Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 16 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 151
  1. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tho Bekijk bericht
    I guess.. :P Ik vind dat Bert aan alle kanten gelijk heeft.


    @Bert: Ja hey, ik was juist degene die zij dat triggers NIET cheaten is, en niks met overproductie te maken heeft!
    Nee, klopt, ik ben het ook met je eens. Wat ik bedoelde is dat Aeon een ongelofelijk vet metalgeluid heeft, waar de mooie akoestische klanken van een trommeltje totaal niet meer belangrijk zijn.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

  2. #22

    Standaard

    En dan nu de grote vraag: Ik maak ook altijd samples van de kick/snare/toms van de kit die ik aan het opnemen ben. Die samples leg ik dan achteraf onder de ingespeelde track. Is dat dan ook vals spelen?

    eigenlijk slaat dit topic nergens op:
    Het gaat toch om het resultaat en niet om het proces?
    En je moet per project kijken hoe je het aan gaat pakken en welke 'trucjes' je gebruikt.

    Mooi voorbeeld:
    Good Vibrations van the Beach Boys, ze hebben allemaal takes ingespeeld op tape en daarna zijn ze gaan puzzelen in welke volgorde alles zou komen. Is dat dan ook vals spelen?

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 april 2006
    Locatie
    amersfoort
    Berichten
    17.197

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bert k Bekijk bericht
    Nee, klopt, ik ben het ook met je eens. Wat ik bedoelde is dat Aeon een ongelofelijk vet metalgeluid heeft, waar de mooie akoestische klanken van een trommeltje totaal niet meer belangrijk zijn.
    Kan je nagaan dat op die plaat enkel de kick een sample heeft gekregen

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Vught
    Berichten
    2.339

    Standaard

    Grappig toevallig en discussie die ik met mijn drummende broer had.

    Zelf vind ik dat bij deathcore etc triggers gerust kunnen zolang het maar tof klinkt

  5. #25
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.707

    Standaard

    Ik ben een purist denk ik, ik gebruik tijdens opname zelden EQ, geen processing en het brongeluid moet gewoon goed zijn, de microfoon moet de meest geschikte zijn en op de juiste plek staan en dan gaan we er voor. Dus eigenlijk gaat dat gebruik van samples tegen mijn principes in, maar het is idd het resultaat wat uiteindelijk het zwaarst weegt.

    Zo had ik eens een metal drummer die met zijn linker been helemaal de weg kwijt was, recht ging goed in de maat, maar links fladderde daar als een bezopen nachtvlinder tussendoor. Ik heb toen in Cubase de rechter kick gecopieerd, de linke kick gewist en de copie van rechts er tussenin geschoven.

    Dat is prachtig, maar live bakt hij er niks van. De snare stemmen is voor de meeste drummers ook een drama, om niet te spreken over vellen op tijd vervangen. En als zo'n snare dan als een bak grind klinkt is een oude D4 een oplossing, zitten 99 snares in waarvan de helft beter klinkt dan veel echte.

    Wat ook heel goed werkt is een goede drummer en goede microfoons.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  6. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Wat ook heel goed werkt is een goede drummer en goede microfoons.
    Ik heb een paar jaar terug een tijdje veel met Ton Dijkman gewerkt. Hij speelde toen op een Noble & Cooley drumkit, en als mics gebruikten we oa U67's als OH en U47fet voor de kick en nog meer oude neumanns. Als preamps hadden we Neve's/TL Audio/Oram's

    Toch gebruikte we tijdens de mixage samples van z'n eigen kit, het geeft net wat meer power.

    Dus ook met een goede drummer en goede microfoons werken samples soms heel goed, het blijft gewoon aan het desbetreffende nummer/stijl liggen.

  7. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Ik deed het 20 jaar geleden al met metal drummers en meestal omdat het gasten waren die nergens naar klonken op een akoestisch drumstel.
    ik doe m;n best even nieuw leven in de discussie te blazen.

    Je kan het ook omdraaien: waarom ken je geen metal band met een drum computer? Omdat metallers in het algemeen conservatieve boeren zijn. En die conservatieve boeren willen een drum computer geluid, maar dan van een echte drummer. Want dat kan natuurlijk niet, metal met een drum computer. Maar ja, de meeste drummers zijn lang niet zo strak als een drum computer. Dus ja, dan is het cheaten. Leer om gaan met je instrument, stumper.

    Leven genoeg?

  8. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guhlenn Bekijk bericht
    ik doe m;n best even nieuw leven in de discussie te blazen.

    Je kan het ook omdraaien: waarom ken je geen metal band met een drum computer? Omdat metallers in het algemeen conservatieve boeren zijn. En die conservatieve boeren willen een drum computer geluid, maar dan van een echte drummer. Want dat kan natuurlijk niet, metal met een drum computer. Maar ja, de meeste drummers zijn lang niet zo strak als een drum computer. Dus ja, dan is het cheaten. Leer om gaan met je instrument, stumper.

    Leven genoeg?
    Maar het gebruik van triggers/samples hoeft niet te betekenen dat je de timing ook strakker maakt. Het kan natuurlijk wel, maar ik kan ook een normale drumtrack helemaal strak trekken. Het gaat in deze discussie meer om de sound van de samples dan om de timing.

  9. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door skanky Bekijk bericht
    Maar het gebruik van triggers/samples hoeft niet te betekenen dat je de timing ook strakker maakt. Het kan natuurlijk wel, maar ik kan ook een normale drumtrack helemaal strak trekken. Het gaat in deze discussie meer om de sound van de samples dan om de timing.
    ha eindelijk na drie pagina's iemand die dat onderscheid maakt.

    Overigens gaat het mij alleen om het eindresultaat. Alles wat goed klinkt is wat mij betreft geoorloofd.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door edje kadetje Bekijk bericht
    Alles wat goed klinkt is wat mij betreft geoorloofd.
    Makkelijk hoor: "alles wat ik goed vind is goed".

    Een goede drummer heeft geen triggers/samples nodig, tenzij hij graag als drumcomputer klinkt. Voor sommige muziekstijlen is dit gewenst, andere weer absoluut niet.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top