Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 18 van 18
  1. #11

    Standaard

    Ziet er ook wel interessant uit, en de prijs helemaal natuurlijk!
    En dat gebogen metalen stripje, waar is dat voor? Om de pick-up extra vast te zetten?

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Dat stripje is een veer. Je buigt dat naar het element toe, schuift het element onder de snaren door in het klankgat en brengt het element in de juiste positie. Laat de veer weer los en het element klemt in het gat zoals op dit plaatje

  3. #13

    Standaard

    He Plant,

    Wat zijn jouw ervaringen met die pick-up (ook al zijn ze misschien iets verschillend)?
    Klinkt het wel (redelijk) goed en hoe zit het met het oppikken van storingen?
    Ik ga zometeen de verkoper mailen maar dan heb ik in ieder geval een idee...

    Thanx,
    Max

  4. #14

    Standaard

    O ja, en is het moeilijk om het draad aan de bestaande endpinjack te solderen i.p.v. de 'gewone' jack te gebruiken?

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Mijn ervaringen met mijn DiMarzio zijn erg goed. Ik kocht het element toen ik ook de Dean Markley nog had en dat was een wereld van verschil.

    De Dean Markley is single coil, de DiMarzio is humbucker, maar het volumeverschil tussen de 2 is véél meer dan dat. Dat komt waarschijnlijk omdat de DiMarzio ingeklemd in het klankgat dichter bij de snaren komt, zeker met de poolstaafjes die echt aan de oppervlakte liggen. Zo'n Dean Markley ziet er natuurlijk mooi 'houtig' uit, maar het feitelijke element zit helemaal weggewerkt en dus magnetisch gezien verder van de snaren af. Dat veroorzaakt lage output.

    Zelfs als het element uit de advertentie single coil is, zou het gezien de zichtbare poolstaafjes bovenop met de output best wel mee kunnen vallen. Let wel... kunnen. De volumeregeling lijkt me (achter de snaren) niet zo praktisch, maar als je niet tijdens het spelen (alleen tussen nummers) wat moet bijstellen zal het wel gaan.

    Het belangrijkste van zo'n element vind ik dat je de gitaar er niet voor hoeft aan te passen én dat je - als je meerdere gitaren hebt - maar 1 element nodig hebt en over kunt zetten.

    Weet je zeker dat je een endpin jack hebt waaraan je kunt solderen? Ik zie ook wel eens endpin jacks waar vanaf de binnenkant van de gitaar ook een stekkertje in moet.

  6. #16

    Standaard

    He Plant,

    Bedankt voor de info!

    Dit heeft me doen besluiten (en de lage prijs van de pick-up) om de gok maar te wagen.
    Verzendkosten vanuit België vallen me ook heel erg mee (9,60 euro).

    Zodra het element binnen is zal ik er een verslag van doen.

    Thanx allen die een bijdrage hebben geleverd!
    Max

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Ben ook wel erg benieuwd. Bill Lawrence is niet bepaald een kleintje op (elektrische gitaar) element gebied. Ook nieuw zijn deze klankgat elementen redelijk betaalbaar in vergelijking met sommige andere merken.

  8. #18

    Standaard

    Ze zijn idd nieuw niet echt duur. En als het dan ook nog eens goed klinkt...
    Maar dat zullen we binnenkort weten.

    Wordt vervolgd...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top