Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9

Discussie: Versterking gezocht

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    1.082

    Standaard Versterking gezocht

    Hey allemaal,

    Lang geleden dat ik hier langs kwam, maar nu weer eens met een serieuze vraag om advies.
    Afgelopen weekend heeft mijn versterker de geest gegeven (Crafter DS-1), het zat er aan te komen en ik heb er lang van mogen genieten, maar nu is het dus tijd voor iets nieuws.
    Ik zoek dus een apparaat om mijn akoestische (én elektrische) gitaar te kunnen versterken. Het gaat er mij vooral om dat het akoestische geluid een beetje netjes overkomt. Ik wil de versterker (of wellicht kan het op een andere manier ook?) veel gebruiken bij optredens en dan mag er best wat geluid uit kunnen komen (8-koppige band). Iets in de richting van feedbackbeperking zou ook fijn zijn.
    Mijn budget is niet heel groot, ik weet ook niet precies hoe de prijzen tegenwoordig liggen. Ik hoor graag wat jullie aanraden zodat ik gericht kan gaan kijken, ik heb zelf nog geen tijd gehad om rond te kijken, dus roep maar als je een idee hebt.
    (Wat mij betreft kunnen versterkers voor elektrische gitaar ook een bijzonder akoestisch geluid voortbrengen, dus dat is eventueel ook een optie).

    Alvast bedankt,

    Janne

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.356

    Standaard

    Beetje zelfde ervaring hier, zolang het maar een goede 'clean' versterker is.
    Hoeveel geld heb je ?

    Zelf zou ik wel benieuwd zijn naar die Silverface Champ die te koop staat op Gitaarmarkt.
    Weet alleen niet hoe die het op volume trekt..

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    1.082

    Standaard

    Inderdaad, iets in die richting, maar als het kan zoveel mogelijk gericht op een akoestisch geluid.
    Mijn budget ligt rond de 500 euro, dat ligt er ook een beetje aan hoeveel de komende optredens op gaan brengen .

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Voor dat geld zijn een gebruikte AER Compact 60 of een Schertler Unico de mooiste keuzes. Moeilijk te vinden en niet zonder reden. Ze hebben de zaken aan boord die je verlangt en nodig hebt. Digitale uitgangen , fantoomvoeding voor microfoon , te gebruiken als monitoor terwijl je signaal naar een mengtafel gaat , kleine effecten aan boord en genoeg vermogen om het ook in een bandsituatie lang vol te houden.
    Als je nieuw wilt kopen kijk dan eens naar Roland die heeft er een stel in die prijscatagorie.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 oktober 2005
    Locatie
    Bedum
    Berichten
    1.519

    Standaard

    Marshall AS100D!
    Ovation Collectors Edition '97, Martin HD-28 & Fishman Matrix Infinity, Simon & Patrick Showcase FM & Fishman Ellipse Matrix Blend, Larrivee OM-03R, Fender Baja Telecaster, Vision & Gerrinez bass, Richwood Irish Bouzouki, Simon & Patrick Vintage Burst Parlor Cedar HG A3.2

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    1.082

    Standaard

    Bedankt voor de tips, mijn zoektocht vordert gestaag.

    Een vraag over die Marshall AS100D, ik vraag me af of die wellicht meer opties biedt dan waar ik in geïnteresseerd ben. Het aantal kanalen is voor mij niet heel interessant, ook de effecten niet echt. Wat voor mij het belangrijkst zou zijn (bijvoorbeeld tov de AS50D) is het volume wat ik ermee kan halen, dat ook de drummer mij nog hoort. Kan iemand mij vertellen wat daarin het verschil is tussen de 2x50 watt (stereo) van de AS100D en 1x50 watt (van de AS50D)?

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    353

    Standaard

    Hoi,

    Je schrijft dat je ook elektrische gitaar erover wilt spelen. Dat klinkt niet. Punt.
    Een versterker voor akoestische instrumenten heeft een veel te helder geluid voor elektrische gitaar. Bij elektrische gitaar wil je juist meer midden hebben en niet dat (in het geval van elektrische gitaar) penetrante hoog wat je bij akoestische gitaar juist wel wilt hebben.
    Ik speel nu wel eens met een AER (natuurlijk :-)) voor akoestisch en vervolgens met een ART SGX 2000 en de AER voor elektrische gitaar. Die ART kleurt het geluid zo, dat een elektrieke gitaar geweldig klinkt over een akoestische versterker. Zonder de ART klinkt het alsof je je elektrische gitaar direct in de mengtafel hebt gestoken. Clean klinkt dit alsof je een vroege Prince plaat hoort, clean, clean, clean. Met een distortion ervoor klinkt het alsof iemand met een passer in je oor aan het steken is. Niet fijn.

    Succes!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 oktober 2005
    Locatie
    Bedum
    Berichten
    1.519

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Janne Bekijk bericht
    Bedankt voor de tips, mijn zoektocht vordert gestaag.

    Een vraag over die Marshall AS100D, ik vraag me af of die wellicht meer opties biedt dan waar ik in geïnteresseerd ben. Het aantal kanalen is voor mij niet heel interessant, ook de effecten niet echt. Wat voor mij het belangrijkst zou zijn (bijvoorbeeld tov de AS50D) is het volume wat ik ermee kan halen, dat ook de drummer mij nog hoort. Kan iemand mij vertellen wat daarin het verschil is tussen de 2x50 watt (stereo) van de AS100D en 1x50 watt (van de AS50D)?

    Hoi Janne,

    Hangt er inderaad vanaf wat je er een beetje mee wilt. Voordeel is inderdaad dat je plenty volume hebt (maar met de 50watt hoort de drummer je ook wel) en wat meer 'headroom' dan bij de 50 watter. Je kunt er een microfoon op aansluiten (zit zelfs fantoomvoeding op), meerdere instrumenten inpluggen en nog audio mee laten spelen. Veel toestand dus, maar sommige effecten zijn zeer bruikbaar en hij klinkt gewoon goed vind ik. Voordeel is ook dat je apart bepaalde mid-ferquenties kunt uitfilteren tegen feedback.
    Ik gebruik ook nog regelmatig een Ashdown Acoustic Radiator. Da's gewoon 60 watt, 1 kanaal, geen toeters en bellen, alleen reverb en wat anti-feedback. Die klinkt ook erg goed maar heeft minder volume.
    Ovation Collectors Edition '97, Martin HD-28 & Fishman Matrix Infinity, Simon & Patrick Showcase FM & Fishman Ellipse Matrix Blend, Larrivee OM-03R, Fender Baja Telecaster, Vision & Gerrinez bass, Richwood Irish Bouzouki, Simon & Patrick Vintage Burst Parlor Cedar HG A3.2

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2009
    Locatie
    Aan het Wad
    Berichten
    1.563

    Standaard

    Ik weet niet of het in je budget past, maar zou in ieder geval eens wat filmpjes bekijken op Youtube van onderstaande versterker

    Rivera Clubster 25 1x10

    Groet Jan
    For sale. Roger strat by Duesenberg (voorheen Diego). Nog als nieuw, halve prijs. PM voor info en pics.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top