Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 25
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard Verwijder alle topics waar "X" jaar niet op gereageerd is.

    Hij zal ongetwijfeld vaker geopperd zijn maar topics uit 2002 bevatten gewoon geen interessante informatie meer maar zijn wel ballast voor de database server.

    Bumpen van zulke oude topics (ouder dan 5 jaar?) wordt ook niet gewaardeerd, dus waarom niet gewoon weggooien?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2003
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    2.789

    Standaard

    Omdat dit forum niet alleen een plaats is om je vragen te stellen, maar ook (en misschien nog wel meer) een bron van informatie. Dingen die enkele jaren geleden gevraagd zijn over de EHX White Finger (heb ik toevallig onlangs nog eens opgezocht) zijn nog steeds van toepassing.

    Door die topics weg te gooien, gooi je een hoop kennis weg, en zorg je ervoor dat dezelfde vraag ooit opnieuw gesteld zal worden, waardoor er niet minder topics zijn. Alleen dezefde, maar nieuwer .
    I was here and you wasn't.
    Now you is here and I isn't.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M Kactus Bekijk bericht
    Door die topics weg te gooien, gooi je een hoop kennis weg, en zorg je ervoor dat dezelfde vraag ooit opnieuw gesteld zal worden, waardoor er niet minder topics zijn. Alleen dezefde, maar nieuwer .
    Nu wordt ook alles al opnieuw gesteld en daar leert iedereen weer van. Ja, er zal vast wel informatie in de donkere dieptes van het forum te vinden zijn, maar is het dat wel waard om voor eeuwig te bewaren?

  4. #4

    Standaard

    Het staat helemaal niet in de weg. Het is ook geen belasting voor de server. Die wordt alleen belast door dataverkeer, en een pagina die niet wordt opgebvraagd is geen dataverkeer.
    Op de harde schijf zal het niet meer zijn dan een paar megabyte...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bert k Bekijk bericht
    Het staat helemaal niet in de weg. Het is ook geen belasting voor de server. Die wordt alleen belast door dataverkeer, en een pagina die niet wordt opgebvraagd is geen dataverkeer.
    Op de harde schijf zal het niet meer zijn dan een paar megabyte...
    Ja en nee, de database indexen zullen echt enorm groot zijn, dit merk je voornamelijk in zoekacties die echt niet vooruit te branden zijn.

  6. #6
    Meester
    Geregistreerd
    7 november 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    12.645

    Standaard

    Buiten het feit of het veel van de server vraagt; het is, voor mij in ieder geval, heel erg belangrijk dat de informatie blijft staan. Ik gebruik de zoekfunctie regelmatig en blader ook vaak door hele oude topics. Ik denk dat het juist een grote plus voor gitaarnet is dat wij die topics laten staan; het zorgt voor een ontzettend grote database aan informatie. Als het verder geen bandbreedte (of niet aanzienlijk) oplevert zou ik geen reden kunnen bedenken waarom de oudere topics verwijdeerd zouden moeten worden.

    Edit: Zoekacties niet vooruit te branden? Volgens mij loopt dat tegenwoordig juist super snel.

    GOLDMEMBER

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2007
    Locatie
    Naaldwijk
    Berichten
    3.290

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Don Capo Bekijk bericht
    Edit: Zoekacties niet vooruit te branden? Volgens mij loopt dat tegenwoordig juist super snel.
    Dat komt omdat de zoekfunctie beperkt is. (1 zoekopdracht per 60 seconde).

    Als je die beperking weghaalt, zal de zoekfunctie weer traag zijn.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 december 2005
    Locatie
    Losser
    Berichten
    7.421

    Standaard

    Ik ben wel voor om onzinnige topics te sluiten en te verwijderen (eventueel na een bepaalde tijd). Nu worden ze meestal alleen gesloten en that's it.
    The world is full of kings and queens, who blind your eyes in kill your dreams.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2005
    Locatie
    net niet in friesland :D
    Berichten
    21.363
    Blog Entries
    2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Steven Otto Bekijk bericht
    Dat komt omdat de zoekfunctie beperkt is. (1 zoekopdracht per 60 seconde).
    ja, dat is echt ruk.
    maar je kunt eromheen met google

  10. #10
    Meester
    Geregistreerd
    7 november 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    12.645

    Standaard

    Sommige van de gesloten topics worden ook verwijderd, sommige niet. Het lijkt mij nog al arbeidsintensief om als moderator al die topics te gaan sluiten. Daarbij, wie bepaalt er dan wat onzin is en wat niet? Ik heb het idee dat dat alleen maar voor veel extra gezeur zorgt.

    En daarbij, we kunnen hier heel lang over gaan soebatten, maar wat is nou eigenlijk het nut van het verwijderen?

    GOLDMEMBER

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top