Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 19 van 19

Discussie: ik wil een nieuwe!

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 december 2008
    Locatie
    Friesland
    Berichten
    198

    Standaard

    adviezen zijn natuurlijk nooit gek, maar een gitaar uitzoeken/kopen is eigenlijk niet meer dan, uitproberen,uitproberen,uitproberen,uitproberen,ui t proberen en dan BAM (L) je pakt een gitaar op, speelt een stukje en je denkt; "Dit is haar" Instant click. Het liefst zou je de liefde ermee bedrijven, en als ze dan thuis staat kan je er niet voorbij lopen zonder er even op te spelen.
    Eigenlijk net de verliefdheids-fase in een relatie.
    Maar zonder gekheid; het moet gewoon goed voelen.
    Cort, crafter en zeker LAG maken mooie gitaren voor dat geld.
    http://www.peterverspuy.nl/cgi-bin/x/17057.html is bijvoorbeeld een erg fijne gitaar voor het geld.
    Als je liever een jumbo model hebt: http://www.peterverspuy.nl/cgi-bin/x/17894.html

    En zo zijn er nog tig andere goeie gitaren. Bij de groove-factory in drachten hebben ze walden gitaren hangen. Hier heb ik zelf ook een van, voor 250 euro heb je er al een met een massief SITKA spar bovenblad. Dit is sparrenhout dat groeit in de koudere gedeeltes van amerika, waardoor het langzamer groeit, en de nerf en het hout een erg fijne structuur heeft. Dit zie je meestal pas bij gitaren boven de honderd euro. Ik doel hiermee niet op mijn sig, want die is niet versterkbaar

    Kortom, testen!
    Dit zeg ik meestal bij dit soort topics, het is erg moeilijk om te adviseren, we kunnen natuurlijk zeggen welke merken je beter kan laten staan, en welke je moet proberen, maar je moet echt een klik hebben. Het is immers een persoonlijke keuze. Net als met auto's; Mijn moeder heeft een renault, maar zelf zou ik liever een peugot hebben. Kortom, probeer er zoveel mogelijk!

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 augustus 2008
    Locatie
    Hulsberg
    Berichten
    939

    Thumbs up

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Git Aar Bekijk bericht
    Toch benieuwd welk type je dan in je handen had.
    Ik heb er verscheidene bespeeld onder de 400 euro en eigenlijk kon geen enkele me bekoren, als je duurder gaat wordt het beter, ook een hele mooie van volledig mahonie (meen ik) bespeeld en die klonk als een klok, maar ik daar was ik niet naar op zoek, er zullen er waarschijnlijk wel zijn die goed klinken hoor, maar die heb ik nog niet in mijn handen gehad.
    Mvgr. Dirk Jan

  3. #13

    Standaard

    Mmm ik kan alleen maar het volgende zeggen.

    Ga naar de winkel, probeer een paar uit en je merkt gauw genoeg welke bij jou hoort.

    Ik had me eerste gitaar ook zomaar gekocht omdat ie wel mooi was, uiteindelijk ben ik maar eens gaan proberen en heb de ware gevonden (naast me vrouw dan ok :P)

    Hoop dat je wat leuks vindt!

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 februari 2003
    Locatie
    Vorst aan de Maas
    Berichten
    472

    Standaard

    Als het je tweede gitaar is zou ik nog even doorsparen, en meteen iets fatsoenlijks kopen...

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2010
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    792

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Muzieknono Bekijk bericht
    Ga eens kijken voor een Yamaha in de FG serie, een 700, 720 of 730.
    Degelijke gitaren en ze klinken nog goed ook.
    Mvgr. Dirk Jan
    Hier ga ik in mee, heb zelf een Yamaha FG 700S, heerlijke gitaar waar ik vrijwel elke dag op speel omdat hij uitnodigt om te spelen.........

  6. #16

    Standaard

    Ook zeer goed en prijsgunstig: Faith gitaren. Gebouwd in indonesie, naar ontwerp van Patrick Eggle. Echt goede gitaren voor relatief weinig geld.

  7. #17

    Standaard

    Ik ben tot nu toe leuke LAG, Takamine en Yamaha's tegen gekomen rond die prijs

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 januari 2010
    Locatie
    Voorhout
    Berichten
    118

    Standaard

    Heb ook een LAG uit de Autumn-serie, en wel deze:
    http://www.lagguitars.co.uk/productd...4-581ecfa7bfb9
    Errug lekker ding met mooi vol en warm geluid..

  9. #19
    Junior Member
    Geregistreerd
    26 december 2008
    Locatie
    Volendam
    Berichten
    28

    Standaard

    Blueridge maakt tegenwoordig ook best wel betaalbare gitaren met een heel mooi geluid die van mij was 200 euro Alleen weet wel dat ze af en toe iets harder spelen dan andere gitaren maar het geluid wat er uitkomt is echt geweldig!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top