Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6

Discussie: Godin Acousticaster

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2009
    Locatie
    Aan het Wad
    Berichten
    1.563

    Standaard Godin Acousticaster

    Iemand ervaring (positief/negatief) over de Godin Acousticaster.

    Gaarne reacties. BVD

    Groet Jan
    For sale. Roger strat by Duesenberg (voorheen Diego). Nog als nieuw, halve prijs. PM voor info en pics.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 april 2007
    Locatie
    Sevenum
    Berichten
    438

    Standaard

    Ik heb er gisteren op de Messe even op gespeeld.
    Ik moet zeggen dat hij me niet tegenviel.
    Uiteraard was dat maar van korte duur maar eerste indruk was niet verkeerd.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2009
    Locatie
    Aan het Wad
    Berichten
    1.563

    Standaard

    Thanks. Ik verwachte eigenlijk geen reacties, dus alles is meegenomen. Ik heb sinds kort een Ovation CC44-4Q2. Hoewel ik nieuw ben in akoestisch en de Ovation goed vind klinken vind ik ze erg dik en onhandig in gebruik vandaar mijn vraag omtrent een goede akoestische thinline. Liefst iets beters dan een Fender strat/telecouster. Meer reacties welkom.

    Bedankt

    Groet Jan
    For sale. Roger strat by Duesenberg (voorheen Diego). Nog als nieuw, halve prijs. PM voor info en pics.

  4. #4

    Standaard

    De Godin Acousticaster is een te gek ding voor wat het is: een (bijna) akoestische sound met (bijna) het speelcomfort van een elektrische gitaar. Een ideaal compromis. Hij is ook vrij goed bestand tegen feedback. Je kunt er zelfs een beetje mee scheuren.

    Voordat je geld uitgeeft aan een Acousticaster moet je wel zeker weten dat dit instrument past bij het scenario dat je in gedachten hebt:
    - Wil je een goed klinkende akoestische gitaar die elektrisch uit te versterken is, dan kun je ook een van de vele goede instrumenten met een elementje erin kopen. Deze zijn onversterkt ook als volwaardig instrument te gebruiken.
    - Ben je elektrisch gitarist en ben je niet gewend om op een akoestische gitaar te spelen maar je wilt wel met een akoestische sound kunnen optreden, dan is de Acousticaster helemaal je ding!
    - Bijkomend voordeel van de Acousticaster: je kunt er onversterkt op oefenen. Dat klinkt veel minder hard dan een echte akoestische gitaar en het is bevredigender dan onversterkt spelen op een solid body.
    https://soundcloud.com/paul-van-egmond/

    "Unfortunately Common sense on this rock we call Earth is so rare it's a damn superpower." - Anon.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2009
    Locatie
    Aan het Wad
    Berichten
    1.563

    Thumbs up

    Bedankt Paulus (heb vroeger nog naar je gekeken op tv ). Als ik je advies zo bekijk zou dat een goede oplossing voor mij kunnen zijn. Had de Ovation gekocht voor mijn zoon (9 jaar) maar hij is echt te groot (te bol). Zonde want de klank is Ovation kwaliteit. Meer aanbevelingen en ervaringen blijven welkom

    Groet Jan
    For sale. Roger strat by Duesenberg (voorheen Diego). Nog als nieuw, halve prijs. PM voor info en pics.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2009
    Locatie
    Aan het Wad
    Berichten
    1.563

    Standaard

    Effe een bump. Graag nog wat reacties zou ik erg op prijs stellen.

    Groet Jan
    For sale. Roger strat by Duesenberg (voorheen Diego). Nog als nieuw, halve prijs. PM voor info en pics.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top