Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    16 oktober 2007
    Locatie
    Lommel (België)
    Berichten
    77

    Standaard Welke elementen Telecaster?

    Ik ga de elementen van m'n 62 RI Custom Tele vervangen. Of toch minstens één van de twee. Omdat ik op (vrij) hoge gain niet de gewenste sound krijg, was ik aan het denken om er Hot Rails in te zetten, kwestie van een stevigere en rouw-harde sound te krijgen die ik zoek.

    Nu was mijn vraag, moet ik daarvoor beide van mijn elementen vervagen of is één genoeg? En indien nee, welke dan best? Me dunkt de bridge positie, maar het kan natuurlijk ook anders.

    Andere voorstellen zijn natuurlijk ook altijd welkom, ik wil niet de fout maken om met oogkleppen op iets te veranderen aan mijn gitaar.


    Gr

    Ben
    Laatst gewijzigd door 6-string; 3 maart 2010 om 16:40

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    2.368

    Standaard

    In principe hoeft je natuurlijk alleen maar het element te vervangen dat je gebruikt. Gebruik je beide elementen dan kan daar een 'output' verschil in komen om het moment dat je er 1 vervangt (dus de ene klink een stuk harder dan de ander). Je kunt voor elementen kiezen die matchen of met de volumeknop van je gitaar werken of eventueel een pedaal (booster). Het is maar net wat je zelf wilt en wat voor geluid je wilt.
    Better to die on your feet than live on your knees - Emiliano Zapata

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 oktober 2002
    Locatie
    Barneveld
    Berichten
    1.614

    Standaard

    Is een 4-standenschakelaar niet iets? Het vierde standje zorgt voor een iets harder geluid van beide elementen tegelijk, had iets met beide elementen serie/paralel te maken. En qua looks is het niet zo'n afbreuk als een setje hotrails.

    Mocht je toch een ander element willen, kijk ook zeker naar Joe Barden
    Guitars; Gibson ES-335, Gibson SG Classic, Squier Telecaster Affinity, Taylor GS mini Rosewood
    Amps; Koch Studiotone, Marshall Master Lead 5010, Epiphone VJ Head modded Kitty Hawk 1x12 Cab

  4. #4
    Member
    Geregistreerd
    16 oktober 2007
    Locatie
    Lommel (België)
    Berichten
    77

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ash ketchum Bekijk bericht
    kijk ook zeker naar Joe Barden
    Ik ben eigenlijk op zoek naar een rouwe, stevige hardrock tone, maar geen metal of scheurende en scherpe tones. Is dat met zo'n Joe Barden te verkrijgen?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top