Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 29 van 32 EersteEerste ... 192728293031 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 281 t/m 290 van 319

Discussie: Post je gretsch!

  1. #281
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Standaard

    Ik dacht: laat ik eens gek doen, ik haal er één bij



    V.l.n.r.:
    G5420 Electromatic, the new guy. '14 MIK. Aspen Green is eigenlijk glitter grijs met een zweempje groen, érg goed in het licht. Maar tot zover de cosmetica. Ik was niet echt een fan van de 51xx serie maar was wel erg nieuwsgierig naar de nieuwe 54xx serie, niet in de minste plaats vanwege de pickups. Honeymoon bevindingen: de hals ouderwets goed, bereikbaarheid bovenin ploeteren maar ik heb mijn weg al wel gevonden. Sound 'gewoon' goed. Daarmee bedoel ik positief dat er niet teveel modder is en ook geen overschot aan pinnig hoog. Uitstekende helderheid op het hals element terwijl er ook een heerlijke schop bas in zit. Als je smerig en volvet wil klinken een uitstekende combinatie. Eigenlijk is dit gewoon een uitstekende rockbak en da's maar goed ook In negatieve zin zou ik zeggen dat er niet iets magisch in zit zoals bij de oude dame rechts. Maar goed, wat mij betreft koop je daar ook geen nieuwe middenklasser voor. Betrouwbaar, uitstekende looks, prima sound, alleen topkammetje heeft nog nét iets werk nodig om écht stemvast te zijn en podiumwaardig. Maar al met al een aanwinst.

    G3151 Streamliner: '02 MIK. Behoorlijk gepersonaliseerd en na talloze leermomenten in het verleden nu toch wel geslaagd Ik vind en vond de ergonomie écht verbluffend goed van deze gitaar en wilde er daarom toch wel wat in pompen om 'm naar mijn zin te krijgen. Mission accomplished, het is nu echt een zorgeloos podiumbeest. De bovenkant van de body is net iets lager waardoor hij makkelijk tegen je lijf aan hangt en die hals is een droom, zowel boven- als onderin. De toegevoegde nulfret heeft positief bijgedragen aan de 'zangerigheid' bij open akkoorden, bepaald geen spijt van. De DeArmond pickups had ik he-le-maal niets mee en na lang soebatten heeft Creamery daar P90s-in-DeArmond formaat in gepropt. Bijna overmatig dik hals element, maar middenstand is daardoor buitengewoon mooi breed en bruikbaar, brug is prima in balans qua mids en treble, zeker voor een dikke hollow. Favoriete gitaar voor sessies en gigs zonder eigen backline. Kan overal goed klinken. Naast de andere pickguard en trussrod plaatje is er een mute switch toegevoegd omdat ik ook nogal eens met een gitaar om sta te toetseneren en dat graag doe zonder feedback.

    G6103 Streamliner: '68 USA. Tja, de binding valt stukje bij beetje uit elkaar, de D snaar loopt aan, hals is effe-wennen-smal, hogerop de toets spelen is lastiger dan het lijkt, bij te pittig aanslaan knal je de lage E uit zijn zadel, maar mijn god.... het is een heel koor met engeltjes. Pas maar weer een keer meegenomen naar een optreden en dan is het lastig om het koppie er bij te houden en er geen tonepuristen gear-nerd egotrip van te maken Ik hoop dat ze nog lang meegaat.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  2. #282
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Ik ben een beetje jaloers Mitch...... Wat een juweeltjes!

  3. #283
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Mooi trio! Aspen Green is stiekem een hele mooie finish.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  4. #284
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.074

    Standaard

    Aspen Green laat zich best moeilijk vangen op foto's. In het echt lijkt ie veel meer kleurschakeringen te hebben. Sinds ik er 1 in mijn handen had wil ik er 1, al is het maar voor erbij, vanwege de kleur.

  5. #285
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Standaard

    Ik heb wel de sterke indruk dat er kleur verschil is. Ik heb ze groener gezien dan deze. De mijne wordt consequent begroet als zilvergrijs, pas in bepaald lucht wordt -ie groen. Eerlijk gezegd alleen maar cooler

  6. #286
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.917

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    ... pas in bepaald lucht wordt -ie groen.
    Spruitjeslucht? Hoe dan ook een beauty
    "Meten is weten, gissen is missen"

  7. #287
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Oei, die rechtse (een met gebruiksaanwijzing begrijp ik) is wel erg fraai!

  8. #288
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.074

    Standaard

    Over gebruiksaanwijzing gesproken, ik moet nog steeds echt flink wennen aan het spelen op een hollowbody. Zo'n dikke klankkast bungelend op mijn dikke pens, de enorme snaarhoogte tov de body, de halshoek, de 24.75 mensuur... Ondanks haar prachtige en archetypische looks, voelt dit alles bij elkaar nog steeds zo onwennig en is het zo'n contrast met mijn vertrouwde Strat... Soms vraag ik me eerlijk gezegd af of ik niet beter af ben met een Thinline Tele met Bigsby.
    Ik durf de vraag echter nog steeds niet eerlijk te beantwoorden en te zeggen: "ik vind je een prachtig en onweerstaanbaar lekker wijf waar velen van dromen, lekker voor af en toe vreemdgaan maar ik voel nog steeds geen klik bij jou en je bent niet echt mijn type waar ik mee verder wil."

    Maar het ligt waarschijnlijk gewoon aan mij en niet aan haar.
    Laatst gewijzigd door MarkS; 10 januari 2017 om 01:18

  9. #289
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.360

    Standaard

    Niet eens tijd om je '68 te laten fixen dan ?

  10. #290

    Standaard

    Godsamme wat mooi. Ik zit ook al een tijdje zo'n Aspen Green te eyeballen
    Fan van Jimmy Page

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top