Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 18 van 18

Discussie: Nieuw: Randy-Joshua

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2008
    Locatie
    In een ananas diep in de zee
    Berichten
    6.094

    Standaard

    we herinneren ons allemaal onze eerse keer


    hahahaha veel plezier met lessen en oefenen!

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 november 2008
    Locatie
    HLMRmeer
    Berichten
    4.091
    Blog Entries
    243

    Standaard

    Heel veel plezier vanavond Randy! Lekker enthousiast ben je in elk geval, da's het halve werk, zeg maar.
    vriendelijke groet, Olav
    Founding Member of the Gun Guitars Owners Association
    www.makeyoursongcount.com

  3. #13

    Standaard Geschiedenis

    Hi nieuwe vriend en welkom
    Geschiedenis lijkt mij alleen van belang als je en tweede hands gitaar hebt gekocht.
    Lekker aan de slag met je lessen. En niet de moed opgeven als dat ruk is. De beste toneelspelers zijn van de toneelacademie afgeflikkerd, dus ook NA je lessen lekker doorgaan.
    Groet, Gus a.k.a. Duhsjaak (zijn we niet allemaal Duhsjaak???)

  4. #14

    Standaard

    Dank Dank allen! voor de leuke reacties allemaal!!

    Nou donderdag is mijn eerste les geweest!
    En wat was dat interessant! heb een hoop geleerd over de gitaar zelf en dat er ZOVEEL soorten zijn!

    Maar het was ook ontzettend onwennig allemaal, op gegeven moment moesten we een oefening doen, waarbij je met 'i' en 'm' op moest vallen op de volgende snaar ipv met je duim een enkele snaar slaan.

    toen wij die oefening deden met een bepaald ritme die we moesten aanhouden, kregen we steeds meer gewenning eraan dat het wat beter aanvoelde op alle snaren. Toen we dit ook deden ging hij ondertussen een liedje spelen op zijn gitaar en toen merkte je dat we als een geheel groep op dezelfde lijn kwamen en dat het muziek wat hij speelde mooi viel met ons gepingel

    Bij onze introductie pakte we onze gitaar ook, en de andere cursisten die hadden een heel ander soort gitaar dan dat ik had.

    Ik heb dus een Dreadnought en hun een classic. ik heb ook een dunnere hals maar wel een grotere klankenkast.

    Een dergelijk verschil tussen mijn gitaar en van hun weet ik nog niet maarjah.

    maar goed donderdag weer! heb er nu alweer zin aan!


  5. #15

    Standaard

    Oke Les #2 is ook geweest..

    Ik had echt beter moeten oefenen, ik merkte het wel dat toen ik gisteren mijn les had, dat de rest goed geoefend had. Ik kon nog steeds niet fatsoenlijk de snaren meteen vinden op zijn plek en ik zat meer te worstelen met me vingers op me linkerhand om de juiste positie te vinden. De anderen ging het beter af

    Nieuwe les voor deze week! GENOEG oefenen!

    Ik had van de school een kussentje gekregen waar je je gitaar op kon leggen ik vond dat zo niet lekker liggen dat ik elke keer automatische met me linkervoet op me tenen ging leunen. Uiteindelijk mocht dit niet en merkte hij ook dat ik ook iets te kleine benen had Met vervolg dat hij een soort van trapje had waar ik me linkervoet mooi op kon laten rusten.

    We waren gisteren weer een stuk verder gegaan wat betreft de historie en het stem element. En waarom het beter is om met het gehoor te stemmen en stemvorkje dan met een elektrische stem apparaat.
    Ik vond het allemaal wel logisch en ik ben ook bereid om dit zo op te pakken, met de verwachting dat het wel 3 jaar kan duren voordat mijn gehoor zo goed is dat ik hem goed kan stemmen.

    We hebben als opdracht gekregen op met je linkerhand de juiste vingers te plaatsen op de snaren en dan zo een heel simpel liedje te spelen.

    Tevens moesten we proberen iets te improviseren met het geen dat we vandaag hebben geoefend met 0 1 op snaar 1 en 0 2 snaar 2 tot aan snaar 3. Dus ik ben benieuwd!
    Laatst gewijzigd door RandyJC; 16 april 2010 om 09:25

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 maart 2010
    Locatie
    Swalmen
    Berichten
    255

    Standaard

    Niet opgeven iig. Alle begin is moeilijk en dat geldt zeker voor gitaar spelen.

    En tja.... oefenen, oefenen, oefenen, oefenen..... need I say more

  7. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Olorin Bekijk bericht
    Niet opgeven iig. Alle begin is moeilijk en dat geldt zeker voor gitaar spelen.

    En tja.... oefenen, oefenen, oefenen, oefenen..... need I say more
    Dank Dank! ik ga iig beter oefenen ja

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 oktober 2007
    Locatie
    Ede
    Berichten
    206

    Standaard

    Welkom!

    Cheers

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top