Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 21
  1. #1

    Standaard Eerste gitaar keuze, mee eens of..?

    Jullie zullen vast genoeg van deze topics krijgen,
    maar mijn vriendin speelt vaak gitaar en na af en toe op die van haar te spelen leek het mij ook om te beginnen.

    Aangezien ik op't moment door te veel school uren geen baan meer, en dus ook niet veel geld dus het moet goedkoop blijven.

    Na een beetje te zoeken kwam ik dit tegen

    http://www.rockpalace.com/product/Hu...tar-Pack-Black

    Het ziet er allemaal wel redelijk uit, maar ik heb er (nog) niet veel verstand van.

    Jullie tips?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Ik zou me de ellende besparen. Voor een bedrag van rond de €250,- kun je tegewoordig heel behoorlijke gitaren kopen. Als je die eenmaal hebt, spaar je een maandje of wat door een koop je er een leuk modelling-oefenversterkertje bij van +/- €55,-

    Dit soort starterpakketjes leveren meestal niets meer op dan frustratie (en het gevoel dat je het noooooit zal leren).
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  3. #3

    Standaard

    Tja, ik ga het met mijn kleedgeld halen dus
    Ouders zijn er ook niet zo heel blij mee dus meer dan ~170 moet het eigenlijk niet worden.

    Ik kan ook wel wachten tot november, dan krijg ik stufi, maar dat duurt me ook weer te lang.

    Is dit starterspakketje nou echt zo'n ellende? Want op zich ziet het er wel redelijk uit

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 augustus 2006
    Locatie
    Hong Kong
    Berichten
    2.971

    Standaard

    Volgens mij is het 10 keer niks. Voora dat geld? No way...
    Maar goed,neem anders je vriendin mee om te testen;die speelt gitaar zeg je dus dan zal die je er vast wat meer over kunnen vertellen...

    Goedkoop is duurkoop,over het algemeen

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Je kunt een keertje mazzel hebben, maar doorgaans is het doffe ellende.
    Ik zal je de details besparen (de lijst zou dan ook te lang worden), maar wat je krijgt is een gitaar die, grof gezegd, altijd vals klinkt. Je kunt het ding proberen te stemmen, maar na drie accoorden klinkt alles weer vals. Je leert zo niets, want je kunt jezelf niet corrigeren.

    Als het per se rond de 170 moet kosten, wil ik wel even kijken voor betere alternatieven (daarvoor heb je dan alleen een gitaar). Maar dit pakketje raad ik je af.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  6. #6

    Standaard

    Tja ze zei zelf dat ze ook goedkoop begonnen was, en dat het bij haar goed ging.

    Bij even verder zoeken is hier een Dean Evo XM Pack in de aanbieding, ik hoor veel goede dingen over het merk..

    http://www.feedback.nl/electrische-g...an/evo-xm-pack


    Duus... wat vinden jullie daarvan dan?


    *Edit*

    En vulva, dat zou mooi zijn! :]
    Laatst gewijzigd door Valandin; 11 maart 2010 om 20:31

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 augustus 2006
    Locatie
    Hong Kong
    Berichten
    2.971

    Standaard

    Hetzelfde laken en pak man. Dean is harstikke leuk...vanaf €1000,- euro en hoger.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 maart 2006
    Locatie
    Zaandam
    Berichten
    168

    Standaard

    Ehm, ik denk dat iedereen, ongeacht welk starterspakket je voorstelt, zal zeggen: doe het niet ! Pak de kortstondige teleurstelling dat je budget ontoereikend is en spaar door of overleg met je ouders. Dit zal je de veel grotere en langdurige teleurstelling besparen die je gegarandeerd zult hebben als je wel ongeduldig zo'n starterspakket aanschaft. Kortom: luister naar Vulvasonic en de anderen.

  9. #9

    Standaard

    Yep, nu wachten tot Vulva wat reccomend

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sinner1980 Bekijk bericht
    Hetzelfde laken en pak man. Dean is harstikke leuk...vanaf €1000,- euro en hoger.
    Nu niet gaan overdrijven, hè.

    Sinnertje heeft wel voor een deel gelijk. Blijf weg van de alles-in-één pakketjes. Geef me even tijd om rond te kijken (er bestaat trouwens een topic over gitaren tot €250,- , begin daar vast even in te kijken).
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top