Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 15 van 15
  1. #11

    Standaard

    Bedankt, mensen.
    Ik ben gerustgesteld. De gitaar is nieuw, ik zie geen zaken waaruit zou blijken dat de brug los komt of zit.

    Het bovenblad is massief en van cederhout. Misschien dat deze houtsoort ook anders reageert als bv spar?

  2. #12

    Thumbs up

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ries71 Bekijk bericht
    Bedankt, mensen.
    Ik ben gerustgesteld. De gitaar is nieuw, ik zie geen zaken waaruit zou blijken dat de brug los komt of zit.

    Het bovenblad is massief en van cederhout. Misschien dat deze houtsoort ook anders reageert als bv spar?
    Hallo,

    Ik heb zelf ook een gitaar met een ceder bovenblad. Wat daarbij opvalt is dat je - bij bepaalde lichtval - heel duidelijk kunt zien waar de zangbalkjes lopen. Mogelijk is dat wat jij ziet ook zoiets ?

    Voor zover ik kan inschatten kan het (bij de mijne) totaal geen kwaad.

    Greetz,

    Han.
    --
    dadgad (and other open tunings).

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2008
    Locatie
    Brugge, deel van een pretpark op de grens van Nederland, Duitsland, Luxemburg en Frankrijk
    Berichten
    1.472

    Standaard

    Ceder is zo ongeveer de zachtste houtsoort die gebruikt wordt voor bovenbladen.
    Als je ermee werkt houd je best je werkbank zo proper mogelijk. Voor je het weet leg je je werk op een stuk je vuil en staat het er zo ingedrukt. Ik spreek uit ervaring
    When in Doubt, Fuck it.
    When not in Doubt... get in Doubt!

    Remember kids: eat your parents, stay in sleep, don't do school, honor your vegetables and get eight hours of drugs every night.

  4. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dadgad Bekijk bericht
    Hallo,

    Ik heb zelf ook een gitaar met een ceder bovenblad. Wat daarbij opvalt is dat je - bij bepaalde lichtval - heel duidelijk kunt zien waar de zangbalkjes lopen. Mogelijk is dat wat jij ziet ook zoiets ?

    Voor zover ik kan inschatten kan het (bij de mijne) totaal geen kwaad.

    Greetz,

    Han.
    Ja, ik denk dat ik dat bedoel. Dus daar zitten de zangbalkjes? Ik moet wel zeggen dat ik het niet echt mooi vind, het is net of er deuken in zitten.
    Ik heb trouwens de brug nog eens goed onderzocht, de achterzijde ligt niet tegen het bovenblad aan, er is dus een kier te zien. Kan het zijn dat de spanning van de snaren de brug lostrekt? Moet ik hiermee terug naar de winkel?

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 oktober 2006
    Locatie
    groningen
    Berichten
    376

    Standaard

    Als de brug los laat, moet je er inderdaad naar laten kijken.
    Ik zou er ook niet te lang mee wachten.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top