Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 24
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    En nee, deze keer geen "experimentele kankerherrie" maar wat klassieks voor de liefhebbers.

    Negatieve dingen die ik al heb gevonden:
    -de gitaar toon vind ik niet echt mooi, dat komt doordat de gitaar niet zo best is en doordat de microfoon van erg slechte kwaliteit is, ik heb het nog wel wat leuker gemaakt met reverb en hiss reduction van cool edit.
    -het spel komt er soms wat houterig uit door mijn opname zenuwen, daardoor het ik estudio 5 in 2 delen van 1 take per deel opgenomen en etude IV in 2 takes


    Opbouwende en ook gewone kritiek die ik gewend ben zijn meer dan welkom!

    http://www.digitalsoundplanet.com/Vi...p?userid=93281

    de odneerste twee moet je hebben, de bovenste twee kennen jullie al.

    edit: estudio 5 is het eerste nummer waarbij de incidentiele apayando heb gebruikt, dat maakt het stuk nog iets moeilijker dan het klinkt.

    <font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Negative K3 fan op 2003-04-21 13:34 ]</font>

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 januari 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    8.083

    Standaard

    Hmm klinkt idd cool. Lekker dynamisch en klassiek. Niet echt mijn stijl, maar wel veel beter dan je vorige opnames :wink:

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juni 2002
    Locatie
    Berkel en Rodenrijs
    Berichten
    8.611

    Standaard

    klinkt goed.
    alleen de eerste klinkt af en toe wat houterig
    de tweede klinkt veel beter, met alleen 3 of 4 missertjes in de vorm van te korte noten
    verder gewoon goe

  4. #4
    Barret Wallace
    Guest

    Standaard

    000093281_000006419 klinkt erg cool :smile:
    tja de geluidskwaliteit vind ik best goed voor een cheapowa mic, je dynamiek van hard/zacht is ook wel ok maar het kan beter

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 augustus 2002
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    194

    Standaard

    Eerste nummer:
    Ik zou een ander arrangement zoeken - het origineel klinkt veel strakker en dynamischer vind ik.

    Tweede nummer:
    Is (duidelijk) een nummer van Fernando Sor.
    Opus 35, euh studie 22 geloof ik. In de serie van de 20 Segovia studies is dat nummer 5.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 maart 2003
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    1.527

    Standaard

    hey lenn0rt heb je van die stukjes toevallig een tablatuurtje op je pc staan? ze klinken wel ok en ik ben wel weer eens toe aan wat klassiek. dus als je ze hebt, zou je ze mischien kunnen mailen ofzo?

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 augustus 2002
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    194

    Standaard

    Stuk van sor is vast te vinden op classicalguitar.nl en de site van dirk meineke (Dirks guitar page, gemakkelijk te vinden op google).


    Op http://www.marooguitar.com/score.htm staan scans van de etudes van brouwer (1 tm 10 alleen).

    Meeste is in standaardnotatie, maar als je echt klassiek wilt gaan spelen kan het geen kwaad om dat te leren :wink:

    Zonder dollen, op Dirks pagina staat alles in tab + standaardnotatie. Dus dat nummer van Sor heb je dan iig in tab.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 augustus 2002
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    194

    Standaard

    Op http://alt.venus.co.uk/weed/music/classtab/lbest04.txt staat trouwens die etude van brouwer ook als tab.

    Ajb! :smile:

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 maart 2003
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    1.527

    Standaard

    met standaardnotatie bedoel je gewoon noten denkik? ja dat kan ik wel lezen hoor, heb 4 jaar spaanse gitaar gespeeld. Bedankt voor die sites!

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    http://www.marooguitar.com/helps/score/etude4.gif dit is het leo brouwer nummer (precies dezelde versie als die ik heb).

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top