Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 21
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 maart 2010
    Locatie
    Swalmen
    Berichten
    255

    Standaard Welke ? Ervaringen ?

    Hoi,

    Ik ben op zoek naar een betaalbare semi akoetiesche gitaar voor erbij.

    De volgende 2 heb ik gevonden maar weet niet welke ik moet keizen:

    Ovation OV-AE27 Applause BK

    Fender CD 110 CE BK

    Iemand ervaring met een van deze modellen ? kwalitatief/geluid e.d.

  2. #2
    Super Moderator
    Geregistreerd
    6 februari 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    3.415

    Standaard

    Ok, ik neem vandaag de piketdienst wat betreft Oneigenlijk Gebruik van de term Semi-Akoestische Gitaar wel weer op me:

    Dat zijn geen semi-akoestische gitaren die je noemt, dat zijn elektro-akoestische gitaren.

    Dit is een semi-akoestische gitaar:



    Maar nee, ik heb verder geen ervaring met die Ovation en Fender.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 maart 2010
    Locatie
    Swalmen
    Berichten
    255

    Standaard

    Jip,

    te snel, te vlot, aai knoow.

    het gaat idd om elektro/akoestisch

    jammer dat je er geen ervaringen mee hebt, toch bedankt

  4. #4
    Super Moderator
    Geregistreerd
    6 februari 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    3.415

    Standaard

    Overigens heb ik wel eens op andere Ovations uit de lagere prijsklasse gespeeld, en daar zat wel erg weinig geluid in, vond ik.

    Fender heeft van oudsher op akoestisch gebied geen goede reputatie, maar ik hoor geluiden dat het tegenwoordig wat beter zou zijn.

    Als je echt versterking nodig hebt zou ik wel een 50 à 100 euro hoger gaan zitten. Zoveel kost zo'n versterkingssysteem namelijk, en anders blijft er wel erg weinig over voor de kwaliteit van de gitaar.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 maart 2010
    Locatie
    Swalmen
    Berichten
    255

    Standaard

    Laat het me dan anders vragen:

    Ik zoek een goede/redelijke elektro akoestische gitaar om een paar nummers mee te spelen die specifiek om een akoestische sound vragen.

    Dit zijn er niet veel dus ik hoef er ook geen van 100den euries.

    200-250 is mijn maximale budget hiervoor (de rest zit momenteel in de aanschaf van Seymour Duncans voor mijn tele + nieuwe versterker)

    Welke merk/type raden jullie hiervoor aan (a.u.b. geen duurdere want die wordt het toch niet )

    p.s. 2e hands al gezocht maar weinig gevonden

  6. #6
    Super Moderator
    Geregistreerd
    6 februari 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    3.415

    Standaard

    Ik heb eens even gezocht, en ik zag wel twee Tanglewoods met versterking in die prijsklasse:

    Tanglewood TW 28 CSG (Dreadnought model)
    Tanglewood TSJ CE VS (Jumbo)

    Tanglewood is geen onaardig merk, in de hogere prijsklassen maken ze ronduit goede gitaren, dus ze weten wel hoe het moet.

    Ik zou trouwens wel proberen of je ze zelf kunt testen, want zeker in deze lagere prijsklasse kan het kwaliteitspeil enorm verschillen, van brandhout tot heel redelijk.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 maart 2010
    Locatie
    Swalmen
    Berichten
    255

    Standaard

    Thnkz,

    leuke prijzen, kzal eens in eindhoven gaan kijken bij feedback, want idd een gitaar koop ik pas als ik ze bespeeld heb.

    en zoals gezegd, deze zal 1 of 2 nummers worden gebruikt per optreden dus voor mij hoeft het (voorlopig) geen extreem dure te worden.

  8. #8
    Super Moderator
    Geregistreerd
    6 februari 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    3.415

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Olorin Bekijk bericht
    Thnkz,

    leuke prijzen, kzal eens in eindhoven gaan kijken bij feedback, want idd een gitaar koop ik pas als ik ze bespeeld heb.

    en zoals gezegd, deze zal 1 of 2 nummers worden gebruikt per optreden dus voor mij hoeft het (voorlopig) geen extreem dure te worden.
    Hehe, om die reden heb ik acht jaar geleden ook mijn eerste elektro-akoestische gitaar (een Crafter GAE-550) gekocht, maar gaandeweg ging ik er veel meer op spelen, en wou ik toch een betere. Die heb ik toen zelf maar gebouwd, afgelopen jaar.

    Ik zou wel vroeg gaan als je in het weekend gaat, anders is het er veel te druk.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 maart 2010
    Locatie
    Swalmen
    Berichten
    255

    Standaard

    O ja dat zus wie zo, 6 uur uit bed, koffie, rijden +/- openingstijd aanwezig.

    Tja dat ik er meer op ga spelen zou zomaar kunnen, dat zie ik dan wel weer.

    Nu eerst mijn elektrische customizen (kan ik gelukkig zaterdag weer ophalen), dan deze halen, en begin april mijn zelfbouw project beginnen (strat).

    Bedankt trouwens voor de tips, ik denk nu dat ik voor die Tanglewoods ga kijken, als ze goed klinken en lekker spelen dan is dat voorlopig voldoende.


  10. #10
    Super Moderator
    Geregistreerd
    6 februari 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    3.415

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Olorin Bekijk bericht
    O ja dat zus wie zo, 6 uur uit bed, koffie, rijden +/- openingstijd aanwezig.

    Tja dat ik er meer op ga spelen zou zomaar kunnen, dat zie ik dan wel weer.

    Nu eerst mijn elektrische customizen (kan ik gelukkig zaterdag weer ophalen), dan deze halen, en begin april mijn zelfbouw project beginnen (strat).

    Bedankt trouwens voor de tips, ik denk nu dat ik voor die Tanglewoods ga kijken, als ze goed klinken en lekker spelen dan is dat voorlopig voldoende.

    Ja, je kunt niet alles tegelijk aanschaffen natuurlijk. Maar dat is ook leuk, zo'n zelfbouwproject!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top