Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 16
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard Mesa mark 4, revisited

    Ik heb een mark4 gekocht, een maandje geleden, maar de in de tussentijd is mijn engl SE teruggekomen, en is mijn rivera in huis gekomen, dus de mesa heeft 'n poosje niet aangestaan. Tja, veel amps => groot luxeprobleem, welke amp moet ik nou kiezen

    maar even zonder dollen. Gisteren maar weer eens wat gepield met de mesa, maar ik was enorm (blij) verrast: dit is echt een blues-amp, pur sang! Ja, lead is een leuk kanaal als je los wilt gaan 'metallica/pennywise style', maar dat tweede kanaal: holy SHIT wat een geweldige, volvette, ranzige bluesrock-tone komt daaruit! gain op 3, kanaalvolume op 8, en de mastervolume op 4, en je hebt een geweldige rocktone. De EQ heb ik nu met een heel klein mid-dipje erin, dus als ik die intrap is 't eigenlijk net een tubescreamer,of trebleboost, wat je wilt.

    Maar hebben de mark4 spelers dat ook? dat het tweede kanaal eigelijk enorm bruikbaar is? ik heb mijn vorge mk4 weggedaan omdat ik dat tweede kanaal zo'n ramp vond, maar bij deze klinkt 't echt lekker!

    En aan de niet-mark4 spelers, hebben jullie dat ook, dat je opeens uit een amp totaal andere sounds haalt dan je had verwacht? Ik zag de mk4 altijd als een heavy metal-bak, in de lijn van de recto, 5150 en soldano SLO's, maar ik zat er echt naast. het leadkanaal heeft wel veel gain, en is wel strak, maar smerige blues of classic rock trekt ie ook enorm lekker.

    Ik heb 3 weken geleden op een fender blues deluxe gespeeld, en het tweede kanaal van de mk4 lijkt heel erg op die blues deluxe, net zo ranzig, warm en transparant.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    En aan de niet-mark4 spelers, hebben jullie dat ook, dat je opeens uit een amp totaal andere sounds haalt dan je had verwacht?
    Bij de pedalen meeting toverde Timkers ineens zeer acceptabele cleans uit de low-input van mijn JMP 2204.

    Tele met single coils er in, preamp op 2-3, low input en master lekker hoog. Een setting die ik zelf nooit zou gebruiken!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juli 2003
    Locatie
    Batman
    Berichten
    10.472

    Standaard

    Je speelt wel erg weinig op de Mk 4 als je daar nu pas achterkomt

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2007
    Locatie
    utrecht/oostvoorne
    Berichten
    5.523

    Standaard

    Ik wil nog steeds eens die mark IV van jouw uitproberen AART
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door proguitar89 Bekijk bericht
    en ik weet niet of je vriendloos bent maar ik wil best wel een vv sturen.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AART Bekijk bericht
    Je speelt wel erg weinig op de Mk 4 als je daar nu pas achterkomt
    ik negeerde dat kanaal voorheen, omdat ik 'm, baserend op mijn ervaringen met mijn ouwe marks, niks vond. ik vond 'm te mushy, scooped.

    AART, welke settings heb jij eigenlijk voor je lead kanaal? ik zit op treble rond de 8,9 bas op 0, mid rond de 4, presence rond de 3, met gain op 10...

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juli 2003
    Locatie
    Batman
    Berichten
    10.472

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    ik negeerde dat kanaal voorheen, omdat ik 'm, baserend op mijn ervaringen met mijn ouwe marks, niks vond. ik vond 'm te mushy, scooped.

    AART, welke settings heb jij eigenlijk voor je lead kanaal? ik zit op treble rond de 8,9 bas op 0, mid rond de 4, presence rond de 3, met gain op 10...
    Mijn settings zijn voor skatepunk met een droge agressieve sound, dus als je iets anders speelt zal je het wel niks vinden , maar anyway:

    gain 7 (pulled)
    treble 8
    bass 2
    mid 4
    drive 4
    presence 8

    simul, pentode, full power, harmonics.

    EQ in een V met gematigde 2200 en 6600 (onder middenlijn).

    Gitaar is een RG met emg 85 in de brug.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juli 2003
    Locatie
    Batman
    Berichten
    10.472

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door allochthomas Bekijk bericht
    Ik wil nog steeds eens die mark IV van jouw uitproberen AART
    Moet ik em eerst eens in Utrecht hebben.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AART Bekijk bericht
    Mijn settings zijn voor skatepunk met een droge agressieve sound, dus als je iets anders speelt zal je het wel niks vinden , maar anyway:

    gain 7 (pulled)
    treble 8
    bass 2
    mid 4
    drive 4
    presence 8

    simul, pentode, full power, harmonics.

    EQ in een V met gematigde 2200 en 6600 (onder middenlijn).

    Gitaar is een RG met emg 85 in de brug.
    Hm is het proberen zeker waard. Ik probeer m op lead zo in te stellen dat ie lekker bijt en scheurt, en met de halspup brult. Ik vind t mid iets te smooth, maar als ik grovere korrel wil in t mid,moet ik n marshall nemen nee zonder dollen, beetje meer grit zonder dat t fizzy word,mag wel,maar ik denk dat dit t beste is voor mij, wat ik nu heb.

    Ik denk overigens dat n 212 kastje met v30s veel meer grit gaat geven dan de black shadow, hoewel die black shadow wel weer te gek is op de eerste 2 kanalen.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    @AART:

    dank voor je settings ik heb ze geprobeerd, en beetje aangepast, en ik krijg nu uit m'n lead zonder eq een lekkere bijtende 80ies hair metal tone, met eq is 't lekker strak en heavy en gortdroog. Ik heb mijn EQ nu iets meer treble en mid gegeven dan jij hebt, en omdat eruit te dempen draai ik mijn tone op m'n gitaar iets terug. zo is de eq ook bruikbaar voor m'n andere kanalen, ghehe.

  10. #10

    Standaard

    Het blijft een fantastische amp.
    Wanneer ik straks weer zover ben dat ik een 2e gitaartne heb zal ik weer eens gaan sparen voor een Mark IV.
    Ik mis m best en ik denk dat ie geweldig klinkt over de kasten die ik nu heb.
    Screw you guys, I'm going home!!!!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top