Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 28 van 28

Discussie: Guitar Pro 6

  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2005
    Berichten
    555

    Standaard

    ik blijf maar mooi met Guitar Pro 4 werken
    Ik houd wel van die cheapy MIDI sound

  2. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door laszlov2 Bekijk bericht
    misschien niet zo gepast, maar heeft iemand al 'n kraak ervoor? want 30 euro vind ik nogal veel
    Waar is het 30 euro dan? Is dat online of kan je ook gewoon een doos met een schijfje kopen?
    Shut Up 'N Play Yer Guitar

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Herman
    Erg goede gitarist inderdaad, als het goed is heb ik die gitarist nog wel ergens liggen..ik zal vanavond wel even zoeken.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 oktober 2008
    Locatie
    whereever I lay my head
    Berichten
    6.352

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door David1223 Bekijk bericht
    Waar is het 30 euro dan? Is dat online of kan je ook gewoon een doos met een schijfje kopen?
    hier: http://www.guitar-pro.com/en/index.php

    de upgrade is 30,=, de volledige versie 60,= als download en de boxed CD kost een tientje meer geloof ik.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Tja, rijsberman zei het zo subtiel als een kettingzaag en zo genuanceerd als een orkaan.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grayfink Bekijk bericht
    +1 voor Rijsberman, en dan heb ik het niet eens gelezen.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    De Ichiban?


    Die Hard is geen Kerstfilm!

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 december 2007
    Locatie
    Ede
    Berichten
    174

    Music

    Ik heb zojuist toch maar besloten te upgraden, met het oog op de toekomst. Ik verwacht dat sites als Ultimate Guitar binnenkort veel gp6 tabs gaan krijgen, dus dan is het wel makkelijk om de nieuwste versie te hebben.

    Mooie quote van iemand: "A shame it can't tell you when you opening a badly transcribed tab. " reactie van een ander: "yeah that would be a nice useful feature; Warning: this tab was transcribed by a retard"

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Ik heb de demo even kort gehoord (eigenlijk alleen maar gehoord) en dat klinkt niet verkeerd. Alleen denk ik dat het een stuk meer geheugen vereist dan GP5. En met mijn songs (minstens 5 sporen, soms 20 minuten durende songs) kom ik nu al te kort...

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Ik heb al wat meer kunnen stoeien met GP6 en het volgende valt me op:
    een nieuwe maat houdt de nootsoort van de vorige aan. Dat werkt erg prettig. Bij GP5 was vooraf ingesteld wat de standaard noot in een maat was, waarbij je dat steeds moest veranderen.
    Sections zijn nu te combineren met letters, wat vast heel handig leest.

    Helaas gaan RSE en MIDI niet samen, dus als je een beetje goede sounds wilt, heb je een uitgebreid pakket nodig.
    Weet iemand waarom het programma de time signature niet mee kopieert? Ik speel in veel afwisselende maatsoorten en het is godsgruwelijk irritant dat die niet mee kopieren. Nu moet ik ze dus telkens weer opnieuw aanpassen.

    EDIT: als ik 'copy multi-track' gebruik neemt ie de time signature wel mee. Odd...
    Laatst gewijzigd door Liquid_Metal; 9 mei 2010 om 19:48

  8. #28

    Standaard

    Ik heb de volledige versie (van internet geplukt) met alle RSE geluiden etc. etc. het hele gebeuren. Ik moet eerlijk zijn, ik vind nog steeds GP5 beter, vooral omdat ze in bv. GP6 "proberen" zon Realistic sound eruit te krijgen, wat eigenlijk gewoon naar niks klinkt (vooral die high-gain is om te huilen). Niet dat gp5 je van het is xD, maar het klinkt beter dan die van gp6 voor mij.

    Ook de punten die door Mi-J'Den paar posts geleden zijn gezegd ben ik het volledig mee eens. Veel dingen zijn zo erin gezet dat het gewoon onhandig wordt om er mee te werken. Daarnaast schrijf ik er o.a. ook drums in (klopt, ik kan geen noten lezen voor drums) en ik krijg die balk om er simpele cijfertjes op te zetten niet in gp6 tevoorschijn. In gp5 staat hij er al standaard in.

    Mijn ervaring, gp6 ziet er mooi, gelikt en stuk professioneler uit, alleen het werken ermee is voor mij een stuk onhandiger dan in gp5. Daarnaast is die RSE ook een flop op gp6, voor mij hoeft het er niet in. Gaat er voor mij om dat ik er een nummer in kan schrijven, dat hij ook klopt op maat/toonsoort en voor mij een overzicht geef over hoe en wat etc. etc. En helaas vind ik gp5 daar nog steeds sterker in dan gp6. Misschien wachten tot ze alle kleine foutjes eruit hebben gehaald, dan kijk ik wel verder naar gp6.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top