Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 21
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 maart 2010
    Locatie
    Swalmen
    Berichten
    255

    Standaard

    Idd jammer maar helaas, de beurs trekt niet alles in 1 keer.

    Meer de elementen die uit mijn huidige gitaar komen ga ik gebruiken in de zelfbouw dus dat scheelt weer (een beetje) en de elektro akoestische krijg ik van mijn vrouw Lief he.....

    Eerst zaterdag eens lekker kwijlen met mijn nieuwe seymour duncan''s

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 maart 2010
    Locatie
    Swalmen
    Berichten
    255

    Standaard

    Tja, misschien toch uitstellen heb gisteravond nl een Strat aangeboden gekregen die ik eigenlijk niet kan laten schieten

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 september 2009
    Locatie
    Brabant
    Berichten
    412

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LaurentB Bekijk bericht
    Ok, ik neem vandaag de piketdienst wat betreft Oneigenlijk Gebruik van de term Semi-Akoestische Gitaar wel weer op me:

    Dat zijn geen semi-akoestische gitaren die je noemt, dat zijn elektro-akoestische gitaren.

    Dit is een semi-akoestische gitaar:



    Maar nee, ik heb verder geen ervaring met die Ovation en Fender.
    Dat is een electrische gitaar hoor.
    Never work with latebloomers, there,s a reason they're late!

  4. #14
    Super Moderator
    Geregistreerd
    6 februari 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    3.415

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fenderfan Bekijk bericht
    Dat is een electrische gitaar hoor.
    Ja, en die heten semi-akoestisch. Semi-akoestisch betekent zoiets als half-akoestisch, niet volledig, en dat zijn deze inderdaad ook niet.
    Een elektro-akoestische gitaar daarentegen is wel degelijk volledig akoestisch te gebruiken, maar kun je ook nog uitversterken.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 september 2009
    Locatie
    Brabant
    Berichten
    412

    Standaard

    LaurentB.

    Precies, is die gibson akoestisch ? Wat houd je aan klank over als je die gibson unplugged bespeeld? Genoeg om allemaal mee te zingen bij een kampvuur? Denk het niet.
    Dit is dus een hollowbody electrische gitaar.

    Verder hebben we klassieke en/of flamenco gitaren, dreadnought oftewel country&western, en jazz/manouche gitaren.
    Allemaal gitaren met een klankkast die onversterkt hard genoeg gaan om zang te begeleiden. Stop je daar een elementje in --> voila, een semi acoustic!
    Maar ik ben het met je eens dat mensen maar eens duidelijk moeten zijn met de namen. Wat is nou een akoustische gitaar? Dat zegt toch helemaal niets!
    Never work with latebloomers, there,s a reason they're late!

  6. #16
    Super Moderator
    Geregistreerd
    6 februari 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    3.415

    Standaard

    Een hollowbody elektrische gitaar is ook een betere benaming voor deze gitaar, dat ben ik met je eens, maar ze worden van oorsprong wel degelijk ook semi-akoestische gitaren genoemd.

    Een akoestische gitaar die versterkt wordt is een elektro-akoestische gitaar, ter onderscheid van een semi-akoestische gitaar.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fenderfan Bekijk bericht
    LaurentB.

    Wat houd je aan klank over als je die gibson unplugged bespeeld? Genoeg om allemaal mee te zingen bij een kampvuur? Denk het niet.
    Dit is dus een hollowbody electrische gitaar.

    Verder hebben we klassieke en/of flamenco gitaren, dreadnought oftewel country&western, en jazz/manouche gitaren.
    Allemaal gitaren met een klankkast die onversterkt hard genoeg gaan om zang te begeleiden. Stop je daar een elementje in --> voila, een semi acoustic!
    Maar ik ben het met je eens dat mensen maar eens duidelijk moeten zijn met de namen. Wat is nou een akoustische gitaar? Dat zegt toch helemaal niets!

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 september 2009
    Locatie
    Brabant
    Berichten
    412

    Thumbs up

    Dan hebben we een Deal !
    Never work with latebloomers, there,s a reason they're late!

  8. #18
    Super Moderator
    Geregistreerd
    6 februari 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    3.415

    Standaard

    Ok, wanneer kan ik die ES-335 verwachten?

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 maart 2010
    Locatie
    Swalmen
    Berichten
    255

    Standaard

    Nou, ben eindelijk eens rustig gaan uitzoeken en proberen. (de aangeboden strat helaas vervallen )

    Nu ben ik tegen Morgan (elektrisch) akoestisch tegen het lijf gelopen.
    Behoorlijk nette afwerking, lekkere volle klank onversterkt +/- 200 euries, maar......

    Versterkt (akoestische versterker!) vond ik het geluid dan toch weer erg tegenvallen.

    Is het de moeite om hier een nader element in te zetten ? Iemand ervaring met Morgan?

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 oktober 2005
    Locatie
    Bedum
    Berichten
    1.519

    Standaard

    is net een topic over geopend....even zoeken!
    Ovation Collectors Edition '97, Martin HD-28 & Fishman Matrix Infinity, Simon & Patrick Showcase FM & Fishman Ellipse Matrix Blend, Larrivee OM-03R, Fender Baja Telecaster, Vision & Gerrinez bass, Richwood Irish Bouzouki, Simon & Patrick Vintage Burst Parlor Cedar HG A3.2

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top