Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 november 2009
    Locatie
    A, A
    Berichten
    125

    Standaard help met filament probleem

    Hallo,

    Ik heb hier een Londen city staan waar een buis van gesprongen is. Nieuwe buizen besteld alle spanningen (filamentspanning, anodespanning, roosterspanning, negatieve instelspanning) gemeten en niet direct iets vreemd gezien. De nieuwe buizen erin maar de positie waar de lamp gesprongen is licht niet op als ik de hoofdspanning aanzet op stand-by. Amp weer af, buizen eruit en buizenvoet eens doorgemeten op continuïteit. Ik heb van bovenaf gemeten naar de aansluiting van de buis binnenin ok, Ik veronderstel dat het probleem ergens moet zitten bij de filament stroomvoorziening en aangezien de rest ok is moet het wel op de buisvoet zitten ?
    iemand enig idee

    THomas

  2. #2
    pandjesbaas
    Geregistreerd
    12 januari 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.659

    Standaard

    't Is mij al een paar keer overkomen, dat na een buizenwissel een busje uit een buisvoet niet goed kontakt meer maakte met de pen van de buis.
    Met een dun schroevendraaiertje alle busjes iets bijgebogen et voilà! Daarna natuurlijk de verdachte buisvoet meteen vervangen.
    Het lastige is, dat je zo'n fenomeen niet meten kunt; je hebt gewoon alle juiste spanningen op de juiste plaats.
    En toch doet die verdomde buis 't dan niet! Als je dat één X hebt meegemaakt, ben je er verder altijd op bedacht...

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.183

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ThomasR Bekijk bericht
    iemand enig idee
    Een idiote opmerking hier, sorry. Ik kreeg eens een Fender in reparatie waar ook twee buizen niet van gloeiden. Was er één gewoon kapot maar de ander zat domweg een kwartslag gedraaid in de voet ondanks de aanwezige zoeknok.

    Snap ook wel dat je deze fout niet snel zult maken maar wil het toch even kwijt. Verder zou het natuurlijk best kunnen dat je nieuwe buis onderbroken is. Even omwisselen dus als je dat nog niet gedaan hebt. Waarschijnlijk heeft Frits het bij het goede eind, ook dat komt namelijk vaker voor.

    Frans.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 november 2009
    Locatie
    A, A
    Berichten
    125

    Standaard

    de buizen zitten goed en ik heb de buizen al verstoken. Toch bedankt, nog geen tijd gehad om nieuwe voet te steken...

    Thomas

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top