Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3
  1. #1
    Junior Member
    Geregistreerd
    3 februari 2005
    Locatie
    Oudezijl
    Berichten
    10

    chicken krimpscheurtjes bovenblad

    Hoi meelevende medeleden,

    Ik heb last van krimpscheurtjes in het bovenblad van mijn Otwin gitaar. Het topic over lijm heb ik gelezen maar ik kan geen goed antwoord vinden op mijn vraag die te behandelen zonder lijmtangen op de body te zetten want daar vervorm ik de body mee, het bovenblad er af halen is ook geen optie dus wat rest is lijm of vulmiddel.
    Welke dunne lijm/vulmiddel is daar het beste voor? en hoe krijg ik de lijm in haarscheurtjes?
    Laatst gewijzigd door Viper; 16 maart 2010 om 23:25

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Er staat op de site van Taylor een aardig stuk film over een gitaar met 2 scheuren. Er zat er 1 in het bovenblad en ook nog 1 in het achterblad. Beiden alleen maar vanwege droogte / krimp. Bob Taylor zelf laat zien hoe je met alleen maar bevochtiging de scheuren bijna onzichtbaar maakt. De scheuren verdwijnen bijna alleen maar door te zorgen dat de gitaar weer op een normale hoeveelheid luchtvochtigheid komt.
    Het leuke is dat Bob ook verteld dat bijna iedereen zo`n gitaar zou afschrijven terwijl het alleen maar een kwestie is van rustig aan weer terugbrengen in normale staat.
    Ook staat er een stukje over wat er gebeurt als je een instrument versneld uitdroogt tot ongeveer 15% relatieve luchtvochtigheid. 2 Dagen in een speciale kast en de scheuren springen er in.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  3. #3
    Junior Member
    Geregistreerd
    3 februari 2005
    Locatie
    Oudezijl
    Berichten
    10

    Talking

    Bedankt Eko, dus lijmen is gewoonweg overbodig? Nu is het zo dat ik de gitaar verleden week gekocht heb op Ebay, kennelijk is het bij mij in huis vochtiger dan bij de vorige eigenaar want de scheurtjes zijn nagenoeg verdwenen.
    De actie bij de twaalfde fret was al niet al te hoog voor nylon snaren, zo'n 4,5 mm maar heb toch nog twee mm van de brugkam afgeschuurd met als gevolg dat'ie fantastisch speelt! (=:
    Wat adviseer jij om vooral het vuren bovenblad wat op te knappen? (krasjes e.d)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top