Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9

Discussie: Kuhrtje Hier!

  1. #1

    Standaard Kuhrtje Hier!

    Heee jongens!

    Ik ben Evert, woon in Son en Breugel (dorpje ten noorden van Eindhoven )
    en ben 21 jaar. Ik studeer in Tilburg aan de docentenopleiding voor het vak Geschiedenis.

    Ik speel nu 1 jaar gitaar, dit doe ik zonder lessen aangezien ik daar het geld niet voor heb.
    Vorig jaar ben ik 2x naar een Metallica concert geweest, en dat gaf de doorslag om ook echt te gaan beginnen met een gitaar. Zo gezegt, zo gedaan.

    Ik heb toen gitaar geleend van mijn zwager. Een Epiphone SG ( niet een hele dure, rond de 250 euro ofzo ) en daarbij een Roland Cube 15.
    Hierop ben ik een beetje gaan klooien en merkte dat het me wel redelijk voor de wind ging.

    Na de zomervakantie had ik wat geld over en vond eigenlijk dat ik wel een eigen gitaar moest hebben.
    Toen ben ik naar Feedback in Eindhoven gegaan en daar heb ik een Roland Cube x15 gekocht ( dezelfde, vond het wel een lekker versterkertje ) samen met een Epiphone Les Paul Special II.. Je voelt hem al aankomen, een gitaar van 130 euro is natuurlijk niet veel soeps.....
    Daar hebben jullie deels wel gelijk in, hij ontstemt als de malle en zelfs met Gotoh tuners erop is het draaien en draaien.

    Dit is de set

    Sinds kort heb ik nog een Digitech RP50 pedaaltje erbij om voor wat effecten te zorgen, aangezien ik ReverB en Chorus wel mis op de Roland.

    Zelf ben ik nu opzoek naar een Epiphone Les Paul Custom. Zijn dit een beetje prima gitaren? Ik heb er bij Feedback al meerdere malen opgespeeld en dat verschil merk je wel met mijn gitaar zeg!!


    Dit was mijn ( toch wel lange ) introductie... mochten er vragen zijn

    Oftewel: is een Les Paul Custom van Epiphone een goede keuze?

  2. #2

    Standaard

    Leuke introductie!

    Ben net zo nieuw op het forum als jij

    Welkom dan maar ^_^

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 januari 2009
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    7.314

    Standaard

    Welkom hier!
    Toooooooooooooooone!!!

  4. #4

    Standaard

    Is dit eigenlijk wel een topic om te vragen of het een goede deal is om een Epiphone Les Paul Custom te kopen? Of kan ik dat beter ergens anders vragen?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 augustus 2008
    Locatie
    Tilburg, Noord Brabant
    Berichten
    226

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kuhrtje Bekijk bericht
    Is dit eigenlijk wel een topic om te vragen of het een goede deal is om een Epiphone Les Paul Custom te kopen? Of kan ik dat beter ergens anders vragen?
    Je kunt het waarschijnlijk beter vragen in het elektrische gitaar gedeelte.
    Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat een les paul custom van epiphone een heel lekker gitaartje is ( de mijne dan, ik weet niet hoe het met andere zit).

  6. #6

    Standaard

    Oke, ja vond dat hij zelf ook wel fijn speelde!

    Nog even over de stijlen die ik speel. Ik speel nu vooral Metallica en daarbij beetje acoustisch Guus Meeuwis en Guns Roses..

    Ik wil proberen om wat meer te leren...

  7. #7
    Junior Member
    Geregistreerd
    21 april 2010
    Locatie
    Drachten
    Berichten
    15

    Standaard

    Hey man,

    Aangenaam kennis te maken.
    Over die les paul custom..het schijnt dat de vintage icon series zo'n beetje de beste les pauls verkopen voor het geld.
    Zit geloof ik op 350 euro ofzo, en dan heb je een hele fijne les paul.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 oktober 2007
    Locatie
    Ede
    Berichten
    206

    Standaard

    Welkom!

    Cheers :rockon

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ElectricWizard Bekijk bericht
    Hey man,

    Aangenaam kennis te maken.
    Over die les paul custom..het schijnt dat de vintage icon series zo'n beetje de beste les pauls verkopen voor het geld.
    Zit geloof ik op 350 euro ofzo, en dan heb je een hele fijne les paul.
    Heb uiteindelijke een Epiphone Les Paul Custom voor 375 euro kunnen kopen. Hij speelt echt heel erg fijn. Het geluid is ook een stuk beter dan die Special II een stuk voller.. Vooral met een betere versterker merk je het!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top