Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1
    Junior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2010
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    6

    Standaard beginnersgitaar: VALENCIA of ANTONIO MARTINEZ

    Hallo Allemaal
    Via deze weg wil ik jullie graag om advies vragen. ik loop al een hele tijd met het idee in mijn hoofd om een gitaar te kopen. Vereisten zijn wel dat het goedkoop moet zijn (arme student )

    Ik zoek eerst een goedkoop setje eigenlijk van rond de 40 euro. Dit is om eerst kennis te maken met de wereld van het gitaar spelen. Ik heb wel vaker dingen dat ik na een maand zoiets heb van naja toch maar niet. Ik zoek wel een akoustische gitaar.

    op internet worden dan verschillende beginners sets aangeboden. algemene indruk over deze dingen van jullie is niet al te best, dat weet ik. maar als ik zou moeten kiezen, naar welke gitaar zou jullie voorkeur dan uitgaan en waarom?

    VALENCIA: http://mainmusic.nl/nl/product/11929...l_naturel.html

    ANTONIO MARTINEZ: http://mainmusic.nl/nl/product/11912...del_zwart.html

    of bv zoiets: http://mainmusic.nl/nl/product/11907...l_naturel.html

    alvast bedankt voor jullie racties (waar ik op hoop). Ik zeg er alvast bij dat doorsparen geen optie is omdat ik andere geldvretende hobby's heb.

  2. #2
    Super Moderator
    Geregistreerd
    6 februari 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    3.415

    Standaard

    Nou, voor dat geld kun je je ook geen buil vallen aan een tweedehands, en dat zal er dan toch altijd gauw een zijn van nieuw tegen de 100 euro, wat toch al gauw veel uitmaakt. Bovendien kun je die voor hetzelfde geld weer kwijt, als je er vanaf wilt.

    Een gitaar slijt maar weinig bij enigszins normaal gebruik.

    Edit: hm, nu zeg ik dat wel, maar het enige dat ik op Marktplaats van die pijs zie ZIJN die starterspakketten.
    Mja; ik ken deze pakketten niet, maar tot mijn niet geringe verbijstering heb ik inderdaad wel eens bruikbare beginnersgitaren voor dat geld in handen gehad.
    Ik zou wel naar een muziekwinkel gaan, als ik jou was. Daar zullen ze meestal geen totaal onbruikbare troep verkopen, en heb je een goede kans dat je in elk geval nog iets koopt waarop je daadwerkelijk kunt spelen.
    Laatst gewijzigd door LaurentB; 30 maart 2010 om 21:59

  3. #3
    Junior Member
    Geregistreerd
    13 november 2009
    Locatie
    Het diepe zuiden van Limburg
    Berichten
    7

    Standaard

    Kijk eens naar deze thread.

    Beestje schijnt maar 38 euri te kosten en een redelijke kwaliteit te hebben.

  4. #4

    Standaard

    Als je nylon wil raad ik de StaggC546 aan. Kost wel een paar tientjes meer, je hebt er veel beter geluid mee als de allergoedkoopste gitaren. (jaja, iemand die een stagg aanraad )
    Mocht je toch uit deze 2 willen kiezen, zou ik een Valencia doen. Het maakt niet veel uit, het is allebei het goedkoopste wat er is. De Valencia's vind ik net ietsje beter.
    ps. de links doen het hier niet, dus ik raad maar even dat je de goedkoopste gitaren gelinkt heb.

  5. #5
    Junior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2010
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door leike Bekijk bericht
    Kijk eens naar deze thread.

    Beestje schijnt maar 38 euri te kosten en een redelijke kwaliteit te hebben.
    Ik ben helaas wel op zoek naar een "full"formaat model is die uit deze link is een 65cm model, stuk kleiner dus

    ben op het moment bezig met een gitaar op marktplaats, eerst kijken wat daar uit komt.
    grt robert

  6. #6
    Junior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2010
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    6

    Standaard

    ik heb trouwens een site gevonden die de antonio martinez set aanbied met tas en stemfluit aanbied vor 34.95. lijkt me een redelijk aantrekkelijke site voor een beginnersgitaar om te proberen, nietwaar?

    deze gitaar dus:
    http://www.gitaarwinkel.nl/N_frame.h..._art_1727.html

    maar dan een anderer site en 10 euro goedkoper

  7. #7
    Super Moderator
    Geregistreerd
    6 februari 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    3.415

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robert14 Bekijk bericht
    Ik ben helaas wel op zoek naar een "full"formaat model is die uit deze link is een 65cm model, stuk kleiner dus

    ben op het moment bezig met een gitaar op marktplaats, eerst kijken wat daar uit komt.
    grt robert
    Die 65 cm scale length slaat niet op de hele gitaar maar op de zogenaamde mensuur, dat is de afstand tussen topkam en brug, dus de lengte waarover de snaren gespannen zijn, en 65 cm is de normale lengte daarvoor.

  8. #8
    Junior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2010
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    6

    Standaard

    okee,, weer wat geleerd,, zoals jullie al merken ben ik een echte gitaar n00b. eerst even afwachten op die van marktplaats. als dat niets word maar eens op internet kijken. wil wel graag een complete set met tas ivm vervoer.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top