Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 16

Discussie: Hulp gevraagd

  1. #1

    Standaard Hulp gevraagd

    Hoi iedereen,

    Ik ben nieuw hier, bij t opruimen van de zolder kom ik een gitaar tegen.





    Nu is er 1 snaar stuk, is dit de moeite om deze te laten herstellen???, weet iemand wat deze waard is en het juiste type..

    MVG

    Pascal

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2006
    Locatie
    South Denmark
    Berichten
    7.756

    Standaard

    Die gitaar is geen € 1,50 waard



    Leuk ding .

  3. #3

    Standaard

    Er moet denk ik wat meer op dan enkel een snaar.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 december 2008
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    8.244

    Standaard

    Voor 1.50 wil ik em anders wel hebben hoor. Ook al speelt ie voor geen meter. Het is wel een mooi dingetje voor aan de muur vind ik.

  5. #5

    Standaard

    staat er ook iets op de kop?
    want die schaller element setjes kon je los kopen en op elke gitaar zetten die je maar wilde of het nu een dure hofner of een verrotte egmond is.
    kijk anders eens in de f gaten met een lampje of er daar ook een label geplakt zit of iets in geschreven/gestempeld is.
    alleen andere snaren ben je er niet, de brug mist ook, geen probleem zijn los te koop alleen de goede vinden valt soms tegen.
    dus meer foto's van elke mogelijke hoek van de gitaar en vooral frontaal.

    als dat schaller setje nog goed werkt dan brengt dat altijd nog een 50 euro op, die schaller elementen klinken altijd erg fijn.

  6. #6

    Standaard

    ok nieuwe foto's.. binnen nie veel te zien..







    op dit plaatje staat " MADE IN GERMANY "


  7. #7

    Standaard

    is het zo moeilijk foto's te maken waar we iets aan hebben?
    zoals zoiets
    een totaalbeeld van voor en achter hebben we veel meer aan dan artistieke detailshots.

    weet nu wel zeker dat het een duitser is, framus, klira die maakten allemaal akoestische en jazz gitaren met een geschroefde hals.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dingesoetlaoneke Bekijk bericht
    Hoi iedereen,

    Ik ben nieuw hier, bij t opruimen van de zolder kom ik een gitaar tegen.


    Nu is er 1 snaar stuk, is dit de moeite om deze te laten herstellen???, weet iemand wat deze waard is en het juiste type..
    Welkom! Ik zal een gok doen naar aanleiding van je post.. je speelt zelf geen gitaar maar hebt die gitaar gevoden en vroeg je af wat je er mee kon en wat het waard is?

    Een gebroken snaar is in ieder geval niets vreemds of iets dat de gitaar 'verpest', het gebeurt regelmatig dat ze breken of gewoon vervangen worden en dat kost geen drol. Een losse snaar is een eurotje en een heel setje een euro of vijf.

    De gitaar ziet er vrij oud / klassiek uit, dat kan soms bestwel wat opleveren. Aan de andere kant is de gitaar niet in hele mooie staat, en buiten het feit dat er geen logo op de kop staat is het onbekend welk merk het is. De oude gitaren die voor veel verkopen zijn vaak voor de verzamelaar van bepaalde merken.

    Het kan evengoed iemands zelfbouw gitaar zijn, en dan is het waarschijnlijk niet veel waard.
    Als er buiten de electronica om nergens iets aan merk of serie nummer staat
    zou ik er niet van uitgaan dat je er veel voor krijgt, maar je kan iemand met meer proffesionele kennis er nog naar laten kijken.
    Met proffesionele kennis bedoel ik iig niet iemand van een gitaarwinkel, de mensen die daar werken hebben al vaak nauwelijks kennis van de dingen die ze *zelf* verkopen, laat staan obscuur oud spul

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 november 2007
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    573

    Standaard

    Er staat made in Germany op, meetsal is dat hoopvol!

    Onze duitse vrienden maakte hele degelijke gitaren back in the days.
    2 Fenders, 3 Gibson's,1 Ibanez prestige special edition,1x Taylor 310 1 Marshall DSL, en een Fender blues deluxe, en GAAAAAAAAAAAAAAAAN

  10. #10

    Standaard

    Ok foto's hele gitaar..









    Je kunt t nie geloven maar, ik heb een 2e gitaar gevonden.. deze is zonder snaren.. ze zou komen van Opsteyn in de jaren 60.. in de gitaar staat TK is een MUSIMA.








 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top