Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3

Discussie: Oude Eko 200

  1. #1

    Standaard Oude Eko 200

    In gesprek met mijn buurvrouw krijg ik de vraag: "jij kunt toch gitaar spelen?." "Ja dat klopt" zeg ik. Gevolg: de vraag of ik een oude gitaar van haar weer kan voorzien van snaren, zodat haar kleindochter er nog akoestisch op kan spelen (versterkt spelen kan niet meer). Vervolgens krijg ik deze oude Eko 200 in handen gedrukt... dat had ik niet verwacht! Ze blijkt deze jaren geleden te hebben gekregen op een concert van Golden Earring. Plaatjes:











    Versterkt krijg ik inderdaad alleen maar gezoem en de behuizing van de schuifjes is helemaal verrot. De brug mist een paar zadeltjes denk ik. De toets is supersmerig, maar die maak ik wel schoon

    Ik heb eigenlijk totaal geen ervaring met deze gitaren dus ik ga er niet aan prutsen, behalve een beetje schoonmaken en nieuwe snaren erop zetten. Over die snaren heb ik nog een vraag: de snaren die eraf kwamen lijken mij stalen akoestische snaren; hoort dat zo? of moet ik er elektrische op zetten?
    Zijn er nog meer dingen waar ik om moet denken?

    Alvast bedankt!

    groetjes,
    Timo

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Gezien de bouwwijze van Egmond zou ik er geen al te grote snaarspanning op zetten. Een setje 010 lijkt me prima.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Gezien de bouwwijze van Egmond zou ik er geen al te grote snaarspanning op zetten. Een setje 010 lijkt me prima.
    het is een EKO dat is iets anders, maar 0.10 is altijd goed.
    heb je niet een oude akoest waarme ze wil ruilen want zelfs in deze staat is dat ding toch nog snel een 150 euro waard.
    als je een beetje handig bent dan maak je zelf van een stuk witte slagplaat een nieuwe plaat voor de schakelaars, boel effe goed inspuiten, misschien potmeters vervangen, maar meestal zijn de schakelaars de boosdoeners.
    en als de schakelaars niet te redden zijn nieuwe plaat en daar een 3 standenschakelaar in monteren.

    brug is niet origineel, destijds gebruikte men dit model met losse zadels niet, deze bruggen zijn vrij modern en kostten rond de 15 euro.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top