Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 16
  1. #1

    Standaard

    Hoi, Ik zoek een 5-sn bas, wie kan mij adviseren? Ik speel al jaren op een Fender Jazzbass en zoek wel een soortgelijke sound. Wat mij totnutoe tegenvalt aan de geprobeerde 5-sn bassen is dat ze op een of andere manier niet uitgebalanceerd zijn qua sound en volume. Met name de definitie en het volume scheelt als je laag of hoog speelt. Wie heeft suggesties?

    groet, Jos

  2. #2

    Standaard

    Met name de definitie en het volume scheelt als je laag of hoog speelt. Wie heeft suggesties?
    Daar hebben we tenslotte compressors en/of limiters voor :wink:

    Maar goed.. als je zo tevreden bent met je Jazzbass, waarom probeer je dan niet een 5-snarige fender uit ? die hebben een zeer strakke B-snaar, niet zo'n losse flosdraad als bijv. de Ibanez SG serie..

    Andere leuke opties zijn Warwicks..

    maar misschien een idee om eerst eens te kijken wat je bestedingsruimte is ? Als je 2000 piek hebt is het nutteloos om met bassjes van 6000/7000 aan te komen ofcoz :smile:

    - Tim -


  3. #3

    Standaard

    Een voor de hand liggende keuze is inderdaad een 5 sn. jazz bass. Maar de Fender bevalt me toch niet. Een Warwick heb ik een jaar gehad, maar die had precies het nadeel van te weinig volumne in het hoog, zowel live als in de studio (de lage B was daarentegen uitstekend). Mijn bestedingsruimte is ruim, omdat ik nu echt wat goeds wil.

  4. #4

    Standaard

    Ik speel al heel wat jaren Fender Jazz, en het instrument waar ik nu het meeste op speel is een Fender USA 5 uit '97. Hier ben ik nog steeds erg tevreden over, maar moet eerlijk bekennen dat ik, voordat ik deze aanschafte, er zo'n 25 uit heb geprobeerd voordat ik deze tegen kwam. Nog 1 tipje: Als je toch besluit om een Fender 5 te kopen: Neem dan geen aktieve. Deze had Fender nooit moeten bouwen. Wil je toch aktief, dan koop je er maar voor een paar centen een Sadowsky outboard preamp bij.

    <font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Bbass op 2002-01-10 14:31 ]</font>

    <font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Bbass op 2002-01-10 14:32 ]</font>

  5. #5
    Member
    Geregistreerd
    18 november 2001
    Locatie
    Zwijndrecht
    Berichten
    76

    Standaard

    Als je een 5 snaar wil, wil je gewoon een strakke B. Mijn ultieme 5 snaar is toch wel de Stingray 5. Goed gebouwd, solide, goed klinkend en een STRAKKE B. Beste 5 string voor het geld.

  6. #6

    Standaard

    heb je al eens op een Ellio Martina gespeeld? Check anders eens hiervoor bij Bassconnection.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 juni 2002
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    905

    Standaard

    Ik heb nu sinds 6 weken een Rikkers vijfsnarige bas en ik moet zeggen dat ik iedereen een Rikkers kan aanbevelen.
    Rikkers wordt in Groningen met de hand gebouwd.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 november 2001
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    1.716

    Standaard

    b.t.w. wat is dat voor geleuter over volumes in hoog / laag ? hebben jullie nog nooit gehoord van je bass afstellen ?

    gewoon je pickup aan de hoge kant wat omhoog doen, en/of aande lage kant wat laten zakken.

    :smile:

    - Tim -

  9. #9

    Standaard

    Op 2002-06-07 18:22, schreef AllodoX:
    b.t.w. wat is dat voor geleuter over volumes in hoog / laag ? hebben jullie nog nooit gehoord van je bass afstellen ?

    gewoon je pickup aan de hoge kant wat omhoog doen, en/of aande lage kant wat laten zakken.
    &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_smile.gif">

    - Tim -
    wat een onzin!! Dat heeft nauwelijks effect op je volume ( bij goede elementen) maar vooral op de klankkleur (boventonen)

    <font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Paulus de Bas Kabouter op 2002-06-19 12:33 ]</font>

  10. #10

    Standaard

    Kijk eens in bassmagazine (nieuw vakblad voor bassisten)
    Als je Jazzbasser bent zul je gebaat zijn bij het artikel/test bericht over de jazz bass. vier (redelijk)bekende bassisten onderwierpen 15 jazzbassen van uiteenlopende merken en prijsklassen aan een uitgebreide speel en luistertest. Een van de bassen die als beste uit de bus kwam is de Van der End jazzbass. Hij kan zich meten met de beste bassen uit de topklasse, sterker nog hij veegt ze bijna allemaal spreekwoordelijk van de kaart!!! Beter dan Fender, (!!!) Sadowsky, Celinder, en lakland. En tegen een prijs die veel lager is dan de meeste tevoren genoemde snarenplankjes. Het betreft in de shootout 4 snarige bassen, maar zijn 5 snaar is ook super!!!!!

    Je kunt hem bellen hij woont in Nijmegen Andre van der End. Hatertseweg 212, 6533AV NIJMEGEN 024 355 1786 of ga even langs bij Paul's Bassmatters.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top