Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 31
  1. #1

    Standaard

    Zijn er mensen die ervaring hebben met dikkere snaren op een gitaar. Ik speel zelf op een strat en zit erover te denken om over te gaan naar 0.11 snaren, maar ik wil de gitaar niet lager(es) stemmen, mijn vraag is nu echter, speelt dit niet te zwaar, kan de hals ertegen en klinkt dit nu echt veel beter?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2001
    Locatie
    Guitar County
    Berichten
    166

    Standaard

    Kan geen kwaad hoor. Ik zette vroeger op m'n Les Paul wel 's een .011 set. Klinkt iets zwaarder/vetter/meer volume. Ik weet niet waar je nu normaal op speelt? Maar ik neem aan 010.
    Stevie Ray Vaughan speelde met een .013 set op z'n strat dus kan .011 geen kwaad lijkt me.

  3. #3

    Standaard

    het is wel extra zwaar voor je vingers voor de rest maakt het niet uit.

    een dat gelul dat je meer sustain hebt met dikkere snaaren dat is bulshit wat maakt die 10emm nou uit???

    is meer net zo iets als plectrums de ene preferert een dunne de ander een dikke :smile:

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Grooveyard,
    Ik heb vaker gespeeld met .12 en .13 op een strat en andere gitaren. Let er op dat als je van b.v 010 naar 013 gaat dat de aktie moet worden aangepast van je gitaar. Anders heb je het risico dat je hals krom gaat staan.
    De snaren van een set 013 zetten veel meer kracht op je hals.
    Het is wel een aanslag op je vingers in het begin.

  5. #5

    Standaard

    ja oke eko.

    van die afstelling ging ik al standaard uit.

    maar je hebt gelijk.

  6. #6
    Junior Member
    Geregistreerd
    6 juli 2001
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    20

    Standaard

    Het 'lulverhaal' over de sustain gaat wel degelijk op taylor, de eerste snaar scheelt wel .01 mm maar de dikste scheelt .10, over zes snare scheelt het ong. .50 mm, dat is weer een snaar erbij als het ware, net zoals het verhaal over het plectrum, materiaal en dikte geven verschillende klanken, een beetje geoefend oor hoort dat wel.

  7. #7

    Standaard

    ja oke dan wil ik jou wel uitdagen voor een test.

    kun jij het verschil tussen en normaal setje 010 en bv en 012 setje hooren op je gehoor nou dan ben je echt een knappe jongen maar dat is pas bulshit.(op spelen ja dan merk je het wel natuurlijk).

    meestal worde dikke snaaren gebruikt door spelers die hard aanslaan.

    die meer sustain is afhankelijk van veel meer dingen als alleen wat 10emm meer matriaal (dikkere snaaren).

  8. #8
    Member
    Geregistreerd
    1 juni 2001
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    55

    Standaard

    Nou Taylor,
    Ga toch maar es experimenteren met snaardiktes. De juiste snaardikte is 1 van de basis principes van je eigen geluid. Als jij bij je apparatuur niet het verschil hoort tussen de diktes, gebruik je waarschijnlijk veel effecten om dit te verdoezelen. Ik heb een Musicman EVH en een 100 watt top, laatst heb ik een setje 009 er op gezet ipv 010. Met veel gain maakt dit niet veel uit, maar bij een beetje gain en VOORAL clean geluid, heb je veel minder body en wordt de sound oppervlakkiger. Lijkt me dus inderdaad geen lulverhaal.

  9. #9
    Junior Member
    Geregistreerd
    6 juli 2001
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    20

    Standaard

    Misschien hoor je het wel als je wat langer gitaar speelt, succes ermee Taylor

  10. #10
    Junior Member
    Geregistreerd
    6 juli 2001
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    20

    Standaard

    Weet je wat je eens moet doen, luister naar het verschil tussen .10 en .12 op een staalsnarige semi-acoustische gitaar. Dan praten we verder.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top