Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 16
  1. #1

    Standaard

    Hoi, Ik zoek een 5-sn bas, wie kan mij adviseren? Ik speel al jaren op een Fender Jazzbass en zoek wel een soortgelijke sound. Wat mij totnutoe tegenvalt aan de geprobeerde 5-sn bassen is dat ze op een of andere manier niet uitgebalanceerd zijn qua sound en volume. Met name de definitie en het volume scheelt als je laag of hoog speelt. Wie heeft suggesties?

    groet, Jos

  2. #2

    Standaard

    Met name de definitie en het volume scheelt als je laag of hoog speelt. Wie heeft suggesties?
    Daar hebben we tenslotte compressors en/of limiters voor :wink:

    Maar goed.. als je zo tevreden bent met je Jazzbass, waarom probeer je dan niet een 5-snarige fender uit ? die hebben een zeer strakke B-snaar, niet zo'n losse flosdraad als bijv. de Ibanez SG serie..

    Andere leuke opties zijn Warwicks..

    maar misschien een idee om eerst eens te kijken wat je bestedingsruimte is ? Als je 2000 piek hebt is het nutteloos om met bassjes van 6000/7000 aan te komen ofcoz :smile:

    - Tim -


  3. #3

    Standaard

    Een voor de hand liggende keuze is inderdaad een 5 sn. jazz bass. Maar de Fender bevalt me toch niet. Een Warwick heb ik een jaar gehad, maar die had precies het nadeel van te weinig volumne in het hoog, zowel live als in de studio (de lage B was daarentegen uitstekend). Mijn bestedingsruimte is ruim, omdat ik nu echt wat goeds wil.

  4. #4

    Standaard