Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 19 van 19 EersteEerste ... 9171819
Weergegeven resultaten: 181 t/m 188 van 188
  1. #181
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 september 2006
    Locatie
    Zele, Oost-Vlaanderen
    Berichten
    655

    Standaard

    Mensen, mensen, ik ga er van blozen, dank u wel

    @aaronstonebeat: De nek zit met twee bouten van M6 tegen de klankkast getrokken. Echter de toets wordt op het klankbord verlijmd. Het is dus een combinatie.

    Het is een aangepaste werkwijze van Cumpiaono. Inititeel gebruikte hij conische pinnen. (ik heb ze zelf ook gemaakt voor deze gitaar) maar iemand verwees me naar de Cumpiano site dat hij dus bouten gebruikt ipv pennen.

    Het deel van de toets dat boven de hielblok zit echter is niet verlijmd (dus tussen de 12de en 14de fret zit geen lijm op de toets. Ik ben er nog niet goed uit waarom maar Cumpiano zegt dat je de toets er niet meer onbeschadigd afkrijgt als je dat verlijmt.


    Blauw en geel zijn tegengestelde kleuren, daarom roept het controverse op, maar ik vind het mooi. Maar ik apprecieer van ieder zijn smaak, en jullie blijkbaar ook de mijne; dank daarvoor.

    Ik ben vertrokken met blauw en groen (lining van het kopstuk) maar dat contrasteerde echt niet genoeg. Toen ik de blauwe abalone kocht was de keuze gemaakt.

    Snakewood of letterhout vind ik ook de maks. Het is echter beestig om te bewerken: het scheurt zeer gemakkelijk langs de draad en het is zeer duur. Het gebruiken als randinleg grenst denk ik aan masochisme, Maar het is zo mooi als het opgepoets is.

    Al bij al vind ik persoonlijk dat een folk gitaar toch wel een complex ding is om te bouwen. Het is naar mijn gevoel moeilijker dan een klassieke. Uiteraard maakte ik het mezelf wel moeilijk op sommige momenten (de snakewood randingleg). Een witte kunststofstrip laat zich waarschijnlijk 1000x vlotter in drie dimensies plooien...

    Toch blij dat ik af en toe mijn moeilijkheden hier in de groep kon gooien.
    I can let you play my guitar... But then I would have to kill you

  2. #182
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 oktober 2010
    Locatie
    af en toe in de 7e hemel... (als ik speel)
    Berichten
    752

    Post

    Het was ons een groot genoegen om dit interessante & leerzame project te mogen volgen en hopen op een spoedige volgende
    "als je scheten maar flink naar hout stinken.., dan heb je goed geschuurd ! " HP.
    http://picasaweb.google.com/109435607338071709971/HowToBuildMyFirstAcousticGuitar

  3. #183
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2009
    Locatie
    Hoofddorp
    Berichten
    403

    Standaard

    Mooi werk Dootch!.
    Ik kan me wel een beetje vinden in Barno's opmerkingen over de kleurstellingsdetails maar dat doet er niet toe want dat is een kwestie van smaak.
    Je heb een pracht werkstuk afgeleverd!!
    Veel plezier ermee.

  4. #184

    Standaard

    Zeer netjes Als ik hem in de winkel zag staan denk ik dat als ik uit de winkel kwam ik naast men schooltas ook een gitaartas op men rug had.

  5. #185
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 september 2006
    Locatie
    Zele, Oost-Vlaanderen
    Berichten
    655

    Standaard

    Hoi,
    Eindelijk een geluidsvoorbeeld gemaakt. Ik heb de voorbije maanden af en toe nog wat aan de setup gewerkt, kammetjes en brugjes vijlen.
    Nu is ze geweldig bespeelbaar. Ik heb een opname gemaakt van mede-forumer pumpkinhead die de gitaar bespeelt.
    Er is een filmpje op youtube voor wie de gitaar wil zien, maar er is ook een WAV file (16 bit 44.1 kHz) dus CD kwaliteit, voor de mensen die echt willen weten hoe ze klinkt! Want op dat vlak is joetjoeb maar een flauw beestje

    De wav file zit op dropbox. Gewoon op de link klikken
    http://dl.dropbox.com/u/54892800/git...6%20bit%29.wav

    Veel luistergenot


    Dit is de youtube versie: (geluid opgenomen met de camera)
    http://www.youtube.com/watch?v=RB5qELcRJdc
    Laatst gewijzigd door Dootch; 9 januari 2012 om 15:59 Reden: spelling
    I can let you play my guitar... But then I would have to kill you

  6. #186
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2008
    Locatie
    Barneveld
    Berichten
    1.244

    Standaard

    Dat is het betere werk. Mooi gitaarspel op een mooie gitaar. Materiaal keuze is niet helemaal mijn ding, maar hij is prachtig gemaakt

  7. #187
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 december 2012
    Locatie
    Aalten (GLD)
    Berichten
    241

    Standaard

    Net 'even' je hele project nagelezen, maar wát een fantastische bouw om te volgen. Mooi geschreven en minstens zo mooi gebouwd.
    Mijn respect heb je.

    Jorik.
    Groet,

    Jorik.

  8. #188

    Standaard

    mooi project, de gitaar klinkt erg goed in het youtube filmpje.Ook kan uw zoon erg goed spelen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top