Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 14 van 14
  1. #11
    Member
    Geregistreerd
    8 maart 2010
    Locatie
    Velserbroek
    Berichten
    32

    Standaard

    Goed bezig hoor! Als ik je een tip mag geven: MDF is makkelijk te bewerken en je kan er dus goed een mal mee maken. Maar om langs uit te frezen vind ik het troep. Je kan het beste je mal helemaal perfect maken van MDF en heb dan overtrekken uit een stuk berkentriplex ofzo. Dat werkt gewoon beter en als je het verprutst heb je altijd je MDF mal nog om een nieuwe te maken. en als je freest, gebruik een nieuwe (of in ieder geval scherpe frees) en laat de frees het werk doen. Maar ik zeg: Top! veel succes met bouwen

  2. #12

    Standaard

    Hoe gaat het met je project? Ben wel nieuwsgierig

  3. #13

    Standaard

    Hey iedereen,

    Na tentamens, vakanties, tegenslagen en weet ik veel wat nog meer, ben ik eindelijk weer een stapje verder.

    Ik had nogal problemen met het maken van de basisvorm van de nek...

    Had een mooi freesbakje gemaakt dat vervolgs helemaal krom trok.

    Gelukkig kon ik door een paar goede leraren toch verder, ik mocht namelijk in de werkplaats op school werken, hebben ze echt alles!

    Het hout dat ik had voor de headstock was kromgetrokken, dit kon ik gelukkig op school mbv de vlak en dikte bank weer goed krijgen (2 stukjes op elkaar geplakt)

    de headstock angle heb ik ook op school gedaan mbv een cirkelzaag, was heel makkelijk! :P

    Thuis even lijmen:



    Op school ook weer vlakmaken

    Vandaag had ik weer wat tijd om te werken, dus heb ik de gleuf gemaakt voor de trussrod






    De trussrod zit trouwens goed strak erin, maar kan nog wel versteld worden, is dat goed? of moet de trussrod iets losser zitten?

    Misschien dat ik morgen weer wat tijd heb, kan ik eens goed gaan kijken naar de uiteindelijke afmetingen van de nek en de aansluiting aan de body

    Later,

    Frank

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 maart 2004
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    1.524

    Music

    Hoi Frank,

    Dit type trussrod gebruik ik ook in mijn gitaren,daarbij maak ik het zo dat hij wel vrij strak zit,maar niet te strak,zodat met de toets erop je hem er nog uit kan krijgen,als eventueel later een keer de schroefdraad beschadigd raakt.

    Succes verder,groetjes Charlotte

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top