Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 19

Discussie: ik wil een nieuwe!

  1. #1

    Standaard ik wil een nieuwe!

    ik zoek een nieuwe akoestische gitaar.

    ik wil beetje pop mee spelen, anouk, ronan keatin achtig.

    wie maakt me los want ik zou echt niet weten !

    dankuuu





    edit :

    ja heb eerst de topics gelezen
    Laatst gewijzigd door Blauwebaret; 12 maart 2010 om 00:59

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 augustus 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    1.433

    Standaard

    Dan zou ik toch voor deze gaan: http://www.feedback.nl/akoestische-g...714-ce-ltd-koa

    wij kunnen je budget niet raden

    (maar als je wat meer tijd steekt in het beschrijven van wat je zoekt kunnen we vast helpen )
    Laatst gewijzigd door Gitaro; 12 maart 2010 om 02:45

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gitaro Bekijk bericht
    Dan zou ik toch voor deze gaan: http://www.feedback.nl/akoestische-g...714-ce-ltd-koa

    wij kunnen je budget niet raden

    (maar als je wat meer tijd steekt in het beschrijven van wat je zoekt kunnen we vast helpen )
    haha dat is wel veel van het goede!

    budget, kijk het liefst rond de 300 euro, maar kwaliteit kost geld i know !

    maar tis me 2e gitaar me eerst was iets van 40 euro om te kijken of ik het wel leuk vondt ! maar ben verkocht

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 augustus 2008
    Locatie
    Hulsberg
    Berichten
    939

    Thumbs up

    Ga eens kijken voor een Yamaha in de FG serie, een 700, 720 of 730.
    Degelijke gitaren en ze klinken nog goed ook.
    Mvgr. Dirk Jan

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 augustus 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    1.433

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blauwebaret Bekijk bericht
    haha dat is wel veel van het goede!

    budget, kijk het liefst rond de 300 euro, maar kwaliteit kost geld i know !

    maar tis me 2e gitaar me eerst was iets van 40 euro om te kijken of ik het wel leuk vondt ! maar ben verkocht
    Als je rond de 300 euro zit - ik heb toevallig dinsdag voor dat bedrag een erg mooie LAG gehaald (deze). Die is dan elektro-akoestisch, maar ze hebben ook puur akoestische modellen als dat is wat je zoekt.

    Kheb op ongeveer 20 gitaren gespeeld en deze stak er toevallig bovenuit. De twee merken waar ik over het algemeen het beste van onder de indruk was in de prijsklasse €200-€400 zijn Tanglewood en LAG. Yamaha was ook wel in orde. Een paar merken die ik zou mijden zijn Ibanez, Dean, Fender en Ovation. Die vond ik veelal slecht bespeelbaar of goedkoop aanvoelen.

    Het beste is om een dag één of meerdere gitaarwinkel(s) aan te doen en gewoon de instrumenten in je prijsklasse te vergelijken. Je hoeft niet te gaan zitten spelen en een optreden te geven ofzo- gewoon alle frets even langsgaan om te kijken of je ze makkelijk in kan drukken en er geen fretbuzz is. Ff een akkoordje aanslaan om te horen hoe de kast klinkt en misschien een stukje fingerpicken.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 oktober 2005
    Locatie
    Bedum
    Berichten
    1.519

    Standaard

    Seagull S6 of Simon & Patrick SP6 (heten tegewoordig anders geloof ik...)


    Klaar!
    Ovation Collectors Edition '97, Martin HD-28 & Fishman Matrix Infinity, Simon & Patrick Showcase FM & Fishman Ellipse Matrix Blend, Larrivee OM-03R, Fender Baja Telecaster, Vision & Gerrinez bass, Richwood Irish Bouzouki, Simon & Patrick Vintage Burst Parlor Cedar HG A3.2

  7. #7
    Junior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    14

    Standaard

    Ik heb vorig jaar een Yamaha FG 720s gekocht, de "s"staat voor Solid, deze heeft dus een massief bovenblad.

    Hij kostte € 280,- bij Vriese in Doetinchem en ik heb hier nogsteeds geen spijt van! Mooie gitaar met diepe bassen en mooie hoge tonen, ook de actie was fabriek af al goed, toch heb ik hem nog af laten stellen naar een lagere actie en toen speelde hij helemaal super.

    Mocht je willen horen hoe hij klinkt, dan kun je even luisteren naar een youtube filmpje http://www.youtube.com/user/ijsblok2008.

    Let wel dat het op is genomen met een digitale camera dus de geluidskwaliteit is niet zo goed als van een goede microfoon.

    Jammer genoeg zit er geen pre-amp in dus je kunt hem niet aansluiten op een versterker.

    Groetjes

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 augustus 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    1.433

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Flipkoos Bekijk bericht
    Seagull S6
    Inderdaad een topgitaar.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 augustus 2008
    Locatie
    Hulsberg
    Berichten
    939

    Thumbs up

    Ik vind persoonlijk Tanglewood erg tegenvallen in die prijsklasse, erg schel, weinig tot geen warmte.
    Mvgr. Dirk Jan

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Muzieknono Bekijk bericht
    Ik vind persoonlijk Tanglewood erg tegenvallen in die prijsklasse, erg schel, weinig tot geen warmte.
    Mvgr. Dirk Jan
    Toch benieuwd welk type je dan in je handen had.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top