Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 28

Discussie: Guitar Pro 6

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Dat zou best 's kunnen ja.
    Ik heb er even kort naar gekeken, maar ik krijg met de demo geen GPx-bestanden geopend, alleen maar voorbeelden.
    Heb ik potdorie zo'n 300 MB of meer op de HDD staan, kan ik er niks mee.
    Of zie ik iets over het hoofd?

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 december 2007
    Locatie
    Ede
    Berichten
    174

    Standaard

    Ik heb er net even naar zitten kijken, en m'n eerste indruk is dat het een verbetering ten opzichte van gp5. Die (RSE) soundbanks vind ik beter uitgewerkt en eigenlijk nu wel bruikbaar.

    De komende dagen ga ik 'm eens goed aan de tand voelen en kijken of mijn indruk juist is. Zo ja ga ik wel upgraden denk ik.

    Edit: van de site over de demo
    It is limited and will not let you:
    - open files outside of those provided
    - save files

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 september 2008
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.700

    Standaard

    ziet er zeer gelikt ui! ben benieuwd
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Onder het motto: ik kom beter klaar met een gitaar en alles went behalve een vent.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 december 2007
    Locatie
    Ede
    Berichten
    174

    Music Guitar Pro 6 indrukken

    Ondertussen ben ik wat gaan proberen in de demo en kom nu een aantal dingen tegen die ik functioneel echt minder goed vind dan in GP5.

    - In GP5 had je een tooltje waarmee je vanaf de noot waar je stond direct andere settings kon invoeren zoals: midi instrument, volume, panning links/rechts etc. In GP6 hebben ze dat heel anders gedaan, door een venster dat (veel te klein is) je de mogelijkheid geeft een lijn te verslepen. Daarin is het echter niet bepaald overzichtelijk waar je bent in een track als die veel maten heeft.

    - Als je in GP5 een bend wil invoeren op een noot / notengroep, kreeg je een venster dat geblokt was, en waar de nootduur onder stond. Op die manier kon je de bend vrij precies plaatsen op de timing van de noten. In GP6 zijn die blokken er niet meer, noch de aanduiding hoe lang de noot duurt. Kortom, het is in het blinde gissen naar hoe je bend precies loopt. Daarbij mist ook de audio preview die in GP5 er wel is.

    - Als het gaat om trioolen e.d. lijkt het erop dat dat in GP6 makkelijker gaat. Alleen vind ik de aanduiding 6:4 of 10:8 een beetje vreemd. Sextolen (heet dat zo?) herkent iedereen wel als er alleen een 6 boven staat. Dus die hadden we wel standaard kunnen opnemen.

    - De toevoeging van markeringen als [A] Intro [B] Chorus etc. vind ik een goed idee, maar ze hebben je wel de vrijheid ontnomen om er zelf namen aan te geven. Ik gebruik vaak de naam Interlude tussen een Chorus en Verse, en die staat nu net niet in het (beperkte) rijtje.

    - De RSE van GP5 vond ik niks, dus ik werkte gewoon met MIDI. Ik gebruik GP5 overigens voor het grootste gedeelte om bestaande nummers in te studeren. De RSE van GP6 lijkt me een stuk beter, maar vraagt veel tweaken. Daarbij vind ik de (high-)gain geluiden 3x niks. Ik vraag me af wat voor nut dit in een tablatuurprogramma heeft.

    - Gezien ze FAQ (GP5 -> GP6) op de site van GP lijkt het erop dat ze nog een aantal verbeteringen in de planning hebben. Ik ben benieuwd of ze echt functioneel verbeteringen aanbrengen, of dat het gadgets zijn.

    - Wat ik dan weer wel verbeterd vind is de lay-out functie voor de pagina (view -> design mode). Je kunt vrijuit schuiven met de maatbreedte. Daarnaast vind ik de toevoeging van 'slash' als notatiemethode ook een goed ding.

    OK tot zover is mijn eerste enthousiasme wat bekoeld. Maar ik zal de demo nog verder doorspitten.

    Zijn er al anderen met GP6 ervaringen?

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 december 2005
    Locatie
    Losser
    Berichten
    7.421

    Standaard

    Cool, dat werd tijd! Maareh...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mi-J'Den Bekijk bericht
    It is limited and will not let you:
    - open files outside of those provided
    - save files
    Ik kan dus mijn bestaande files openen?
    The world is full of kings and queens, who blind your eyes in kill your dreams.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 december 2007
    Locatie
    Ede
    Berichten
    174

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door artnaz Bekijk bericht
    Maareh...Ik kan dus mijn bestaande files openen?
    In de demo: nee
    In de volledige versie: ja: (gp3, gp4 en gp5. Zie hun site. Zelf natuurlijk nog niet getest)

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 september 2008
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.700

    Standaard

    misschien niet zo gepast, maar heeft iemand al 'n kraak ervoor? want 30 euro vind ik nogal veel
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Onder het motto: ik kom beter klaar met een gitaar en alles went behalve een vent.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 oktober 2008
    Locatie
    whereever I lay my head
    Berichten
    6.352

    Standaard

    Schrale batser. Als je ziet hoeveel je er voor krijgt is 3 tientjes niks. Ga eens bij prijzen van serieuze software kijken, zie je hoe goedkoop 't eigenlijk is.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Tja, rijsberman zei het zo subtiel als een kettingzaag en zo genuanceerd als een orkaan.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grayfink Bekijk bericht
    +1 voor Rijsberman, en dan heb ik het niet eens gelezen.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 september 2008
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.700

    Standaard

    ik heb geen 30 euro en dat zal ook niet snel gebeuren ook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Onder het motto: ik kom beter klaar met een gitaar en alles went behalve een vent.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door laszlov2 Bekijk bericht
    ik heb geen 30 euro en dat zal ook niet snel gebeuren ook
    http://tuxguitar.herac.com.ar/

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top