Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 8 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 71
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2006
    Locatie
    België
    Berichten
    9.270

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    ach, foei foei, boei(e) boei(e) bedoel je


    update: ik heb de 55 nu
    Hij voegt gelijk de daad bij het woord

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 januari 2003
    Locatie
    Middelburg
    Berichten
    10.228

    Standaard

    Tof Orph!
    Vreemd dat de Tre tegenviel....maar dat is dan ook een heel apart beestje hoor, net als de 3 kanaals Knucklehead. Bij mij duurde het zeker 2 dagen in een studio tot ik echt de sounds had gevonden waar ik mee kon werken, en dan wel live. Thuis heeft ie me nooit kunnen bekoren, het zijn absoluut live versterkers....en dan gaan ze serieus voor je zingen ook!
    Ben benieuwd wat je er op oorlogsvolume van vindt. Na een Sovereign klinkt het al snel een stuk organischer. Wat dat betreft heb ik precies dezelfde stap gedaan als jij nu.
    Ik had toen een Savage 120 en een Sovereigncombo met extra cab. Ik was er best tevreden mee, geen sound from heaven, maar echt wel dik in orde....en dan hoor je een goede Rivera....toch eventjes een andere klasse...kunnen naar mijn mening niet al teveel merken aan tippen.

    Veel plezier ermee!
    Eigenaar Holy Cow straps.
    Benelux sales voor Tokai, Koch, Lakland.

  3. #23
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.729

    Music

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    welke speaker hebben jullie dan? ik heb de 70 80 speaker, niet de cl80...


    ik zit er aan te denken om 'm overigens in te ruilen voor de chubster 55
    Ja, ik bedoel absoluut de 70/80. Krijg nog koude rillingen als ik eraan denk
    Maar nogmaals gefeliciteerd, of opnieuw, of eeeh... nouja, gefeliciteerd
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    @h.huisjes: zoveel extra kost 't me allemaal niet hoor kwestie van slim het spelletje spelen en ja, tis m'n derde amp in 'n week tijd, maar qua hoeveelheid amps heb ik nu evenveel als gisteren, hahaha.

    @marc o: tja, ik ben 't ergens wel met je eens. Ik heb nu 4 boutique-erige amps (rivera, CMW, marshall by CMW en m'n mark4), en mijn special edition (die zie ik niet echt als boutique, ondanks dat ie dat qua prijs wel is, haha), en ik merk dat de sovereign echt niet mee kon gaan met een van die amps. Totaal niet zelfs. De SE is echt een totaal ander kaliber dan de sov, of de 'stock' marshalls, voxen, fenders etc etc. Dat is ook de hoofdreden dat ik m houd. Hij levert voor mij een clean, crunch en overdrive en distortion die ik uit geen enkele andere amp kan halen, zelfs niet uit de amps die ik nu heb. Het vult elkaar allemaal gewoon prefect aan, met her en der een soort-van overlapje. De CMW Private paisley is gewoon een amp met enorm harige kloten, niet normaal. Ik vind 'm echt lastig om in de hand te houden. Dat karakter heeft de marshall eigenlijk ook. ik denk dat dat typisch is voor Chris z'n amps. de mk4 is een unieke amp, geen enkele amp kan zo klinken. Veel gain, en toch smooth. nja, je kent 'm wel En de rivera, tja. ook zoiets. ik ben nog steeds verbaasd over hoe heftig die chubster klinkt, en hoe weinig gain je nodig hebt om een 'heavy' sound neer te zetten!

    Ik vind 't ook zo cool dat op m'n engl de gainknop zo'n enorm effect heeft op de tone. logisch, t levert gain, maar het veranderd de tone zeg maar. Ik had eerst m'n gain echt te hoog, en het werd een fizzy, gruizige boel. Ik probeerde dat te compenseren met presence hoog te hebben en treble laag, of juist andersom, of met bas hoog te hebben, maar dat maakte het alleen maar snotterig :P Nadat mijn vriendin eens per ongeluk gain laag had gezet, omdat ze haar balans verloor, zich vastgreep aan de amp, en bij het rechtop staan gain terugdraaide, merkte ik dat dat fizzy wegging, en dat de tone veel 'volwassener' werd. het mid ronkte meer, het laag was strakker en het hoog zong meer. Heel knullig natuurlijk, maar sindsdien heb ik gain, op de 'high gain amps' nooit meer boven de 6... en zelfs dat is vaak nog teveel :P Op de rivera, CMW en marshall kan dat dan weer wel, omdat zij een heel andere gainstructuur hebben, maar op de SE en de mk4 en ook de sov, had/heb ik gain niet zo hoog meer.

    @mitch: maf joh, jij vindt m echt niks ik vind 'm wel lekker eigenlijk! lekker woody, ruimtelijk...Ik denk dat ik 'm lekkerder ga vinden met greenbacks, maar met deze speaker vind ik 'm ook tof.
    Laatst gewijzigd door Orpheo; 11 maart 2010 om 12:31

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 maart 2006
    Locatie
    Zaandam
    Berichten
    168

    Standaard

    Mooi verhaal over die Engl ! Nu valt je vriending bij elke gig tegen je gainknop aan tijdens de soundcheck ? Wel ideaal, mijn vriendin bespringt alleen af en toe de volumeknop..

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2006
    Locatie
    South Denmark
    Berichten
    7.756

    Standaard Boutique

    Mischien domme vraag : wanneer is een amp "Boutique" ?

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Als ie duur en exclusief is.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2006
    Locatie
    South Denmark
    Berichten
    7.756

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Als ie duur en exclusief is.
    Duur ok , maar exclusief , wat is dan de norm ? Dat er maar 10 van gemaakt zijn?

    Volgens mij word de term regelmatig gebruikt om een hoge prijs te rechtvaardigen . In Gitarre&Bass zie wel eens revieuws van amps ,vaak clones van een bekend modellen zoals Plexy, Tweed, etc , de bouwer noemt zich dan Boutique bouwer en vraagt dan €3000 of meer voor een Tweed clone.

    Een Rivera is dan duur maar niet exclusief die is goed te verkrijgen.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Ik denk ook dat een Rivera misschien geen schoolvoorbeeld is van een boetiek amp, maar toch zie je ze niet zoveel, en dat maakt hem ook wel exclusief, en dus "boetiek" natuurlijk.

    Edit: ik denk dat een boetiek-amp misschien ook nog een bepaalde hoge kwaliteit aan componenten e.d heeft.
    Handwired, point to point, etc. Dat draagt ook bij aan het boetiek-gehalte.
    Laatst gewijzigd door Henri H; 11 maart 2010 om 23:00

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    de definitie is heel lastig. ik vind een engl powerball niet boutique, en zelfs bij de SE vind ik 't nog lastig om 'm boutique te noemen. exclusief? redelijk ja. duur? ja duh. hoogwaardige componenten? ja. boutique?lastig.

    Rivera vind ik boutique. Matchless is ook net zo goed te verkrijgen, Hook ook, en dat is boutique, vind ik.Rivera, omdat het niet zomaar een ontwerpje is,zo uit de kast getrokken; over ieder detail is nagedacht.

    Ik vind de mark4 bijvoorbeeld ook boutique. Simpel voorbeeld: de trafo is ENORM, de baffle is ENORM, de pots zitten niet vast op de printplaat, maar vast aan het chassis, en met draadjes vast aan de printplaat. Om maar wat te noemen. het gaat om kleine details.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top