Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 11 van 16 EersteEerste ... 910111213 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 101 t/m 110 van 151
  1. #101
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.727

    Standaard

    Ik heb de tijd nog meegemaakt dat er geen midi was en nog geen triggers en samples. En toch hadden metalbands vaak een killer drumsound. Ik heb wel gelezen dat er drummers uren oefenden met stenen aan hun benen gebonden om minutenlang met een meedogenloos snel tempo een knalharde dubbele bass neer te zetten.

    Met het komen van midi en triggers is dat allemaal niet meer nodig, je zet de velocity op 127 en hoe zacht je ook aait, als hij hem triggert is hij gewoon knalhard. En in die zin zou je het cheaten kunnen noemen, maar dat neemt niet weg dat als je de mogelijkheden hebt, waarom je ze niet zou benutten.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  2. #102

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Met het komen van midi en triggers is dat allemaal niet meer nodig, je zet de velocity op 127 en hoe zacht je ook aait, als hij hem triggert is hij gewoon knalhard. En in die zin zou je het cheaten kunnen noemen, maar dat neemt niet weg dat als je de mogelijkheden hebt, waarom je ze niet zou benutten.
    Dat klopt ja. Elke aanslag en zelfs elke 'aai' komt er knalhard doorheen. Vandaar dat een goede techniek en timing zo belangrijk zijn wanneer je een trigger gebruikt. Als de drummer een bepaald stuk niet goed beheerst kan ie met z'n trigger dus niet effe wat zachter gaan spelen om de boel te verdoezelen.

  3. #103

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 5150II Bekijk bericht
    Ik benieuwd hoe gigantisch veel platen jij een toffe sound vind hebben die ondertussen mooi triggers onder de kick(en snare) hebben, echt waar.

    Compressie is ook cheaten hé?, dynamiek duidelijk niet goed onder controle.
    Eq?, heb je ook niet nodig moet je maar zelf een betere sound toveren.

    Met het auto-tune argument ben ik het overigens wel enigszins eens, en bij t-pain taferelen zie ik het meer als een effect.


    op dat kortzichtige metal is nep gejank ga ik geen eens in
    Ik ook, ik ook. Als je het nl. goed doet merk je het niet. Vaak merk je het wel.

    Compressie is idd ook een vorm van manipulatie ja, Bij EQ wordt het al lastiger, een mic is ook al een vorm van EQ enz. Compressie is echter een mooi voorbeeld: hoe consistenter een drummer slaat, desteminder compressie ik gebruik.

    het verbergen van een opmerking is trouwens niet zo goed gelukt. Wat ik ermee bedoel is dat heel veel vette metal live niet uit de verf komt, net omdat het album dus teveel geholpen is. Je hoeft het ook helemaal niet met me eens te zijn, maar het is allesbehalve kortzichtig kan ik je vertellen. Oveirgens speel ik zelf metal. Het is nep. Er zijn maar wienig bands die live hetzelfde gevoel kunnen uitlokken als op hun album. En dan is het dus nep. Is dat erg, neuh, ik draai de cd er niet met minder plezier om.

    @bert: het is heel praktisch geen echte marimba te gebruiken. Hele logisch. IOs dit nep? Uiteraard. Het is toch geen echte?

  4. #104

    Standaard

    Ja, in dit geval ben ik het met je eens, het is nep. De electronica wordt nu gebruikt uit praktische overwegingen. Als je triggers gebruikt om een instrument af te spelen is het nep. Overigens, als je met veel moeite het echte instrument neerzet, en je krijgt het geluid niet voor elkaar met mics, wat je wel kan verwachten bij een marimba in die gigantische setup, dan klinkt het ook waardeloos, en dus het zo nep als wat dan ook.

    Maar waar ik het over heb is het gebruik van triggers als creatief gereedschap. Een drummer is niet meer beperkt tot de klank van een trommel, maar kan iedere klank laten horen die hij wil gebruiken. Dat is geen nep, dat is creativiteit, die hij nooit had gehad zonder die hulpmiddelen.

    Em metalbands klinken live minder vet, ja. In de studio kan je gitaren dubbelen en stapelen tot het vet, breed en superzwaar klinkt, live gaat dat niet. Nep hoort erbij.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

  5. #105
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.590

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bert k Bekijk bericht
    En iedereen cheat. Stemmen worden door een autotune gehaald, gitaarpartijen worden gedubbeld, koortjes worden op acht of twaalf sporen overgedubd, allemaal kunstjes die je live niet kan.
    Als het allemaal akoestisch moet, gaan we wel in een folk-bandje spelen.
    Of in een bluesband. Verreweg het meeste op onze cd is zodanig opgenomen dat we live niet door de mand vallen. Natuurlijk is de zang later opgenomen, omdat je je dan goed kunt concentreren op alleen het zanggedeelte. Maar live doen we de tweede en eventueel derde stem gewoon net als op de cd.

    Maar ik ben het zeker met je eens dat het goed gebruikt kan worden als het in de productie past. Drummodules klinken tegenwoordig echt heel goed, en je krijgt een veel schoner signaal als je met triggers werkt. Ik heb ook wel met triggers gedrumd, en man, wat kan het dan vet klinken!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  6. #106
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 april 2006
    Locatie
    amersfoort
    Berichten
    17.197

    Standaard

    In de productie van onze plaat is: Alles getriggered (maar uiteindelijk alleen de bassdrum door de sample gehaald, alle gitaarpartijen gedubbed, uiteraard losse solo's ingespeeld, 4 zinnen zang gedubbed. Ik noem het geen cheaten, ik noem het gewoon een middel om een zo goed mogelijk visitekaartje op plaat te krijgen

  7. #107
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.727

    Standaard

    En als het nou wel cheaten is, so what?
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  8. #108
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 april 2006
    Locatie
    amersfoort
    Berichten
    17.197

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    En als het nou wel cheaten is, so what?
    Ja precies! Live is het sowieso altijd anders.

  9. #109

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tho Bekijk bericht
    In de productie van onze plaat is: Alles getriggered (maar uiteindelijk alleen de bassdrum door de sample gehaald,
    Ik hoor het, het lijkt alsof de kick niet meer bij het drumstel hoort (geluisterd naar Heartraped).

  10. #110
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.329

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rowan Bekijk bericht
    Ik hoor het, het lijkt alsof de kick niet meer bij het drumstel hoort (geluisterd naar Heartraped).
    Ik vind het op zich nog wel meevallen, maar ik begrijp wat je bedoeld!

    Luister ook maar eens naar Gorefest/Revolt: http://www.myspace.com/gorefest Ik ben benieuwd wat je mening daar over is...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top