Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1

    Standaard Humbuckers afstellen

    Hee jongens!

    Ik lees hier en daar zo wat over gitaren zodat ik mijn kennis ook wat vergroot zeg maar.

    Toch vraag ik me nu wat af.

    De humbuckers kun je naar boven en naar beneden zetten. Schijnbaar kun je zo je humbucker Hotter maken.. Wat wordt er bedoelt met Hot of hotter?

    Daarnaast heb je op de humbuckers nog 6 schroefjes. Hiermee kun je de Pole Pieces instellen..

    Ik moet eerlijk zeggen dat ik altijd iemand ben die alles uitelkaar haalt en schroeft waar het kan, dus ik ben ook hieraan gaan schroeven.

    Ik merkte alleen niet echt heel erg veel qua geluid.. Tenminste volgens mij niet.

    Wat kun je hier allemaal mee met die Pole Pieces?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Is er niks te vinden over elementen afstellen?

    Simpel gezegd: Door de elementen meer naar boven (dus naar de snaren toe) te stellen krijg je meer signaal. Maar je kunt ze niet te dicht op de snaren zetten, want dan krijg je door het magnetisch veld 'string pull': dan worden de snaren naar het element toegetrokken en krijg je in het ergste geval aanlopende snaren en intonatie problemen. Stelregel is met de snaren op de hoogste fret ingedrukt 2 à 2.5 mm ruimte tussen snaren en polepieces.

    De polepieces kun je apart instellen om zo gelijke signaalsterkte per snaar te krijgen. Dus dat de balans goed is.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    De polepieces kun je apart instellen om zo gelijke signaalsterkte per snaar te krijgen. Dus dat de balans goed is.
    Dan heb ik direct ook een vraagje. Kan dat ook op een strat? Dus per snaar apart de polepieces instellen?

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vadim Bekijk bericht
    Dan heb ik direct ook een vraagje. Kan dat ook op een strat? Dus per snaar apart de polepieces instellen?
    Ja, zo zijn de staggered pickups ontstaan.

  5. #5

    Standaard

    Niet precies eigenlijk, een single coil van Fender heeft geen schroefjes.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gearjunkie Bekijk bericht
    Niet precies eigenlijk, een single coil van Fender heeft geen schroefjes.
    Hmm, jammer. Ik heb namelijk merkbaar minder volume in de hoge e-snaar van m'n strat. Toch bedankt.

  7. #7

    Standaard

    Dan moet je gewoon dat deel van de pickup gewoon wat hoger zetten. Of de kant van de lage snaren lager.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Di Stefano Bekijk bericht
    Dan moet je gewoon dat deel van de pickup gewoon wat hoger zetten. Of de kant van de lage snaren lager.
    Ja, daar kwam ik ook achter

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top