Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 22
  1. #1

    Standaard [advies]Handtekening beschermen

    hey hey,

    Ik heb een handtekening van Tommy Emmanuel op mijn gitaar, maar ik wil er natuurlijk wel op blijven spelen. Ik vroeg mij daarom af hoe ik de handtekening kan beschermen. Met een sort vernis? of sticker?

    Als je een oplossing hebt, wil je me dan ook alsjeblieft vertellen waar ik het kan kopen of hoe ik het moet doen?

    Alvast bedankt.

    foto1:


    of directe link: http://94.100.118.210/926750001-9268...04_5_Ww55.jpeg

    foto2:


    of directe link: http://94.100.114.170/926750001-9268...52_5_JCPL.jpeg

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 januari 2009
    Locatie
    Volendam
    Berichten
    825

    Standaard

    Waarom denk je dat het er op DIE plek af gaat?

    Ontopic: Vernis moet lukken. Maar je moet wel rekening houden met eventueel kleurverschil.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mesaman Bekijk bericht
    sorry dat ik gilmore schreef! maar ik ben ook niet echt een the doors liefhebber geweest.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Portel Bekijk bericht
    Waarom denk je dat het er op DIE plek af gaat?

    Ontopic: Vernis moet lukken. Maar je moet wel rekening houden met eventueel kleurverschil.
    Oke bedankt voor je snelle reactie!

    weet je misschien ook waar ik dat kan kopen, en van welk merk?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2007
    Locatie
    boortmeerbeek (belgium)
    Berichten
    2.146

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door trinax Bekijk bericht
    Oke bedankt voor je snelle reactie!

    weet je misschien ook waar ik dat kan kopen, en van welk merk?
    Komop man, alsof je dat niet weet... Vernis kan je kopen in elke zelfbouwmarkt/houthandel...

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kenx Bekijk bericht
    Komop man, alsof je dat niet weet... Vernis kan je kopen in elke zelfbouwmarkt/houthandel...
    Nee inderdaad dat weet ik niet, anders zou ik niet voor advies vragen. Er bestaat ook vernis dat de handtekening kan oplossen. het is daarom van groot belang dat ik het zeker weet.

    Dus zou je het mij tog kunnen vertellen?

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Broeksterwoude
    Berichten
    862

    Standaard

    Wanneer heeft Tommy die handtekening erop gezet?
    1978 Gretsch Committee Bass
    2006 Epiphone Les Paul Standard Plustop Pro
    // Icetea-burst
    1974 Music Man Sixty-five // Tube Rectifier, Grey logo
    1991 Ampeg SVT410 (USA) + 2001 Ampeg SVT210 (USA)

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VanMeekeren Bekijk bericht
    Wanneer heeft Tommy die handtekening erop gezet?
    Maandag 12 april 2010 in Eindhoven. meet & greet was geweldig ^^

    Iemand al een idee welk vernis ik moet gebruiken?

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 januari 2009
    Locatie
    Volendam
    Berichten
    825

    Standaard

    Vernis die de handtekening wegvaagt noemen ze Aceton, terpentine of thinner.
    Die moet je dus niet nemen.

    Misschien in de bouwmarkt even vragen welke je het beste kan gebruiken?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mesaman Bekijk bericht
    sorry dat ik gilmore schreef! maar ik ben ook niet echt een the doors liefhebber geweest.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 mei 2009
    Locatie
    lochem/Gelderland
    Berichten
    355

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door trinax Bekijk bericht
    Nee inderdaad dat weet ik niet, anders zou ik niet voor advies vragen. Er bestaat ook vernis dat de handtekening kan oplossen. het is daarom van groot belang dat ik het zeker weet.

    Dus zou je het mij tog kunnen vertellen?
    Je hebt niet ongelijk Trinax dat een vernis de inkt van de handtekening kan oplossen. Is de handtekening met een viltstift erop gezet? Dan zou ik gewoon blanke vernis nemen op terpentine- basis( heel goed doorroeren) en probeer dan eerst een heel klein stukje van een letter. Enig verschil zal je altijd blijven zien maar dat wordt wel minder in de loop van de jaren. Er bestaat ook transparant plakplastic dat breder is dan plakband. Kun je er ook overheen plakken maar lijkt mij niet echt mooi.
    Ik zou vernis gebruiken en het belangrijkste:gebruik een kwastje (of een volle penseel) met heel zacht haar. Breng het dun aan. Lukt dat goed dan zou je, om beter te beschermen,na droging eerste laag nog een laagje aan kunnen brengen.
    succes en ben benieuwd welke oplossing je kiest en of het werkte.
    p.s. géén aceton gebruiken. Dat is een vrij agressief oplosmiddel!!
    Vederlicht
    Laatst gewijzigd door vederlicht; 14 april 2010 om 21:57
    handcraft Hopf Tarantella (1971), 12-snaren Eko, Farida D67 Dreadnought, Salvador Cortez CF-120.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vederlicht Bekijk bericht
    Je hebt niet ongelijk Trinax dat een vernis de inkt van de handtekening kan oplossen. Is de handtekening met een viltstift erop gezet? Dan zou ik gewoon blanke vernis nemen op terpentine- basis( heel goed doorroeren) en probeer dan eerst een heel klein stukje van een letter. Enig verschil zal je altijd blijven zien maar dat wordt wel minder in de loop van de jaren. Er bestaat ook transparant plakplastic dat breder is dan plakband. Kun je er ook overheen plakken maar lijkt mij niet echt mooi.
    Ik zou vernis gebruiken en het belangrijkste:gebruik een kwastje (of een volle penseel) met heel zacht haar. Breng het dun aan. Lukt dat goed dan zou je, om beter te beschermen,na droging eerste laag nog een laagje aan kunnen brengen.
    succes en ben benieuwd welke oplossing je kiest en of het werkte.
    p.s. géén aceton gebruiken. Dat is een vrij agressief oplosmiddel!!
    Vederlicht
    Kijk dat is nog eens een uitgebreid antwoord, heel erg bedankt voor je reactie.

    De handtekening is er opgezet met een stift die Tommy zelf bij zich had. ik kan het daarom ook niet met zekerheid zeggen, maar ik denk dat het met een "Sharpie" is gezet (een stift die je in australie, USA, en een aantal europese landen kan kopen). Ik zat ook te denken aan dat plastic, maar het resultaat zal niet mooi worden. Kleur verschil maakt mij echt niks uit, als die handtekening er maar op blijft zitten want ik bind er veel waarden en herineringen aan.

    Ik ga het voor de zekerheid morgen bij de bouwmarkt praxis/gamma na vragen en kijken wat hun ervan zeggen. Alvast bedankt, en het resultaat zal ik morgen hier posten.

    Groeten, Trinax

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top