Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8

Discussie: 28 uit Utrecht

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 maart 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    410

    Standaard 28 uit Utrecht

    Hallo,

    Ik ben 28 en woon in Utrecht.

    Ik speel sinds half januari (op het moment van schrijven is dat 3,5 maand).

    Eigenlijk had ik daarvoor nog nooit een gitaar vast gehouden en ben dan ook begonnen met een proefles om te kijken of ik het leuk zou vinden om zelf te spelen. Na deze les was ik om en ben direct op zoek gegaan naar een geschikte akoestische gitaar. Hierbij heb ik veel gehad aan het lezen van de topics van dit forum. Zoals veel beginners vond ik het toch erg lastig om 2e hands te kunnen bepalen of ik een goed exemplaar in handen heb. Daarom heb ik ervoor gekozen om mijn eerste gitaar in een winkel te kopen. Omdat het aanbod in Utrecht groot genoeg is ben ik meerdere keren dezelfde winkels af gegaan. Ik vond het grappig om te zien dat ik bij elke winkel die ik binnen stapte weer iets beter was met de gitaar (ik had nog steeds maar één les ervoor gehad). Uiteindelijk ben ik naar huis gegaan met een staal snarige Crafter Lite-D.

    In de afgelopen 3 maanden heb ik er nog 3 (goedkope) gitaren bij gekocht:
    - (staal snarige) Yamaha FG-401: (deze staat bij mijn vriendin om daar ook te kunnen spelen, daarnaast wil ik deze buiten en op festivals gebruiken)
    - (nylon snarige) Admira Paloma: (om af en toe op Nylon te kunnen spelen, deze gebruik ik ook als er vrienden langs komen om samen iets te spelen)
    - (elektrische) Yamaha EG012: Aangezien één van mijn huisgenoten niet echt blij is met mijn nachtelijke gitaarspel (voornamelijk toonladders op en neer) heb ik ervoor gekozen om een goedkope elektrische gitaar te kopen zodat ik 's avonds met een koptelefoon op kan spelen. Ik moet zeggen dat dit erg lekker speelt na een start op akoestische gitaren.

    Op dit moment denk ik dat ik klaar ben met mijn aankopen, maar net zoals bovenstaande gitaren was er voor elke wel weer een reden. Daarnaast heeft de nieuwe crafter net zoveel gekost als de 3 andere gitaren (+ versterker) samen. Als ik echt goed het verschil ga horen tussen gitaren denk ik dat ik toe ben aan duurdere exemplaren. Tot die tijd geniet ik nog van het materiaal wat ik nu heb.

    Op dit moment speel ik een aantal liedjes maar werk ik voornamelijk aan het strak krijgen van mijn barré akkoorden, kerktoonladders en pentatonische ladders (met metronoom) en het spelen van verschillende slagen (met metronoom).

    Woon je in (de buurt van) Utrecht en wil je een keer samen spelen laat het dan weten (reply of privébericht).

    Op dit moment denk ik aan een aantal liedjes om samen te spelen, maar het mag natuurlijk ook iets (heel) anders zijn:
    ABSYNTHE MINDED envoi
    The Last Shadow Puppets - The Age Of The Understatement
    Dead Confederate - The Rat (acoustic)

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 oktober 2007
    Locatie
    Ede
    Berichten
    206

    Standaard

    Welkom!

    Cheers

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 maart 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    410

    Standaard

    Ik wil hier nog aan toevoegen dat ik van mijn 4e tot 12e viool heb gespeeld, helaas is daar weinig van blijven hangen. Al moet ik wel zeggen dat ik weinig moeite heb met de flexibiliteit van de vingers.

  4. #4

    Standaard

    Welkom en succes!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 juli 2006
    Locatie
    Wereld
    Berichten
    568

    Standaard

    sweet,
    nog een dead confederate-luisteraar

    Welkom =]

    (ik speel helaas niet te utrecht, tot mijn spijt)
    Laatst gewijzigd door SEAL; 3 mei 2010 om 21:26
    grunge/noise-hippie

  6. #6
    Junior Member
    Geregistreerd
    30 april 2010
    Locatie
    op een stuk grond
    Berichten
    15

    Standaard

    welkom hier

    Rock on!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 oktober 2007
    Locatie
    Ede
    Berichten
    206

    Standaard

    welkom!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 maart 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    410

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door superken_nl Bekijk bericht
    Welkom!

    Cheers
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door superken_nl Bekijk bericht
    welkom!
    Welkom kun je niet vaak genoeg zeggen

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top