Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 7 van 7 EersteEerste ... 567
Weergegeven resultaten: 61 t/m 68 van 68
  1. #61
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.487

    Standaard

    Hebben jullie dat nou ook weleens? Dat je alles schuurt om het mooi vlak te krijgen, en vervolgens -omdat de lak zo helder is en je daardoor geen kleurverschil ziet tussen hout of lak- niet door hebt dat je plaatselijk door de lak heen schuurt, en je er pas als je nat gaat schuren achter komt dat dat zo is?
    Ik dacht dat de lak er best dik op zat, alle lagen bij elkaar, maar kennelijk schuur je met nieuw waterproof schuurpapier nog best hard!
    Nu dus drogen die handel, en weer opnieuw beginnen....ik vind vuillakken met lak best leuk, maar dit niet :-)

  2. #62
    Member
    Geregistreerd
    3 april 2010
    Locatie
    Voorburg
    Berichten
    59

    Thumbs up

    Nu dus drogen die handel, en weer opnieuw beginnen
    Balen!
    Ik heb dat idd ook wel meegemaakt, dat ik te ver terug schuurde en dus n kale plek had.
    daarentegen....Ik loop altijd te klooien met het finishen .

    Ziet er erg tof uit verders!

    Grtz

  3. #63
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.487

    Standaard begonnen met opbouw

    Zo, na allerlei andere dingen die ik moet/wil doen, toch maar eens begonnen aan het opbouwen van de bas.
    Best veel werk nog, aangezien bijna alle gaten niet meer pasten, vanwege het vollopen van de gaten met lak...tja, dat krijg je als je met de kwast lakt, denk ik dan maar!
    Daarom heb ik de element uitsparingen opnieuw gefreesd (uit de hand de lak weggerost), de stemknop gaten opgeboord, halsbevestigingsringen uitgeboord, en de gaten voor de snaar-vasthoud-busjes uitgeboord.

    De missers voor vandaag:
    - tijdens het uitboren van 1 gat voor een halsbevestigingsring, brak er een stukje hout uit. Eigenlijk gek, in principe boor ik alleen de lak weg, maar kennelijk zat daar een zwak plekje. Het was best een mooie breuk, dus ik heb het stukje zo teruggelijmd met secondenlijm. Nu maar eens goed hard laten worden, en dan kijken of ik het zo goed als onzichtbaar hersteld krijg.
    - Aangezien de schroefjes die het huis van de stemknop tegen rotatie borgen, zo zacht zijn als peperkoek (volgens mij zijn 't zelfs messing schroefjes oid, geen staal in ieder geval), zijn er 2 afgebroken (in de kop natuurlijk). Die andere 2 komen er niet meer in, want deze zachte rommel hoef ik niet meer...nu eerst eens op jacht naar goeie schroefjes!

    Maar goed, bij deze de foto's tot nu toe:






  4. #64
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2011
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    630

    Standaard

    Ik zie 't voor het eerst D3nnis . Ik vind dat heel erg mooi : die organische vormen en alle verdere natuurlijke aspecten die erin in terug te zien zijn ...

    Zou ik ook wel willen kunnen ......
    Gear :Yamaha SG500B , Ibanez SX90 BK , Martin D-15
    'long as my guitar's got strings on it - I don't give a shit

  5. #65
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.487

    Standaard

    Hier is ie dan met snaren!


    Hij heeft een hele tijd snaarloos gestaan, vanwege andere prioriteiten/bezigheden en zo, maar staat nu sinds een maand of 2 met snaren!
    De bas is nog niet helemaal af, ik had een trussrod cover plaatje gemaakt, dat verzonken zat in het kopfineer/plaatje, maar door al het lak-gedoe past het plaatje niet meer, maar ik had besloten om er toch eerst snaren op te kwakken en te kijken hoe het ding verder speelt, alvorens dit op te lossen. Moet sowieso de kop nog opnieuw lakken, maar wacht eerst tot de snaren dood zijn (zuinige hollander); ik heb namelijk een hekel aan het erafhalen van snaren en diezelfde snaren weer te gebruiken.

    Maar hij klinkt in ieder geval super! Ik vond veel fretless bassen (althans, diegene die ik ken) vrij weinig attack hebben, maar deze heeft genoeg. Heb wel een lekkere dikke plak ebben als toets gebruikt, dus dat zal ook wel helpen, maar verder is het natuurlijk gewoon toeval. Het geluid doet een beetje denken aan het basgeluid op die eerste cd van Rage against the machine (door een Eden bastop + cabinet).
    Eigenlijk klinkt ie -ook nu na 2 maanden- wel ongeveer zoals ik gehoopt had dat ie zou klinken. Hij resoneert enorm, je voelt de bas in je buik, ook als de versterker uit staat :-)

    Hij speelt ook erg licht voor een bas, vind ik. Hier moet ik wel bij zeggen dat ik voor wat betreft bassen niet heel erg verwend ben met high-end vergelijkingsmateriaal, dus dat scheelt!

    Ik heb alleen nog geen idee hoe je een fretless bas nu eigenlijk intoneert, aangezien je eigenlijk continu aan het intoneren bent met je vingers?

  6. #66
    Member
    Geregistreerd
    14 maart 2007
    Locatie
    Borne-Amsterdam
    Berichten
    36

    Standaard

    Ik ben op dit forum voornamelijk een "lezer", maar echt voor deze bas neem ik mijn petje af, wat een ontzettend mooi resultaat! congrats!

  7. #67
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    zeer mooi gebouwd. enige dat ik iets minder vind zijn die tuners maar ik weet dat je voor kleine opp. zoals bij deze headstock geen andere keuze hebt.

    proficiat! klasse

  8. #68
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.487

    Standaard

    Barno, wat voor tuners zou jij gebruikt hebben, als de grootte van de headstock geen rol speelde?
    Ik had de tuners en de brug al lang voor ik aan de bas begon.
    Verder heb ik nooit zo naar het esthetische van stemknopjes gekeken. Voor een gitaar heb ik de voorkeur voor locking tuners, en dan nog liever Schallers dan Sperzels, en dat is het eigenlijk wel. Voor bas ben ik gegaan voor gewoon goede tuners, met gesloten mechanieken, want dat heb ik het liefst, gesloten dingen, ik weet niet zo goed waarom. Waarschijnlijk omdat toen ik begon met gitaarspelen, de meest slechte gitaren 9 van de 10 keer voorzien waren van open mechanieken, en daar heb ik kennelijk nog steeds last van.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top