Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 60
  1. #1
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.729

    Music Gibson 3: Les Paul Junior

    Binnen korte tijd is het me weer gelukt: een Japanner verkopen, een Gibson USA kopen en geld over houden. Het moet niet gekker worden...
    Maar goed, daar ging het niet om! Ik heb een hele tijd zitten dubben wat ik met mijn Tele zou doen. Hij klonk geweldig, maar zowel qua sound als bespeelbaarheid ben ik gewoon meer een Gibsonman. Dus toch maar de stoute schoenen aangetrokken, advertentie op Gitaarmarkt en zo waar: volgende dag een geïnteresseerde, paar dagen een geslaagde verkoop. In het weekend dat ertussen lag kreeg ik van Luke-Wannabe de tip dat er twee witte (!) Juniors waren binnengekomen bij Feedback Rotterdam. Laat dat nou net mijn favoriete kleur zijn...
    Vandaag geweest en er hingen inderdaad een Billy Joe Armstrong Junior en een reguliere Junior. De BJA is glanzend dekkend gelakt, de Junior heeft de Faded afwerking zoals ik die al kende van mijn SG. Allebei effe gestemd en unplugged bespeeld. De BJA was mooi in balans maar resoneerde niet zo duidelijk. De Junior klonk iets levendiger in het hoog maar had ook wel degelijk een duidelijk laag en had een iets mooiere sustain en resonantie. Nog een keer mijn als referentie meegenomen Standard bespeeld, nog een rondje unplugged en daarna ingeplugd in dezelfde AC30CC2 waar ik de vorige keer de SG mee had getest. Eerst allebei de Juniors, daarna de Standard, daarna nog een keer de beide Juniors.
    De BJA heeft een afwijkende pickup. Ik had er wat over gelezen, vooral in negatieve zin. Te dun, teveel output, teveel brom ondanks dat het een gestapelde spoel was etc. etc. Nou, dun was -ie niet, brommem deed -ie ook niet, sterker nog... hij was eerder een beetje tam. Scheurde minder dan de toch vrij low output RS/Fralin humbucker die in mijn Standard zit. Hmm, okay
    De Junior daarentegen: ha! Heerlijk! De helderheid die er onversterkt in zat kwam er keurig uit en hij klonk bij de eerste paar aanslagen ook meteen lekker dynamisch. Klankbeeld: niet te neuzig, niet dof, niet teveel compressie maar een mooie attack en bite in het hoog en een prima sustain en drive. Ik heb een paar keer P90's bij Gibsons gehoord die ik niet zo tof vond en ook op andere gitaren vond ik het niet altijd even lekker. Maar halleluja: deze Junior had precies wat ik zocht!
    Enige nadeel was dat -ie beschadigd was door een 'foutje' tijdens een poging tot vervangen van de topkam. Mist wat lak aan de onderkant van de hals, ter hoogte van de topkam en iets lager en er zat een stootplek op de kop. Maar daar stond een navenante afprijzing tegenover dus het nadeel werd wat mij betreft een voordeel.

    Thuis werd de tas meteen goedgekeurd:


    Leuk detail, hier niet te zien, is dat de rits in de tas ook wit is!

    Maar goed, waar het om draait:





    Vanavond lekker inpluggen in de oefenruimte, ben benieuwd. Hier thuis op mijn kleine DA5je klonk -ie in ieder geval erg lekker!
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 oktober 2006
    Locatie
    Akkrum
    Berichten
    3.332

    Standaard

    Gefeliciteerd met een van de tofste gitaren ter wereld!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Nice!

    Heeft hij ook een ebben toets?

    Ik had met mijn '06 SG Junior trouwens flink "last" van de enorm hoge output van de P90. Gaat deze ook zo hard?

  4. #4

    Standaard

    P90!!!

    Zijn zulke mooie gitaren . Ik hoef echt nooit binding op mijn gitaren enzo, zonder is gewoon mooier. less = more .
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    oh ik wil zo graag mijn custombuilds laten zien, maar ze staan nog in het bos

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Resonare Bekijk bericht
    less = more .
    Inderdaad!

    Ik heb op mijn SG Jr nu dit al voor de helft uitgevoerd:

    Voor:


    Na:


    http://www.lespaulforum.com/forum/sh...7&postcount=16

  6. #6
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.729

    Music

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Nice!

    Heeft hij ook een ebben toets?
    Ziet er wel naar uit ja en het voelt en klinkt ook zo. Dus ik heb zo'n zwart vermoeden dat het ebben is Vind ik ook wel fijn, een gitaar met ebben toets erbij.

    Ik had met mijn '06 SG Junior trouwens flink "last" van de enorm hoge output van de P90. Gaat deze ook zo hard?
    Nee, gelukkig niet. Ik was zeer, zeer aangenaam verrast. Ik was eerlijk gezegd een beetje bang dat -ie me tegen zou vallen. Ik heb al tevaak P90's dof horen klinken, of net iets te neuzig in het mid, teveel compressie of juist iets te scherp maar dit is helemaal bingo. Ik had expres mijn Standard meegenomen, die ken ik inmiddels zó goed, dat is voor mij een hele duidelijke referentie. En daarmee zat -ie keurig op hetzelfde niveau. Andere klank en feel, maar de mate van oversturing en volume was mooi gelijkwaardig.
    De SG krijgt momenteel wel een nieuw setje hb's, maar da's een ander verhaal
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Thumbs up

    Gefeliciteerd Mitch!

    De witte uitvoering is imo inderdaad de mooiste. Veel plezier ermee.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 november 2004
    Locatie
    Hoorn
    Berichten
    354

    Standaard

    Cool, je hebt hem toch meegenomen. Goeie keuze.
    Gefeliciteerd met je aanwinst.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 oktober 2007
    Locatie
    Een LP loopt je van de strat.
    Berichten
    17.231
    Blog Entries
    4

    Standaard

    Wat kijkt die kat pissed zeg

    leuke aanwinst
    gottaget me one of those.....

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 november 2008
    Locatie
    HLMRmeer
    Berichten
    4.091
    Blog Entries
    243

    Standaard

    Nice catch!
    vriendelijke groet, Olav
    Founding Member of the Gun Guitars Owners Association
    www.makeyoursongcount.com

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top