gedaan! Ik vind je sound te gek. Niet zo smooth, maar net iets rauwer.
    Je spel is zoals altijd weer awesome.

    Is die Switchblade het overwegen waard? Ik ben opzoek naar een grotere amp met een goede prijs/kwaliteit verhouding.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 juli 2006
    Locatie
    berchem is mijn thuis
    Berichten
    766

    Standaard

    Deze clip heb ik al ééns gezien waarschijnlijk idd een jaartje terug en vond het bangelijk klinken (belgisch voor echt heel goed), gewoonweg prachtig en emotioneel naar buiten gebracht.

    Als ik je zie spelen denk ik: hoeveel tijd besteden die mannen er niet aan
    om dit zo goed en beheerst over te brengen, ik wil dit nummer ook coveren
    ooit (wanneer heb ik nog zoiets gezegd) maar ik lijk er niet aan toe te komen hahaha

    Ok een dikke pluim voor jou man
    Laatst gewijzigd door glennshred; 17 mei 2010 om 20:40
    Gear: Ibanez gitaren: Rgr321exbk en Rgd421bkf

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 augustus 2007
    Berichten
    367

    Standaard

    Hey mannen, bedankt voor jullie reakties. Dat werkt weer inspirerend.

    @Divine: Switchblade is een prima versterker, het clean is niet echt geweldig maar zoals de naam al aangeeft een bijzonder veelzijdige versterker. Het enige jammere eraan is dat ie weinig eigen karakter heeft en dat ie nogal hard gaat voor thuis. Je kunt er een Marshall in draaien, of een Mesa Boogie, etc maar het mist een typische eigen sound. Een JS sound krijg ik er echter wel uit. Met het bijgeleverde midi-pedaal heb je een keuze uit 128 presets. De clip is trouwens zonder pedalen opgenomen, puur met distortion, echo en reverb uit de Switchblade.

    @glennshred: Ja, een jaar terug al eens gedaan. Dat emotionele, dat zit nu eenmaal in mij maar ook in de gitaar en het nummer. De gitaar, de JS1200, is een herinnering aan mijn ouders en Cryin' heb ik niet lang na het overlijden van mijn vader gecovered. Het heeft best veel tijd gekost. Het is geen nummer wat je zomaar even doet, je moet het echt veel spelen. Maar ik denk dat ik zeker nog beter kan. Op het eind werd het me een beetje teveel en viel ik bijna stil. Teveel emotie is ook weer niet goed.
    Mijn YouTube Homepage:
    http://www.youtube.com/user/Hv358

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 juli 2002
    Locatie
    Steenwijk
    Berichten
    739

    Standaard

    Knap gespeeld !

    Het is een erg lastig nummer omdat er veel emotie inzit en na de break in het midden word de moeilijkheidsgraad een stuk hoger.

    Enige punt van kritiek: in het hoog vind ik de sound een beetje dun, misschien iets meer mids bijdraaien ?
    Prog Lord

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 juni 2007
    Locatie
    Planet KiXi
    Berichten
    3.668

    Standaard

    Goed gespeeld een mooie sound!
    Zou wel persoonlijk zelf sommigel noten langer aanhouden (doet satch ook).
    Je stopt ze nu soms net iets te snel heb ik het idee.
    Gitarist van Delain. Vengeance. Tri-Head.

    www.facebook.com/timosomers

    Timo Somers uses Aristides Guitars & Koch Amps & Dean Markley Strings.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 augustus 2007
    Berichten
    367

    Standaard

    @Belfrink: Bedankt! ja, het moet inderdaad wat dikker in het hoog. Ik ga het eens proberen.

    @TimoSomers: thanks man! Dat aanhouden moet wel wat meer, ja. Als Satch een noot aan houdt heeft ie meestal wat feedback erbij, of een subharmonic, dat maakt het wel extra sappig. Jammergenoeg heb ik daar de juiste sound nog niet zo voor gevonden. Ik blijf sleutelen!
    Mijn YouTube Homepage:
    http://www.youtube.com/user/Hv358

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2004
    Locatie
    Rijen
    Berichten
    5.769

    Standaard

    Erg mooi gespeeld en een hele mooie sound! Heb er erg van genoten!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Ik durf je geen goddelijk gitaristje te noemen, want voor je het weet staat ik in je sig, dat kan de bedoeling toch niet zijn.
    The world is full of kings and queens, who blind your eyes and steal your dreams, it's heaven and hell.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top