Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 14 van 14
  1. #11

    Standaard

    Ook, en ook op een akoestische. Een iets hogere aktie is wel handig. Maar goed, Ry Cooder speelt ook gewoon slide met een capo, en dan liggen de snaren toch echt behoorlijk dicht op de frets. Resultaat is dan ook dat je bij hem toch wel vaker geratel van de slide tegen de frets hoort. Maakt het er echter niet minder mooi op bij hem

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juni 2006
    Locatie
    Hengelo
    Berichten
    1.197

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fs1980 Bekijk bericht
    de resonator word in de volksmond ook wel dobro genoemd vandaar de haakjes
    Dobro is een merknaam, zoals National, Continental, Regal, enz. Maar het zijn allemaal resonatorgitaren.

    Slide kun je verder op alle gitaren spelen. Maar bij resonator gitaren scheurt en jankt dat wat meer.

    Groet,
    Enra

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 juli 2008
    Locatie
    -
    Berichten
    265

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Johnnyverbruggen Bekijk bericht
    misschien een stomme vraag maar waarom zie je veel meer resonators dan weissenborn gitaren? kun je die weissenborn nog ergens kopen>? ik weet dat Ben Harper er heel vaak op speelt...
    Ik heb een weissenborn van Lazy River tegek!!!!!!!!!

  4. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Johnnyverbruggen Bekijk bericht
    misschien een stomme vraag maar waarom zie je veel meer resonators dan weissenborn gitaren? kun je die weissenborn nog ergens kopen>? ik weet dat Ben Harper er heel vaak op speelt...
    om even een oud topic onder het stof vandaan te halen.

    een weissenborn is een lapsteel. Alleen wordt de term lapsteel meestal gebruikt voor de electronisch variant. En die komt tamelijk veel voor.
    Ik denk dat de acoustische vooral wordt gebruikt in hawaii muziek. Terwijl de electronische vooral in rock (Pink Floyd) en country (cindy cashdollar). Ook de resonator wordt heel veel gebruikt in country en is ook bekend van Mark Knopfler. Aangezien deze muziek over heel muziek wordt beluisterd in tegenstelling tot hawaiaanse muziek, is het ook logisch dat de weissenborn minder bekend is.

    Op ebay kan je wel weissenborns vinden of in Amerikaanse (online) muziekwinkels. Probleem bij deze laatste is dat ze meestal niet in het buitenland leveren. Je hebt echter ook wel een aantal zaken in Europa. bijv deze in Spanje

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top