Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 23
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2010
    Locatie
    Hamme-O.VL.
    Berichten
    327

    Standaard

    Freesmachine:

    - Handvat : anti-slip, zachte grip
    - Voltage : 230V - 50Hz
    - Energie : 1500W
    - Snelheid : 6000-26000rpm
    - Kabel : 3m

    Type frees dat ik bedoel:
    foto beetje te groot voor in't forum te bekijken

    Deze was toen ik ze gekocht had ook net geen €100 dus dacht wel prijs/kwaliteit goed genoeg als je't langs de studentenportemonnee kant bekijkt. Hij moest alleen diep genoeg gaan

    Misschien eens heel gek doen en een stuk van die linker en rechter as afzagen/slijpen zodat ze dieper kan zakken.
    Laatst gewijzigd door Zatar; 8 maart 2010 om 18:38
    Bart || "Simplicity is the ultimate sophistication" -- Leonardo Da Vinci
    In my case: When there's GAS... the only way to Acquire is to Build

  2. #12

    Standaard

    Die twee zwarte bussen om glijstangen lijken me roet in het eten te gooien; en dat transparante plastic kapje midden onder.

    EDIT:

    Zou tot 35 mm diep moeten kunnen frezen: link
    Laatst gewijzigd door aaronstonebeat; 8 maart 2010 om 18:44
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2009
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    3.492

    Standaard

    Ik denk dat wat Aaron zegt klopt, die plastic busjes eraf en eventueel dat doorzichtige kapje.Het ziet er naar uit dat je die er zo af kan halen. Staat er niets over in de gebruiksaanwijzing?
    (BTW zet wel een veiligheidsbril op en gehoorbeschermers...)

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2010
    Locatie
    Hamme-O.VL.
    Berichten
    327

    Standaard

    Ik kan sowieso al niet zakken tot aan die rubber bussen. Ik vermoed dat de stangen intern begrensd worden (of gewoon tegen de bovenkant van de machine aanbotsen).
    Ach nog even de hevige tweestrijd aangaan: koop ik deze of ga ik de mijne versnijden zodat ze tot 55mm gaat...
    Bart || "Simplicity is the ultimate sophistication" -- Leonardo Da Vinci
    In my case: When there's GAS... the only way to Acquire is to Build

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2009
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    3.492

    Standaard

    Hier klopt iets niet. Ga ermee terug naar de winkel, koop alsjeblieft niet zo'n el cheapo frees dit is een drama-ding en vragen om problemen. Dan liever een degelijke tweedehands.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.047

    Standaard

    Zit er niet gewoon ergens nog iets vast wat los kan? Die dieptebegrenzer aan de linkerkant bijvoorbeeld, met die schaalverdeling er op?
    Ik zit ook elke keer weer te prutsen met alle schroefjes en palletjes die je aan zo'n ding los en vast kunt draaien...
    I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...

  7. #17

    Standaard

    Ik heb het gevoel dat Woml iets op 't spoor is.

    Zo'n hele goedkope frees zou ik ook niet kopen. Ik heb er wel een, stond ooit voor 30 euro bij lidl of aldi. Heeft eerst drie jaar onuitgepakt staan wachten; pas toen ik aan m'n eerste gitaar begon, heb ik 'm uit de doos gehaald. Binnen 5 minuten deed-ie helemaal niets meer!
    Eerst dacht ik nog dat ik 'm beter niet als onderfrees had kunnen gebruiken: misschien was hij daar wel helemaal niet voor gemaakt? Maar toen ik 'm later open maakte, bleek de aansluiting van één van de koolborstels afgebroken (is me nog altijd een raadsel hoe dat heeft kunnen gebeuren). Toen ik dat gerepareerd had, heb ik 'm nog een tijdje gebruikt als bovenfrees, totdat echt alle plastic knopjes waren afgebroken; het verpulverde gewoon na verloop van (weinig) tijd. Uiteindelijk heb ik alles behalve de voet eraf gehaald en 'm als onderfrees in een freestafeltje gehangen. Dat lijkt ie nog wel even aan te kunnen.

    De frees die je hebt, ziet er degelijk uit.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 april 2006
    Locatie
    Aldeboarn
    Berichten
    1.741

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door oigun Bekijk bericht
    Hier klopt iets niet. Ga ermee terug naar de winkel, koop alsjeblieft niet zo'n el cheapo frees dit is een drama-ding en vragen om problemen. Dan liever een degelijke tweedehands.
    Hier ga ik gelijk helemaal in mee.Levensgevaarlijk af en toe zo`n goekoop ding,bovendien een degelijker merk werkt vele malen prettiger en veiliger en das ook wel prettig om te weten.....
    To Quo or not To Quo....The Status Quo will rock forever all over the world...again and again.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    ik heb maar 1 duur machientje... een bovenfrees idd. En zelfs daarmee heb ik al een geweldig veel geluk gehad toen een frees tegen topsnelheid het luchtruim koos... echt heel gevaarlijk. Power Plus... mmm heb er es een lintzaag van gehad, 1dag, daarna terug gebracht: volstrekte brol. was mss toeval maar toch

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2009
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    3.492

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aaronstonebeat Bekijk bericht
    ik heb het gevoel dat woml iets op 't spoor is.
    +1
    -------------------

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top