Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 21
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2006
    Locatie
    België
    Berichten
    9.270

    Standaard Iemand een idee wat dit is?

    Ooit van iemand gekregen, klinkt mooi, maar er is denk ik een probleempje met de frets.... Vijfde fret is kleiner dan de zesde oid.


  2. #2

    Standaard

    hoe gaat een radiator mooi klinken?

  3. #3

    Standaard

    godskolere, ga een goede foto maken, met een camera niet je mobiel, zie nu alleen een bruine gitaarvormige vlek, kan van alles zijn.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    353

    Standaard

    Het zal wel een Hofner zijn. Wat bedoel je met dat de ene fret kleiner is dan de andere. Bedoel je lager, of korter?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2006
    Locatie
    België
    Berichten
    9.270

    Standaard

    Dat van de fret was niet goed uitgedrukt, sorry. De spatie tussen de frets is niet juist volgens mij. Het vijfde 'vakje' is kleiner dan het zesde

    Mijn excuses voor deze foto guys. Deze is misschien al een klein beetje beter.


  6. #6

    Standaard

    groter maar nog net zo wazig, wat staat er op de gitaar, want ik zie een merkje staan.
    hofner betwijfel ik, zal wel iets anders duits zijn of zelfs nederlands.
    heb je het opgemeten dat verschil tussen 5e en 6e vakje?
    want ik vermoed dat het een door de fretmarker veroorzaakt optisch bedrog is.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2006
    Locatie
    België
    Berichten
    9.270

    Standaard

    Er staat als ik me niet vergis Musima op . Optisch bedrog kan wel, maar wanneer je op gehoor stemt van snaar naar snaar (opeenvolgend 5de-5de-5de-4de-5de fret dus), komen de hoge en lage E niet uit.

  8. #8

    Standaard

    al gegoogled op musima? dan had je niet hoeven vragen wat het is namelijk, een musima een oude oostduitser, gitaren van over het algemeen niet bijzonder hoge kwaliteit, maar wel het beste wat het oostblok te bieden had.
    over akoestische producten van de migmagroep(musima, marma, migma etc, etc, zolang het maar met een M begint) is bijna niks te vinden, het electrische spul is wel redelijk goed gedocumenteerd.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2006
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    1.452
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door caliban Bekijk bericht
    Dat van de fret was niet goed uitgedrukt, sorry. De spatie tussen de frets is niet juist volgens mij. Het vijfde 'vakje' is kleiner dan het zesde

    Mijn excuses voor deze foto guys. Deze is misschien al een klein beetje beter.

    Gezien de 2e foto, waar nagenoeg geen frets meer op te zien zijn,
    ga ik denken dat jij de tussenruimte tussen de snaren onderling bedoeld?
    Met name bij de brug lijken de snaren behoorlijk verschoven.
    Maar of je dat nou bedoeld?

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jedeel Bekijk bericht
    Gezien de 2e foto, waar nagenoeg geen frets meer op te zien zijn,
    ga ik denken dat jij de tussenruimte tussen de snaren onderling bedoeld?
    Met name bij de brug lijken de snaren behoorlijk verschoven.
    Maar of je dat nou bedoeld?
    Hallo,

    Ik denk dat'ie bedoelt dat de intonatie niet OK is. Als je met het "ouderwetse" systeem van 5e 5e 5e 4e 5e fret stemt (tegenwoordig gebruikt een beetje gitarist toch een stemapparaat ?) kom je bij een beetje gitaar toch redelijk uit.

    TS zegt dat dat bij deze niet het geval is - heb je al eens geprobeerd of hij op het octaaf, dus 12e fret tegen de flageolet (boventoon) op de 12e, wel zuiver is ? Ik verwacht eigenlijk van niet, want het grote probleem van de "floating" brug is dat 'ie toch vrij makkelijk van z'n plaats komt.

    Bovendien lijkt dit (inderdaad een onduidelijke foto) een ongecompenseerde brug te zijn, waarbij de snaarlengte dus niet per snaar aangepast is op het verloop van de snaardiktes. Dan krijg je alvast de G en B snaar niet allebei tegelijk zuiver. Het beste wat je met zo'n brug kunt bereiken is dat de beide E snaren zuiver zijn - en van de rest moet je maar het beste hopen.

    Mijn advies: niet te veel tijd aan besteden, en blijven doorsparen voor een echte gitaar

    Greetz,

    Han.
    --
    dadgad (and other open tunings).

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top