Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 88 EersteEerste 123451353 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 873
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 maart 2010
    Locatie
    Swalmen
    Berichten
    255

    Standaard

    Ik maak gebruik van een SD SH-1 '59 Zebra.
    Veel hoog/scherp voor mijn doeleinden (solo's) perfect geluid.
    Split is dan weer perfect voor gain.

    EMG's staan op de nominatie om in een andere gitaar te stoppen, welke ?? Aai doont noow (yet)

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Veurne - België
    Berichten
    3.117

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe Bekijk bericht
    @ Mitch: Ik heb GFS hotrails in mijn Thinline Tele en dat zijn serieus lekkere pickups. Ik denk dat Joe Barden of Bill Lawrence nog even een stap omhoog is, maar voor the time being ben ik hier super content mee.
    Bill Lawrence is niet veel duurder dan GFS hoor : prijzen varieren van $40 voor een (ruisvrije) tele of stratpickup, over $57 voor een setje (Keystone, niet ruisvrij) telepickups en $75 voor stratpickups, tot $60 per "duurste" humbucker, iets duurder dan GFS, maar nog altijd beduidend goedkoper dan de massafabrikanten en andere 'boutique' pickupmerken.
    Wilde Pickups zoals ze tegenwoordig heten, zijn niet voor de "luie" gitarist: i.e. je mag er niet van verwachten dat ze plug'n play zijn, eenmaal gesoldeerd moet je spelen met de hoogte van de pickups, pickups van Bill zijn daar erg gevoelig voor, de minste verandering levert een ander geluid op. En wellicht ga je ook de eq van je versterker moeten aanpassen, wat hoog wegdraaien.
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

    GuitarPlansCollection

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2007
    Locatie
    utrecht/oostvoorne
    Berichten
    5.523

    Standaard

    Vandaag een 2dehands dimarzio crunchlab gescoord. Hopelijk dit weekend installeren en een stukje over schrijven. Zit echt al een hele tijd met die pickup in gedacht.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door proguitar89 Bekijk bericht
    en ik weet niet of je vriendloos bent maar ik wil best wel een vv sturen.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 oktober 2007
    Locatie
    Ede
    Berichten
    206

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sanderltd Bekijk bericht
    Ik was aan het denken aan een SD Custom Custom of een Custom 5. Iemand daar ervaringen mee?
    Sander, ik heb een Custom 5 in een strat (alder body). klinkt echt waanzinnig. Custom custom gehad, maar miste veel laag.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Overigens heb ik alleen maar goede ervaringen met Bare Knuckle Pickups. Tim is zeer behulpzaam en geeft zelf op de meest domme vragen netjes antwoord!
    Klopt, antwoord komt altijd netjes, en -nog belangrijker- de antwoorden zijn dan ook nuttig, anders heb je er nog niks aan.
    Hij weet erg goed je geluidswensen te vertalen naar de pickup (combinatie) die je zoekt, en ze hebben ook nog custom opties!
    Op 1 of andere manier vind ik de Bare Knuckle Pickups ook een "complexer" geluid hebben dan Seymour Duncan's ofzo, ik weet niet waarom, maar mij bevalt het wel, ik heb nu diverse pickups van Bare Knuckle in mijn bezit, en ze doen allemaal waar ik ze voor bedoeld heb!
    Maar goedkoop zijn ze niet...

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 april 2010
    Berichten
    166

    Standaard

    Iemand hier toevallig ervaring met Q-Tuner elementen? Ik ben echt geinteresseerd in zo'n element voor mijn 7 snaar

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2007
    Locatie
    utrecht/oostvoorne
    Berichten
    5.523

    Standaard

    Moet je Orpheo een bericht sturen, dus had ze volgens mij gebruikt in 1 van zijn gitaren.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door proguitar89 Bekijk bericht
    en ik weet niet of je vriendloos bent maar ik wil best wel een vv sturen.

  8. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door superken_nl Bekijk bericht
    Sander, ik heb een Custom 5 in een strat (alder body). klinkt echt waanzinnig. Custom custom gehad, maar miste veel laag.
    Aha, prachtig! Dan ga ik binnenkort eens op zoek naar zo'n custom 5.
    De JB vind ik overigens ook geen slechte pickup. Maar ik heb hem nu in mijn ltd eclipse en in die volledig mahonie gitaar doet hij het erg goed. Maar ik vrees ook dat hij in een strat net ietsje te iel zal zijn naar mijn wensen.

  9. #29

    Standaard

    Mijn favoriete humbucker pickups zijn nog steeds de super 70ies van Ibanez
    VAARWEL ALLEN, HET GA U GOED!

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 april 2007
    Locatie
    Duiven/Arnhem
    Berichten
    2.733

    Standaard

    Mijne de Classic 57!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top