Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 16 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 151
  1. #11

    Standaard

    Zeggen dat triggers op een dubbele kickdrum cheaten is is als zeggen dat distortion in metal cheaten is.

    Daarentegen zou ik niet zitten te wachten op een getriggerde snare in een jazzband ofzo. Snare triggers in rock zijn soms op het randje (Zoals Paramore - Riot en Alice in Chains - Black Gives Way To Blue)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blend Bekijk bericht
    Ik zou 'm uit het raam flikkeren en er zelf achteraan springen.

  2. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Terminus Bekijk bericht
    Zeggen dat triggers op een dubbele kickdrum cheaten is is als zeggen dat distortion in metal cheaten is.
    Dat vind ik eigenlijk alleen waar als je ook daadwerkelijk twee ketels gebruikt.
    Zelfs als gitarist weet ik hoe moeilijk het is om 2 bassdrums precies het zelfde te laten klinken.

  3. #13

    Standaard

    Het is een onzindiscussie. En het is geen cheaten als je een sample gebruikt ipv het akoestische geluid van de drums, dat gebeurt dagelijks. We maken toch pop/rock en geen klassiek? Het pure akoestische geluid van een instrument is helemaal niet maatgevend, we zoeken naar een sound die bij de productie past.
    Gitaristen staan met een hele reeks effecten en pedaaltjes, en een vette versterker om de ideale sound te bereiken, en dan zou een drummer het alleen maar uit het vel moeten halen? Wat een onzin! De sound, daar gaat het om.
    En iedereen cheat. Stemmen worden door een autotune gehaald, gitaarpartijen worden gedubbeld, koortjes worden op acht of twaalf sporen overgedubd, allemaal kunstjes die je live niet kan.
    Als het allemaal akoestisch moet, gaan we wel in een folk-bandje spelen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

  4. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bert k Bekijk bericht
    Het is een onzindiscussie. En het is geen cheaten als je een sample gebruikt ipv het akoestische geluid van de drums, dat gebeurt dagelijks. We maken toch pop/rock en geen klassiek? Het pure akoestische geluid van een instrument is helemaal niet maatgevend, we zoeken naar een sound die bij de productie past.
    Gitaristen staan met een hele reeks effecten en pedaaltjes, en een vette versterker om de ideale sound te bereiken, en dan zou een drummer het alleen maar uit het vel moeten halen? Wat een onzin! De sound, daar gaat het om.
    En iedereen cheat. Stemmen worden door een autotune gehaald, gitaarpartijen worden gedubbeld, koortjes worden op acht of twaalf sporen overgedubd, allemaal kunstjes die je live niet kan.
    Als het allemaal akoestisch moet, gaan we wel in een folk-bandje spelen.
    Helemaal mee eens. Tot zover Tho's poging tot een pittige discussie?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blend Bekijk bericht
    Ik zou 'm uit het raam flikkeren en er zelf achteraan springen.

  5. #15

    Standaard

    Ik heb ff Aeon opgezocht op Youtube. LINK. Haha, ja, echt een mooi akoestisch geluid, hoor.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 april 2006
    Locatie
    amersfoort
    Berichten
    17.197

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Terminus Bekijk bericht
    Helemaal mee eens. Tot zover Tho's poging tot een pittige discussie?
    I guess.. :P Ik vind dat Bert aan alle kanten gelijk heeft.


    @Bert: Ja hey, ik was juist degene die zij dat triggers NIET cheaten is, en niks met overproductie te maken heeft!

  7. #17
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.707

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bert k Bekijk bericht
    Ik heb ff Aeon opgezocht op Youtube. LINK. Haha, ja, echt een mooi akoestisch geluid, hoor.
    Als dat maatgevend is voor het metalgeluid dan haak ik af en luister niet meer.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  8. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Als dat maatgevend is voor het metalgeluid dan haak ik af en luister niet meer.
    Qua productie lijkt me dit meer een goed voorbeeld van het metalgeluid: http://www.youtube.com/watch?v=BohJHfPlHnY

    Die snare...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blend Bekijk bericht
    Ik zou 'm uit het raam flikkeren en er zelf achteraan springen.

  9. #19
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.707

    Standaard

    Vind je die snare zo goed klinken dan?

    Het sampelen heeft zoals ik eerder zei een aantal voordelen: het geluid prikt makkelijk door de mix heen, je kunt de meest krakkemikkige drummer nog goed laten klinken en je hebt keus uit een enorm aantal verschillende samples.

    Als je een drummer opneemt met een click uit een sequenser als Cubase en je drukt op quantize, dan is het in een keer allemaal loeistrak.

    Maar dan nog vind ik het allemaal veel te kunstmatig klinken, de meeste samples klinken niet goed en het belangrijkste ben je kwijt, namelijk de handtekening van de drummer, zijn eigen stijl en zijn eigen geluid wordt voor een deel of helemaal teniet gedaan. Je hoort in veel metalproducties de computer inplaats van de drummer.

    Daarom kom je het ook voornamelijk tegen in de hardere en snellere muziek, neem je een mooie metalbalad, dan is een goed maar akoestisch drumgeluid, met veel kennis en ervaring opgenomen toch een stuk mooier lijkt me.

    En als je alles toch loeistrak en retesnel wilt, neem je gewoon een Roland R8 want die kan alles strakker en sneller dan welke drummer. Ik heb ze gezien, die drummers die via Cubase op de CD geweldig strak en snel konden, maar er live geen reet van bakten en dan sta je toch echt voor lul.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 september 2002
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    12.302

    Standaard

    persoonlijk vind ik het gebruik van triggers wel valsspelen en ook een vorm van overproductie!
    De bands die ik zelf veel luister maken hier ook veel gebruik van, en het klinkt bruut, maar lijkt wel steeds alsof er een drumcomputer speelt. zullen waarschijnlijk ook strakkere betere drummmers zijn, maar toch.

    Ik ben van mening dat je met EQ en compressie best coole sounds neer kan zetten, daar heb je niet perse digitale samples voor nodig. Nog beter is een kit die direct al goed klinkt, heb ik er al een paar van gehoord! en het allerbelangrijkst: een goeie drummer!

    Het is natuurlijk heel legitiem om triggers te gebruiken en het kan er veel bruter mee worden ja.
    Maar het is wel een TE grote hype om met triggers/ samples en midi partijen en VST`s enzo te werken. Laat gewoon een band spelen zoals hij speelt, ipv dat de technicus het album "programmeerd". Blijf ik ook vinden bij het gebruik van amps en keys. Liever 1 goeie analoge buizenamp of synth, dan een lijst van 1000 digitale lookalikes!
    Laatst gewijzigd door skabouter; 18 april 2010 om 11:53

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top