Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 april 2006
    Locatie
    Drachten
    Berichten
    945

    Standaard Het onraad op marktplaats topic

    Ik heb onlangs een bod uitgebracht van 120 euro op een t.c. electronic chorus stereo, wat me zelf een vrij laag bod lijkt dit is de reactie:

    Ga een week op vakantie Swen. Bel me in de week van 10 mei. De prijs van 120 euro is accoord. Wat mij betreft. Als je mij het bedrag overmaakt op mijn bankrekening nr. xxxx tnv naam. Dan hou ik hem voor je vast en maken we een afspraak over ophalen of opsturen.

    Groet,

    Naam
    terwijl nergens een telefoon nummer te vinden en de advertentie is verwijdert.
    het email adres bestaat ook uit:
    naam.nurjo4vedc23ssc8dosa05s3g8d@zend.nu

    Dus ik heb gezegd ik hem wil uit proberen en alleen met een betaling in contanten, of kan ik hier beter helemaal niet meer op in gaan?
    Ik kan helaas de gebruikersnaam van deze persoon vinden.
    Wat is jullie mening over zulke reacties?
    Ik ben de weg, de waarheid en het leven
    Te koop: Niks
    http://www.myspace.com/opiatesun

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 maart 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    410

    Standaard

    Mijn eerste reactie(s) hierop zijn:

    1. Als ik mij niet vergis is het afschermen van het e-mail adres alleen zo bij de communicatie vanaf de marktplaats website. Waarschijnlijk was dit een reactie op jouw reactie op marktplaats. Als jij nu een reply doet op deze e-mail met een vraag verwacht ik dat er bij een volgende reactie het echte e-mailadres weergegeven wordt. Al geeft een e-mailadres weinig zekerheid, het kan wel duidelijkheid geven als je geen reactie krijgt of een reactie van een heel vreemd e-mailadres.

    2. Hij geeft aan dat hij zelf op vakantie is en dus niet kan verzenden, je kan het er dan ook op gokken dat hij hem toch niet gaat verkopen op vakantie en dat je hem vraagt om contact met jou op te nemen als hij terug is. De vraag is dan natuurlijk.. hoe graag wil je het product hebben.

    Punt 2 kun je natuurlijk als voorstel mailen zodat je beide punten in 1x mee neemt.

    3. Ook kun je aangeven dat je het product eerst wil proberen voordat je geld geeft. Als hier geen/een negatieve reactie op komt weet je ook genoeg.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juli 2009
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    118

    Standaard

    Oftewel wat je al hebt gedaan


    Ik vind het mailtje ook een beetje vaag hoor, maar ik denk dat je wel genoeg weet als je hier (g)een reactie op krijgt.

    Bij reactie uitproberen en cash betalen en anders gewoon niet meer aan denken. Ik heb nog nooit vooruit betaald bij marktplaats, omdat ik spullen sowieso wil testen voordat ik ze koop en waarom zou je dan niet meteen contant betalen.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 maart 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    410

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fistfunk Bekijk bericht
    Oftewel wat je al hebt gedaan
    hmmm.. punt 3 was idd overbodig.. maar dan blijven 1 en 2 nog over

  5. #5
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Music

    Het wordt tijd dat Marktplaats zelf een forum gaat starten geloof ik...
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  6. #6

    Standaard

    Hadden ze.
    Maar ze irriteerden zich dat ze een vaste kliek kregen en het ze zoveel tijd kostte.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cerpintaxt Bekijk bericht
    Wat is jullie mening over zulke reacties?
    Volstrekt normaal. Wel ff reactie op jouw mail afwachten, maar ik zie niet waarom dit zo vreemd moet zijn.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 april 2006
    Locatie
    Drachten
    Berichten
    945

    Standaard

    @Dirk hendrix ja een centraal topic op gitaarnet is mischien wel handig.

    @HaroldA, ik vond het zelf nog al een "slechte prijs" als je vanuit het punt van de verkoper kijkt. nog geen reactie ik wacht rustig af.
    Ik ben de weg, de waarheid en het leven
    Te koop: Niks
    http://www.myspace.com/opiatesun

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Strikt genomen zegt-ie wel dat je het meteen moet overmaken maar dat hij pas later kan versturen, maar ik neem aan dat als je zegt dat je dan pas in die week van 10 mei betaalt, zal het ook wel goed zitten.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2005
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    7.958

    Standaard

    Tja, hij had die 120 euro waarschijnlijk graag vóórdat hij op vakantie gaat Niet in de zin van dat het meteen een 'oplichter' is, maar hij heeft waarschijnlijk nu meer aan 120 euro dan in de week van 10 mei.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top