Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 21
  1. #1

    Standaard gitaargeluid Di-rect

    Met mijn band gaan we A Good Thing van Di-rect spelen. Drummer, bassist, zang en 2 gitaren: 1 slaggitaar op akoestisch, en ik moet dan elektrisch gaan spelen. Maar ik weet niet hoe ik het geluid krijg zoals Spike het heeft?
    Het gaat om het volgende geluid: http://www.youtube.com/watch?v=99UNW2KvhG4

    Ik kan goed horen dat er een tremolo in zit bijv, maar hoe zit het verder met gain, welke pickup etc?

    Ik speel op een Roland cube 20 (oftewel met een aantal leuke effectjes erin, en een tube moddeling stand) en op een standaard strat. (oftwel gewoon 3 single coils etc.)

    Wie kan mij een beetje uitleggen hoe ik dit geluid kan krijgen?



    En heeft misschien ook iemand een tab voor deze partij, ik kan alleen de akkoorden vinden en anders moet ik het op gehoor uitzoeken.
    Laatst gewijzigd door Keevinkos; 21 maart 2010 om 21:45

  2. #2
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Music

    Tja, het geluid van een dikke Gretsch ga je niet zo maar nabootsen, da's zo'n specifieke sound. Ik weet niet of je twee effecten kan combineren op zo'n Cube20, maar ik zou dan delay en tremolo combineren om er wat meer atmosfeer in te krijgen. Halselement, toon een beetje dicht, licht crunchy modelletje op je amp en subtiel spelen natuurlijk.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 augustus 2009
    Locatie
    N'weert!
    Berichten
    148

    Standaard

    Mm.. een tab heb ik zo niet.
    Maar de tokkel is grotendeels makkelijk uit te zoeken als je even goed naar het filmpje kijkt
    Fender 40th Anniversary Strat U.S.A - Squier Stratocaster Classic Vibe 50's - Squier Telecaster Obey Propaganda - Washburn D10SCEB Acoustic --> Fender Hot Rod Deluxe

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 juli 2008
    Locatie
    -
    Berichten
    265

    Standaard

    tab is vast te vinden op tabsrus.nl

  5. #5

    Standaard

    er zijn inderdaad verschillende tabs te vinden. Alleen hebben die alleen de akkoorden, ik wil graag een tab hebben met wat spike speelt.

  6. #6

    Standaard

    Dit is makkelijk op gehoor uit te zoeken
    Trust me. Hij speelt c2, G/B en dan Amineur met een loopje in de C penta toonladder eerste positie. Zoiets hoor ik. Tokkel gewoon wat.
    Lukt je wel

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Keevinkos Bekijk bericht
    er zijn inderdaad verschillende tabs te vinden. Alleen hebben die alleen de akkoorden, ik wil graag een tab hebben met wat spike speelt.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2006
    Berichten
    6.678

    Standaard

    Voor element van strat gebruiken. Je cube op britpop achtig geluid (een randje overdrive erop) Niet teveel treble. Mid goed open en beetje bass.

    Tremelo effect en klein beetje delay.

    daarmee moet het wel lukken.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.489

    Standaard

    Maar als je een compositie van een band gaat spelen, dan hoef je toch niet gelijk hetzelfde gitaargeluid te gebruiken. Sterker, een reden om het totaaal anders te doen.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2006
    Berichten
    6.678

    Standaard

    Helemaal met Pepe eens!

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door riky Bekijk bericht
    helemaal met pepe eens!
    +2........

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top