Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 21 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 202
  1. #1

    Standaard Wie neemt er altijd een back-up mee?

    Ik ben al redelijk vaak tegengekomen dat mensen na transport, tijdens soundchecken of tijdens het optreden opeens een kapotte versterker hebben.

    Vaak hebben deze bands een leuke Marshall/engl/etc stack van 2000 euro, maar GEEN backup. Meestal kan er dan nog vlug iets van de andere bands geleend worden maar ik vind het best zorgwekkend dat mensen geen back-up bij hebben.

    Aangezien buizenversterkers nog steeds vrij kwetsbare dingen zijn, hoe hebben jullie dat geregeld?
    Als ik zou gaan optreden zou ik minstens een extra Vox amplug of Line 6 pod meenemen voor de zekerheid.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 april 2009
    Locatie
    rijkevorsel city hellgium
    Berichten
    965

    Standaard

    ik nam altijd een eenvoudige floodpod mee als back-up,
    ik heb deze nu een weekje of twee geleden vervangen door een tweedehands xt live pod, die ik ook thuis gebruik om wat te oefenen met de hoofdtelefoon...
    en dan heb ik ook nog een ht dual die ook eventueel rechtstreeks in de mengtafel zou kunnen gaan

    ik zou nooit zonder back-up gaan optreden

    grtz d
    Laatst gewijzigd door deefke666; 11 april 2010 om 12:30

  3. #3

    Standaard

    reserve buisjes willen soms nog helpen..

    Daarnaast is het denk ik belangrijk om je amp in topconditie te houden, zodat je zeker weet dat hij er niet zo maar meestopt. Regelmatig dus na(laten)checken of alles nog ok is. ZEker met die moderne amps waar printbanen nog wel eens willen smelten (bij mijn dsl401 combo gebeurd!)

    Guitars -> Pedals -> Amps

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 mei 2009
    Locatie
    ergens in West-Friesland (NH)
    Berichten
    1.347

    Standaard

    Nope geen back-up, maar ja ben ook geen pro of semi pro.
    Mocht blij zijn als de consumpties en het eten werden betaald door de toko waar we moesten optreden.

    Voor de vele kermisbandjes hier in de regio lijkt het mij wel verstandig om een back-up mee te nemen, zij worden dan ook goed betaald.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 november 2005
    Locatie
    delft
    Berichten
    295

    Standaard

    ik neem altijd een klein ampie mee, tweed deluxe of fame gta15. Die laat ik dan in de achterbak liggen.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2005
    Locatie
    net niet in friesland :D
    Berichten
    21.363
    Blog Entries
    2

    Talking

    ik heb sinds gisteren een backup.
    roland BC-60 12 inch.
    kans is groot dat ik ze beiden ga gebruiken.
    effect send van de ene naar effect return van de andere.

    moet ik er dan nog twee hebben?
    nouja, 1 zal dan afdoende zijn

  7. #7

    Standaard

    Yep, altijd een backup bij me inclusief reserve buizen, want je weet maar nooit! Een tijdje terug had onze bassist zn versterker opgeblazen en dan sta je toch mooi te kijken zonder backup. De gig voortgezet door over de P.A. te spelen, maar dat was niet fijn spelen, dat kan ik je wel vertellen. Dus ik neem altijd het zekere voor het onzekere.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.395

    Standaard

    In het verleden had ik nooit een backup bij me, terwijl we toch eens bij een optreden twee versterkers achter elkaar eruit bliezen (tweede versterker was van de zusterband waar we veel mee optraden). Nu was het meestal vrij gemakkelijk om iets te lenen (hardcore festivals he), maar toch.

    Ik geloof dat ik voortaan toch wel een tweede versterker mee zal nemen, er gaat toch net wat te vaak iets mis met versterkers.

    Plus natuurlijk reserve snoeren en wat gereedschap. Ooit een plugingang van mijn 4*12 kast een uur voor het optreden in de kast zien verdwijnen. Lekker al die schroeven los draaien en daarna met een lamme pols spelen.
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 januari 2003
    Locatie
    Middelburg
    Berichten
    10.228

    Standaard

    Qua backup voor m'n Bogner heb ik een Blackstar HT-Dual pedaal mee. Klinkt fantastisch, maarja, we hebben dan ook een vaste geluidsman die er iets mee kan.
    Eigenaar Holy Cow straps.
    Benelux sales voor Tokai, Koch, Lakland.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard

    Ik heb sinds twee weken een Bugera V22 erbij gekocht, vooral vanwege de lol van zo'n lekkere versterker voor zo weinig...
    Ik heb 'm laatst mee gehad naar een optreden (op de eerste verdieping) en dat was naar volle tevredenheid, alleen nam ik toen geen back-up mee omdat de bassist van de band een muziekzaak heeft op 100 mtr. van die zaal. Anders zou er een gemodificeerde Cube 60 mee zijn gegaan, omdat de Bugera's zich nog wel even moeten bewijzen, qua uithoudingsvermogen.
    Maar ik bedacht me net dat je er voor dat geld (299 euro) gewoon een tweede Bugera bij kunt kopen..... De ultieme back-up?
    Zeg maar nee, dan krijg je er twee....
    Als ik met mijn andere set speel (100 W. top, 2x12 V30 en pedalen-bak) neem ik eigenlijk niets extra's mee. Ik moet dan al genoeg meenemen....
    Bovendien zit daar een Blackstar HT-Dual bij, die evt. rechtstreeks gebruikt kan worden, net als Marc-O al schreef.

    Gr. C.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top