Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 23
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.334

    Standaard

    Wat nog wel eens vergeten wordt is dat de wah-potmeter na een jaartje of 10 echt aan vervanging toe is (kraken, uitvallen, etc). Zo'n potmeter kost al gauw 10-20 Euro en dan moet hij er ook nog eens in gezet worden...

    Ik heb mijn cry baby weggedaan omdat ik 'm te aanwezig vond. Te schel aan de ene en te binnensmonds aan de andere kant.

    Mijn tip: http://www.thomann.de/gb/ibanez_wh10v2_reissue.htm

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Wat nog wel eens vergeten wordt is dat de wah-potmeter na een jaartje of 10 echt aan vervanging toe is (kraken, uitvallen, etc). Zo'n potmeter kost al gauw 10-20 Euro en dan moet hij er ook nog eens in gezet worden...

    Ik heb mijn cry baby weggedaan omdat ik 'm te aanwezig vond. Te schel aan de ene en te binnensmonds aan de andere kant.

    Mijn tip: http://www.thomann.de/gb/ibanez_wh10v2_reissue.htm
    Hallo Harold.

    Da's wel een wah uit onverwachte hoek. Ik ken 'm niet, dus durf over het geluid niets te zeggen, maar hij ziet er uit als zo'n goedkoop Bespeco-volumepedaal..
    Jouw verhaal over de potmeters is ook één van de redenen dat ik wat aarzel om bijv. een occasion Cry Baby te kopen en aangezien ik ex. BTW koop in Duitsland heb ik voor zo'n 10-15 euro meer een nieuwe
    Ik zal deze Ibanez eens gaan proberen, als hij tenminste aanwezig is in één van de lokale muziekwinkels. Zou me overigens verbazen.
    Ander laat ik met mijn volgende bestelling bij Music Store gewoon een wah meekomen en dan zie ik wel wat het is. Kost me dan 27,50 euro en dat risico wil ik nog wel nemen.
    Ik heb besloten dat ik er niet al te veel geld aan ga uitgeven en in die zin is de Ibanez ook al aan de "dure kant". Ik heb de laatste tijd wel erg veel gekocht onder het motto: altijd handig !

    Dank voor alle reacties en als ik mijn keuze gemaakt heb kom ik er nog even op terug.

    Gr. C.
    Laatst gewijzigd door guitarkid; 22 april 2010 om 12:30
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    3.329

    Standaard

    Jeugdsentiment! Ik had als 15-jarige destijds maar een half jaartje nodig om zo'n WH-10 total loss te wah-en (3 versleten). Maar als de TS eigenlijk een tweede Crybaby maar dan voor weinig zoekt, vind ik zo'n WH-10 niet voor de hand liggen eigenlijk.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 september 2004
    Locatie
    Okseldrecht
    Berichten
    954

    Standaard

    Ik heb een Artec wah van Thomann, type 70 of zo, de duurste.

    Geen pot maar magnetisch. Full bypass. Sweep en resonance instelbaar, kan dus 'diep'.

    Zeker geen Behringer nemen, tonesucker eerste klas.
    Me Crapton, you ...

  5. #15
    Member
    Geregistreerd
    24 februari 2010
    Locatie
    Kudelstaart
    Berichten
    90

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mukkez Bekijk bericht
    ... Ik heb 'm destijds gekocht, omdat ik gewoon wilde wah'en, ik wilde graag experimenteren met een wah en 100 euro vond ik veel te duur voor een wah en deze leek er ook veel op dus..
    Zo zit ik dus ook!
    Heb ook naar die musicstore wah gekeken en hij lijkt mij opzich inderdaad prima om thuis mee te kloten.. Maar ik denk dat als ik een wah live nodig zou hebben dat ik toch liever voor een VOX ga eigenlijk..

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2009
    Locatie
    Veenendaal
    Berichten
    3.823

    Standaard

    die nieuwe hele zwarte vox (dus zonder chromen randje en chromen vox merkje) is maar €55,- what's the big fucking deal?

    Edit: Oké nu 69,- maar toch (alhoewel je dan ook wel 2dehands kan gaan kijken)

  7. #17
    Tankman
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
    ik heb ooit voor een luttel bedrag (paar tientjes) een George Dennis wah gekocht, laatst weer voor een paar optredens opgeduikeld en het ding klonl nog steeds prima. Misschien ligt er nog wel een ergens te verstoffen?
    Als je ECHT interesse hebt in een George Dennis weet ik er wel eentje nieuw in doos te liggen!(69 euro) PM voor info.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    4.965

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Wat nog wel eens vergeten wordt is dat de wah-potmeter na een jaartje of 10 echt aan vervanging toe is (kraken, uitvallen, etc). Zo'n potmeter kost al gauw 10-20 Euro en dan moet hij er ook nog eens in gezet worden...
    10 jaar? Bij mij gaat dat een stuk sneller...
    -

  9. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid Bekijk bericht
    geluid niets te zeggen, maar hij ziet er uit als zo'n goedkoop Bespeco-volumepedaal.
    Niets is minder waar...

    Wat betreft de George Dennis wah's ga ik met Harry mee. Prima dingen maar 69 euro is er ongeveer 39 te veel.

    maar in het algemeen?
    Eerste wah? Koop een crybaby en leer wah-en. Probeer dat niet met een goedkoop lor. Wah's zijn vrij slijtagegevoelig. Ga pas na die crybaby verder kijken naar andere opties.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  10. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid Bekijk bericht
    Ik heb besloten dat ik er niet al te veel geld aan ga uitgeven en in die zin is de Ibanez ook al aan de "dure kant".
    Dan ben je cheap. dat ding is spotgoedkoop.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top